Announcement

Collapse
No announcement yet.

Oud mengpaneeltje

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Oud mengpaneeltje

hey,

Vanmiddag bij mn oma de zolder opgegaan voor de opruiming.
    Kwam ik een oude mengpaneel tegen waarmee mn opa (wat zou het zijn, 20/30 jaar geleden) mee draaide op een piratenzender.
    Ik heb hem is opengeschroeft en er zit veel stof in,op en tussen de faders.
    Nu wil ik is kijken of die het nog doet (heb geen snoer mee eraan maar wel zo'n blok batterij)
    Ik ga hem zoiezo bij mn verzameling van "Opa's spullen" zetten ;):D
    maar het leek me wel geinig om hem een beetje op te knappen
    als eerste hoe maak ik de faders en dus ook het vastgekleefde stof schoon?

Hier een foto het is niet precies dezelfde maar op een paar puntjes na is hij indentiek: -Klik hier om de foto te bekijken-

Over faders schoonmaken is al het nodige verteld, gebruik hiervoor de zoekmachine.

Eventueel hardnekkig stof kun je weghalen met een fijn kwastje. Gebruiken wij altijd i.c.m. een stofzuiger om de PC te ontdoen van het nodige stof.

Uiteraard wel leuk om te gebruiken als sierstuk in je thuis-installatie, zeker wanneer je de VU-metertjes kunt verlichten door middel van een halogeenlampje of een amberkleurig LEDje.

Comment

oke bedankt voor het advies, en als ik het schoongemaakt heb mag ik dan ook een beetje w-7 of w-85 (of hoe je dat ook noemt het is iniedergeval olie) tussen de faders spuiten?

Comment

Fader wordt al gesmeerd met Kontakt 61, dus niet nog meer troep in gooien dus. ;)

Comment

ok bedank, nou nog een vraag (en voorlopig de laatste:P) ik wil er mn apparatuur op aan hangen, maar die hebben meestal rca of jack aansluiting en achter op dat mengpaneeltje zitten aansluitingen die ik nog nooit heb gezien op mengpanelen, het lijkt op de aansluiting van een muis op de computer (geen usb uiteraard) maar dan wat groter.
          Zijn hier ook nog verloopstukjes voor te koop?

Comment

Din 5-polig zit daar volgens mij op. Die verloopjes bestaan wel, maar geen flauw idee of die in de webshop staan. Zou je eventjes naar moeten zoeken. ;)
            [edit] na wat hard denken... het zou ook 7-polig kunnen zijn. Even gaatjes tellen in de ingang.
            Last edited by Rick; Friday-01-05-2009, 23:35.

Comment

het is inderdaad 5 polig, nogmaals bedankt:)

Comment

dan toch nog een vraag, er zit geen adapter bij maar wel een batterij aansluiting.
                Nou vind ik dat niet zo handig om met een batterij te werken dus wil ik hem eigenlijk op een stopcontact zetten. kan ik elk willekeurig adaptertje gebruiken of moet ik ergens een speciale kopen of kan het niet anders dat ik op de batterijen verder moet ?
                (er staat power 6V)

Comment

Nee, je kunt niet zomaar elke willekeurige adapter aansluiten. Het moet een adapter zijn die 6 volt afgeeft en waarschijnlijk ook een bepaald aantal mA's. (mili-ampères) Hoeveel dit bedraagt weet ik niet precies, wellicht heb je een typenummer van het mengpaneel, of zit er niet ergens in de buurt van die adapter een sticker o.i.d.?

Comment

Ik schrijf heel de tekst wel even over:

Model No. 32-1100 stereo disco mixer
                    Power Requirements 6V DC at 35 MA
                    For ac operation, use RS Cat no. 270-9538 adapter

Comment

Voila, je dient een adapter te hebben die minstens 35 mA aankan op 6 volt.

Comment

Let wel op dat je een DC adapter neemt en geen AC;)

Comment

Een heel klein gestabiliseerd voedingadaptertje van minimaal 35mA voldoet al. Alleen even letten op de polariteit ( + & - ).
                          Bij die universele adaptertjes kan je die meestal gewoon omdraaien.

Comment

Working...
                          X