Announcement

Collapse
No announcement yet.

Beste Table Top in prijsklasse rond 300 euro

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Beste Table Top in prijsklasse rond 300 euro

Hey,

Ik ben al vele forums afgegaan en heb een aantal reviews en filmpjes bekeken van een aantal table tops zoals de Numark Axis 9 en de Denon dn-s1000, maar ik weet nog niet zeker welke table top ik wil kopen. Kan iemand mij wat meer advies geven over de table tops in de prijsklasse rond de 300 euro. Misschien dat iemand een aantal table tops heeft getest en er ervaring mee heeft?

Greetz;)

De Axis 9 zou ik eigenlijk laten vallen, deze is veel te broos en ik vind hem zelf niet stevig in elkaar zitten. Als je een beetje enthousiast mixt draai je dat dingetje zo in elkaar.

De Denon S1000's die je aangeeft zou ik persoonlijk niet doen, Denon is mooie kwaliteit en mooie functies, maar dat jogwheel! Om suïcidale neigingen van te krijgen gewoon! Met dat jogwheel kun je naar mijn mening echt totaal niks, omdat hij zou klein is als wel omdat hij zo wiebelig is. Bij Denon zelf noemen ze dat "touch-sensitive", ik noem het eigenlijk slecht over nagedacht.

Een merk waar je ook naar zou kunnen kijken is Reloop. Reloop heeft zijn RMP serie waarvan de RMP-1 rond je budget zit.

Wat iets boven je budget zit is de Radius 1000 van American DJ. Deze heeft een veel steviger jogwheel als de DN-S1000, en voelt veeel degelijker aan als de Axis 9.

Wat ik je eigenlijk aanraadt is om eens langs te komen in de showroom, de keuze van een CD speler is gewoon heel persoonlijk en ik vind het zelf altijd prettig om gewoon even de "feeling" van zo'n CD speler te hebben. Elke speler is anders, elke speler voelt anders en daardoor draai je met de ene speler ook makkelijker en intuïtiever dan met de andere!

Comment

Graag zou ik reageren op datgene wat hierboven staat. De Denon S1000 is wel degelijk een zeer goede keuze in deze prijsklasse. Niet voor niets is deze tabletop veel te zien in verhuurbedrijven. Hij steekt gewoon heel goed in elkaar en heeft functies die normaal gesproken in een veel hoger sigment zitten. Met de handelbaarheid zit het ook wel goed. Natuurlijk heeft de denon een klein jogwheel maar deze zit zoals mijn bovenbuurman beweert stevig vast en het feit dat deze wel kleiner is heeft te maken met smaak en gewenning. En zelf als dit jogwheel te klein is wegen nog altijd de vele functies en stevige bouw op tegen dit (voor mij niet bestaande) minpunt.

Maar zoals er al gezegt wordt, kom gewoon een keer langs bij ons in de showroom en bekijk en probeer de cd speler gewoon maar eens uit. U zult daarbij geholpen worden door mensen die al vele jaren bezig zijn met draaien en deze kunnen u dus ook precies vertellen wat voor u de beste keuze zou zijn.

Het blijft een kwestie van smaak...

mvg

Comment

Hoho DJFrazer, ik wist niet dat je kwaad werd haha:)

Dit bevestigd voor de TS maar weer dat de keuze van een CD speler heel persoonlijk is, mijn bovenbuurman vindt de jogwheel van de S1000 niet te klein en dat is natiuurlijk een kwestie van smaak. Ikzelf vind het ontzettend rottig draaien, wat maar weer bevestigd dat het misschien toch beter is om een keer te komen proberen!

@DJFrazer: Ik snap je punt, maar ik bedoelde ook helemaal niet dat de jogwheel niet goed vast zit, maar ik vind het te onstabiel. Dat had ik er niet goed bijgezegd dat klopt, my bad! Ik vind dat jogwheel allereerst te klein en ten tweede te onstabiel, waarmee ik wil zeggen dat het touch-sensitieve van dit spelertje er bij mij niet echt opligt. Mijn ervaring met de S1000 is dat als je op de jog drukt, je hem een stukje te ver kan duwen en daar houd ik niet van. Nou ben ik wel verwend hoor, ik ga wekelijks om met verschillende van de producten in de showroom dus dat is natuurlijk erg verwend! Geef mij maar een Pioneer...:)

Maar goed, om terug on topic te komen, de S1000 is natuurlijk een goede speler: het draagt niet voor niets de naam Denon! Denon staat bekend om zijn vele functies die zij op een klein oppervlakte gepropt krijgen, en dat vind ik ook een nadeel. Mijn vingers zijn daar gewoon te groot en te dik voor. Maar ja, dat is weer een terugschakeling aan hetgene wat uit elke zin van mijn vorige post en deze blijkt: het is persoonlijk en iedereen heeft een voorkeur voor merk, functies en interface, dat maakt de wereld zo mooi: iedereen is anders... *liefdevolle zucht*:D

Comment

Bedankt voor alle reacties! Ik heb alleen nog een vraagje, misschien weten jullie daar wat meer van: Is het beatmixen en het maken van loops bij de denon dn s-1000 en de reloop rmp 1 ongeveer vergelijkbaar of is het bij een van de twee een stuk makkelijker?
          Gr

Comment

Working...
          X