Announcement

Collapse
No announcement yet.

Spraak versterking, band versterke

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Spraak versterking, band versterke

Beste collega's

Ik wil binnenkort voor spraak een mooi verhuur setje gaan verhuren.
    Heb al een lijstje apparatuur maar wat ontbreekt nog?

Shure pg48 microfoon
    Kabels
    Speakerstatieven.
    2 x cromo 12 en evebtueel 2x sub05 van db technologies met hoezen.
    Traktor s2 zal niet verhuurd worden.

Ik zit te denken aan.

Microfoon statief.
    Draadloze microfoon?
    LIVE pa mixer? Om eventueel later band te versterken?

Tips en dingen die ontbreken aub.

Mvg luuk

Als je echt een leuk en net spraak setje wil zou ik gaan voor draadloze dash micro's en losse draadloze handheld. Zoals de sennheiser ew 100 serie. Als handheld zou je kunnen kijken voor een ew 135 of 145. Nummers van de dash weet ik zo niet uit mijn hoofd. Wil je de draadloze mic straks ook voor je band of zangers gebruiken dan zou ik een ew 165 nemen. Die klinkt net wat voller.

Heb je nu nog geen mixer? Die zal je dan ook wel 1 nodig hebben. Een micro zo op je speakers kan wel maar word je niet vrolijk van. Nadeel is wel dat het voor de verhuur super eenvoudig en duidelijk moet zijn maar je voor je band wel veel mogelijkheden en opties wil hebben.

Comment

spraakversterking kan daar wel mee, echter een micro statief is dan eigenlijk wel een must en draadloos is toch wel erg handig. Een klein mengpaneel ook.

Je verkijkt je snel op wat er allemaal nodig is voor een klein bandje, dat ga je met 2 cromo's niet redden. Daar heb je ook monitors voor nodig, een grote mengtafel (min 16 ch) met randapparatuur (effecten, compressor, gate, eq), en veel microfoons, (zang, gitaar drum) multi-kabel, losse kabels di's mic-stands etc etc etc.

Comment

Als je een klein cafe'tje hebt heb je niet meteen 16 kanalen nodig. Dan red je het ook nog wel met minder. Dan valt een gitaar versterker al af om uit te versterken en ook de drums hoef je niet volledig uit te versterken. Kan en mag natuurlijk wel maar meestal gaan die dingen al zo hard ( vreemd genoeg willen gitaar meneren ze nooit echt zachter zetten ) dat dit niet nodig is. Maar dan komt het wil je een keer wel uitversterken zit je meteen al tegen de beperkingen van je mixer aan. Ook effecten zijn niet meteen nodig zoals een gate of compressor maar is wel handig. Net als monitoren. Klein heb je niet meteen voor alles monitoren nodig. Artiesten weten het vaak wel te waarderen maar met een monitor voor zang kom je vaak al een heel eind.

Maar goed dan ga je het dus echt standje karig doen.
        Onze voor nu tijdelijke band setup.

Allen & Heath zed 420 16x mono 4x stereo
        Multi 24x naar mixer 4x naar monitor 30 meter
        2x sennheiser ew 165 ( overige vocal )
        2x sennheiser ew 365 ( zang lead )
        5x shure sm 58 ( allround van alles en nog wat )
        1x drumkit audio technika bm7 ( 1 kick, 4x tom / snare 2x overhead )
        1x sennheiser e606 ( blazer )
        2x shure pgx 4 setje ( gitaar eventueel draadloos maken )
        1x line 6 G90 setje ( sax of andere blazer draadloos maken )
        4x bss di-box ( voor gitaar versterkers en keyboards )
        4x rcf 4pro monitor ( 12 inch passief versie )
        2x rane ml60 eq ( voor de 4 monitoren )
        1x dbx 1512 eq ( laatste beetje snel aanpassen totaal eq )
        1x ad-system impuls 2404 versterker voor de monitoren
        2x dbx 266 ( 4x mono voor de vocals )
        3x dbx 166 ( 6x mono voor vooral drum en eventueel ander instrument )
        1x lexicom m400xl ( 1x stereo 2x mono fx )
        1x art power distro ( mooie schone stroom jeah :D )
        1x motu audio interface voor eenvoudig patchen van fx en compressors / gate
        Dan nog een md speler en een cd speler van sony pro series en wat andere ongein als microfoon statieven, klemmetjes en rack lights en je bent klaar om te gaan. Ow nee niet helemaal ook nog flightcases en een multi tussen de mixer en het fx / compressor gate rack.

Kortom een erg duur geintje want ik heb nu niet eens de pa voor de zaal. Daar gebruiken we dan dus ook nog een leuk speaker setje voor.

Nu is dit misschien wel een wat luxere versie om een band mee te doen maar als je wat verder bent is dit echt gewoon al een normaal gemiddeld setje. Echt niet overdreven. Wij willen dit nog een keer gaan upgrade naar:
        Mixer Allen & Heath gld of een soundcraft si compact met digitale stage blok
        Drumkit audax 7
        Voor de gitaren een sennheiser e 906
        Andere monitoren ( de db dvx 28 of zo en de dvx d15 monitor variant )
        Verder nog wat sm58 beta micro's en sm57 micro's

Kortom nog duurder nog een stapje verder. Neem daar ook nog eens alle bekabeling voor bij en je raad het al een duur grapje wat je echt niet zomaar even gaat doen.

Als je al iets wil gaan doen zou ik beginnen met een goede mixer en misschien al wat micro's Niet meteen de aller super beste maar gewoon wat sm58 die kan je namelijk overal voor gebruiken. Zo zijn wij ook begonnne. Toen wat di er bij en wat extra betere draadloze microfoons en zo stapje voor stapje verder. Nu hebben we laatst dus ons fx en compressor rack afgebouwd. Maar geloof me een eind is er eigenlijk nooit.

Comment

word dus een duur grapje.. ik concentreer me verlopig wel op spraak versterken tot bepaalde mate.

Comment

@ Ronny. Zijn die RCF's nieuw? Of had je ze al?

Comment

Working...
            X