Announcement

Collapse
No announcement yet.

Speakerset gezocht

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Speakerset gezocht

Beste,

Ik heb een paar vragen, wij zoeken een speakerset voor onze keet en voor de vakantie's met de boot. Het moet aan de volgende voorwaarden voldoen:

- Het moet een flinke bak herrie leveren.
    - Het moet langdurig aan kunnen staan.
    - Het moet stoot bestendig zijn en ook redelijk goed tegen vocht kunnen, als er bijvoorbeeld een keer bier over valt het niet gelijk kapot is.
    - Het moet 30 a 50 man van geluid kunnen voorzien.
    - Wij willen het graag houden bij 2 luidsprekers, wegens vervoer's gemak. Daarom moet het aan de lage tonen niet ontbreken.
    - Het moet voor alle muziek stylen geschikt zijn.
    - Prijs onder de 800 euro.

Zelf dacht ik aan deze set: http://www.bax-shop.nl/luidsprekerse...t-details.html

Hebben jullie verder nog suggesties?

Mvg,

Niels

ik denk dat het sowiso slim is om een passieve set te nemen en de versterker ergens op te bergen waar er geen bier overheen komt.

de dap set die je aanwijst ken ik persoonlijk niet maar ik denk dat het niet helemaal aan je eisen voldoet. ik zou eerder kijken naar een setje wat je op statieven kan zetten. zodat ze wat meer over de mensen gaan.

ook zou ik wel kijken naar een set met een subje er bij. je zegt dat het voor alle stijlen moet kunnen. als je dance gaat draaien kom je er niet met 2 topjes, vooral buiten op een boot.
    wat misschien beter is, is om te kijken naar een actief subje, die onder te tafel van de Dj ,muziek tafel etc. en dan de interne crossover daar van te gebruiken en vanuit daar naar je versterker voor je toppen te gaan.

zon set:
    http://www.bax-shop.nl/passieve-full...t-details.html X2

http://www.bax-shop.nl/versterker/da...t-details.html X1

http://www.bax-shop.nl/actieve-subwo...t-details.html X1

zou je 280,- boven je budget uitkomen. maar heb je wel een set waar je even mee vooruit kan.
    hier zitten alleen nog geen kabels bij gerekend.

Comment

Echt geloof me, neem NIET die MC set! Die speakers zijn niet om aan te horen op wat harder volume.

Je kan beter kijken naar het nieuwe merk; Alto. Klinkt echt gewoon lekker, aparte versterker (lijkt me wel handig, aangezien je beschrijving zo is..) Bijv. http://www.bax-shop.nl/luidsprekerse...t-details.html

Anders kan je kijken naar de DAP set, de K115. http://www.bax-shop.nl/luidsprekerse...t-details.html Deze set heeft een vriend van me. Gebruikt hem regelmatig op feestjes en er komt een goede bak met geluid uit.

Stukken beter dan de MC set in ieder geval! Kijk ook naar 2 statieven, eventueel bekabeling als het er niet bij zit. En een flightcase voor de versteker! Zo weet je dat je het lang kan gebruiken, zonder dat er iets sneuvelt.

Comment

In de winter hebben ze hier in de buurt altijd een schaatsbaan met voor de muziek 4 Dap k115. Deze hangen dag en nacht buiten daar. Dus ook in de sneeuw. Ook gooien kinderen er sneeuwballen tegen aan of zelfs door het rooster richting de conus.

Ze gebruiken nu een goede 3 jaar dezelfde speakers zonder problemen. Klinken nog altijd perfect. Dus een biertje over een k115 zal geen probleem moeten zijn!

Maar neem niet, en dan bedoel ik ook echt niet, de MC serie. Die klinken voor geen ene *\+]^ en het doet alleen maar pijn.
        Ik heb zelf de MC 8 in mijn voegere tijden gehad, geloof me, dat mag je niemand aandoen...

Edit: misschien is dit een ideetje??
        Link: http://www.bax-shop.nl/forum/f9-2e-h...ven-12231.html

Comment

Oke bedankt voor de reactie's, ik heb nu met jullie informatie nog even verder gekeken en toen viel deze set mij ook nog op:
          http://www.bax-shop.nl/luidsprekerse...l#!prettyPhoto

Wat vinden jullie hiervan? Is dit nog een beetje kwaliteit?

Comment

Dat is bijna net zo erg als dap-mc
            Kijk eens naar de actiever berhingertjes of dap k serie of zo..

Comment

Ik heb die TSX ook eens gehoord. Was niet veel beter dan de MC.

De EUROLIVE speakers van Behringer of de k serie van DAP zijn echt goede speakers voor het geld.
              Dan hebben we ook nog alto. Ik heb ze wel eens gehoord maar alleen gehoord op laag volume maar dat klonk al wel zeer goed. Is ook zeker iets om naar te kijken!

Comment

Dap MC sets zijn snel kapot. ik zou daar vanaf blijven. bovendien zijn er andere speakers voor minder geld die meer geluid geven.

Comment

Haal 2 cromo 12 beter is er niet voor dat geld heb ik ook en kunnen wel even in de regen staan. Spreek uit ervaring.

De bas is ook super ongeloofelijk wat voor druk er uit deze kastjes komen voor het geld.
                  Last edited by luuk013; Monday-09-07-2012, 23:56.

Comment

Ik heb de Mackie TH-15a, daar komt echt een dijk aan bas uit, veel meer dan uit de meeste 12" speakers. Ook nog aantrekkelijk geprijst. Alleen merk je wel dat het slechts 200 watt rms is. Hij kan hard, maar niet heel hard. Maar zeker genoeg voor 50 man

de speakers die jij hebt zijn echter 3weg speakers met een dubbele woofer, logisch dat hier nog ff wat meer bass uit komt. Met de speakers die jij noemt heb ik echter geen ervaring. Zie wel dat de mackie's (18kg) een stuk beter te tillen zijn naar je boot ;).

Comment

ik heb zelf de tsx 15, moet er een hele grote berg aan equelisen wil het een beetje klinken. is toen der tijd gekocht voor feestjes tot 20 man. meer moet je er ook echt niet van willen. ze hebben we een aantal keer een biertje gehad en het overleeft.
                      aanrader? nee. zou ze niet nog een keer kopen.
                      gebruik ze nog amper. alleen voor lose verhuur tot 20 man.
                      miss is een 2e hands ev setje nog wel te vinden voor 800 euro.

Comment

Mackies th 15a heb ik ook voor gekeken, mackie srm 350 geb ik samen met swa 1501 subwoofer gehad, tsx 10 waren mijn aller eerste speakers. De enigste waar ik over te spreken was was de dap clubmate 15 en de cromo 12. Clubmate is wel zwak. Trillen componenten in de versterker van los en de rca pluggen waren bij mij afgebroken. En heb toen ivm verhuur de cromo 12 gekocht met k&m statieven en hoezen. En zijn al 10 keer verhuurd hebben al regen en bier gehad maar knallen nog steeds! Zijn niet op te blazen worden netjes gelimit en geprocesd. Door de ingebouwde versterker en limiter en procesor, en dat in minder dan 20kg. gebruik ze ook zelf in de drive in show tot 75 man zonder sub en met 2x sub 05 tot 175 alleen dan merk je al dat deze subwoofers te zwak zijn voor deze beesten van speakers. Ga eens luisteren en vergeet echt niet de cromo 12 want die heb ik vergeleken met veel andere speakers maar voor dit geld is er niets beters.
                        Last edited by luuk013; Tuesday-10-07-2012, 09:24.

Comment

@ JasperA, vind je het gek dat er uit een 15" speaker meer bas komt dan uit een 12"? Dit lijkt mij toch wel iets wat redelijk normaal kan zijn....;-)

Comment

Alleen het volume valt zeer tegen van de mackie th 15a. En ze clippen graag snel. Hetzelfde verhaal met de srm 350 alleen die gaan al wel een stukje harder.

Comment

En die K112 set waarvan ik de link had gegeven?
                              Heb je die eens gehoord/gevoeld/geroken(?)

Comment

Working...
                              X