Announcement

Collapse
No announcement yet.

Speakerset gezocht

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

@ Lars, heeft hij dat bij die van jouw laten zien? Ofwel, precies diegene die JIJ ook hebt gekocht? En bij allemaal? Het kan ook zijn dat hij dit er bij 1 van allemaal in heeft gestopt en dit als verkooppraatjes.

En verder als je zomaar een driver in een willekeurige kast stopt wordt het geluid er echt niet beter op. Hier horen nog complete berekende kasten bij. Wat vooral bij budget over wordt geslagen.

Comment

Ik wil nu eigenlijk de opvolger van de dap k-115 kopen, de dap ps-115 maar is die ook even goed? Heeft iemand hier al ervaring mee? Anders koop ik wel de dap k-115 maar ik vind zelf het uiterlijk van de ps-115 mooier, tenminste op de plaatjes.

Comment

Ik heb alleen (goede) ervaringen met de DAP k115. Ik merk wel dat de ps115 bij erg veel merken is opgedoken. De k115 ook wel, maar in mijn ogen een stuk minder.

Ik vind de k115 er persoonlijk wel een stuk mooier uitzien.

Comment

Dus dan zou ik toch beter voor de k-115 kunnen gaan?

Comment

Qua klank denk ik dat je nog niet zo heel veel meningen zal vinden. Simpelweg omdat deze nog niet zo lang wordt verkocht.

Comment

De k115 bestaat al een zeg jaar of 7 denk ik. Dus nog niet zo lang mwa. Ze zijn zelfs terug van weg geweest omdat er een enorme vraag naar bleef. Waarom? Niet duur oer degelijk en klinken voor het geld zeer netjes.

Comment

Sorry, maar ik bedoelde dat de PS serie nog maar net nieuw is. En dat er nog niet heel veel van zijn verkocht. De k115 daar in tegen wel.

Comment

De p115 dus die op de k115 lijkt is er toch ookal een behoorlijk aantal jaren. Paar keer mee gehad voor buiten dingetjes. Klank en volume zal niet gek veel schelen maar als ik een voorkeur uit moet spreken ga ik voor de k115.

Comment

Ja, maar het gaat hier om de K115 en de PS115. De P115 is volgens mij niet meer te koop.

Maar ook mijn voorkeur gaat uit naar de K115.

Comment

Het bedrijf waarbij ik ze kocht had nog zo'n 6 dozen staan met deze speakers, en wilde heel graag laten zien dat ze dezelfde drivers hadden als een DAP k-115, de DAP had hij er 2 van als showmodel, en de skytec haalde hij een nieuwe uit een doos, die hij nadat hij had laten zien dat ze dezelfde driver hadden als de K-115(die hij ook had opengemaakt) ook als showmodel neerzette.

Comment

Sorry lars maar ze hebben je te pakken genomen.

Ik heb de bijde drivers voor je opgezocht ( de laag dan ) en deze zijn zeer zeker al niet het zelfde!!!!

Specs voor de k115

Productbeschrijving
                        Specificaties:
                        - 15/1 passief PA luidsprekersysteem
                        - 15" woofer, 8 Ohm
                        - 63 mm spreekspoel
                        - hoogdriver: 1.375" titanium dome, 8 Ohm
                        - 34 mm spreekspoel
                        - nominale impedantie: 8 Ohm
                        - belastbaarheid: 225W continu
                        - 450W program
                        - 900W peak
                        - frequentie respons (-3dB): 60 – 16000 Hz
                        - frequentie bereik (-10dB): 45 – 20000 Hz
                        - gevoeligheid (volle ruimte): 96dB/W/m
                        - peak SPL op 1m (theoretisch): 125.5 dB
                        - nominale spreiding (HxV): 65 x 65 graden

En dan jawel roffel roffel de specs voor de skytec.

Eigenschappen van de SkyTec SP1500 38cm Chassis Speaker:
                        Maximaal vermogen 600W
                        Vermogen 300 Watt
                        Formaat speaker 38cm / 15"
                        Impedantie 8 Ohm
                        Frequentiebereik 40Hz ~ 3.5kHz
                        SPL @ 1W/1m 98dB
                        Voice coil 50mm
                        Magneet gewicht 50 oz

Als je er nu dan ook nog eens de plaatjes bij zoekt zal je zien dat het NIET de zelfde drivers zijn. Je zal zien dat de k115 driver 4 schroefgaten heeft en de skytec er 8. Ik geloofde er al helemaal niets van maar dacht van hmm als hij het blijft roepen zullen we dit eens heel even chekken.

Dus hou maar op met het is de zelfde hij schroefde ze open en hij dit hij dat het zal allemaal wel maar het zijn normaal gesproken NIET de zelfde laag drivers die in de kasten zitten.

Kortom gewoon 2 totaal andere speakers.
                        Last edited by ronennieshow; Friday-13-07-2012, 23:12.

Comment

Hmm, ik geloof je. Maar ik vraag me nu dus af waarom die man de Skytec drivers in de
                          K-115's heeft gezet? De SP-1500A haalde hij nieuw uit de doos, ook uit het folie, dit was gewoon zeker een nieuwe. De DAP's stonden als showmodel. We hebben ook niet van tevoren gezegd dat we kwamen, dus dan zou die man dus gewoon SP-1500A drivers in zijn dap's hebben? Kortom, genaaid dus.
                          Maarja, ik blijf zeggen, zo heel slecht zijn ze nu ook weer niet.

Comment

Een product als nieuw verpakken kan iedereen. Gewoon de doos en al het folie goed bewaren. Waarschijnlijk wilde hij er snel vanaf en heeft meneer deze er in gezet.

Comment

Nee, dat hij nieuw was weet ik echt zeker, hij zei: Ik pak wel een nieuwe, en vroeg aan welke doos. Ze waren echt nieuw.

Comment

Ik kon nu voor 40 euro 4 passieve speakers krijgen, alleen vroegen wij ons af hoe wij dit zo goedkoop mogelijk konden versterken. Het gaat om de volgende speakers:

2 x phonic se 715

Op deze pagina staat de productinformatie: http://www.trademe.co.nz/music-instr...-406753377.htm

2 x dap mc-12 http://www.bax-shop.nl/passieve-full...t-details.html

Verder weet ik ook wel dat het niet de beste speakers zijn, maar voor 40 euro, dachten wij gewoon doen, komen die dap k115 wel later.

En het moet uiteindelijk op dit worden aangesloten:
                                Foto
                                Dan dachten wij 2 versterkers nodig en een crossover? of een 4 kanaals versterker? weten jullie ook wel kabels wij nodig zijn? Hoop dat ik nu genoeg informatie gegeven heb? Ben zelf hier nog niet heel bekend mee. Alvast bedankt. Als jullie nog meer informatie nodig hebben hoor ik het wel.

Gr,

Niels
                                Last edited by Nbouwhuis; Monday-23-07-2012, 15:36.

Comment

Working...
                                X