Announcement

Collapse
No announcement yet.

Aansluiting subs en tops

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

@ rene,

Je versterker in de mixer is een heel stuk te ligt. Je hebt hier niet genoeg vermogen om je speakers echt goed aan te kunnen sturen.

Je mixer heeft namelijk 2x een 300 watt.
    Je sub is al een 400 watt per stuk. Dus hier kom je al een flink stuk te kort.
    Dan heb je ook nog de toppen van een 200 watt per stuk.

Je hebt nu dus al 600 watt per kant aan vermogen voor de speakers.

Neem hier de stel regel bij van een 1,5 a 2 x vermogen per speaker.

Je zou dus nodig hebben:
    1x een amp met 2x een 600 a 800 watt rms voor de sub
    1x een amp met 2x een 300 watt per top.
    De toppen ben ik meestal niet zoon voorstander van om daar 2x zoveel op te gaan zetten want dan word het met de tweeter nogal eens kritiek.

Nu dus zorgen dat je niet clipt en tadaa top set. Hier zou je dan dus ook een crossover tussen kunnen zetten tussen de mixer out en het versterker rack. Je ziet dat je dan op een vermogen van 900 tot 1100 watt per kant. Is dus nogal een verschil ;)

Een crossover tussen de versterker output en de speaker set schijnen wel te bestaan maar ik geloof er geen bal van dat het een succes is en echt effectief zal werken en omgaan met je vermogen. Ook geloof ik niet dat het een stuk beter zal klinken dan wanneer je de interne filters gebruikt.

Dan ff @ jan petersen. Nee je hebt geen 8 uitgangen op de behringer processor maar het zijn er 6. Dus je hebt 3 ingangen ( a b sum ) en 6 xlr uitgangen.

Ik zie hier het nut van de 2 extra uitgangen en een delay of wat dan ook niet echt handig als je maar een standaard setje hebt. Als je zo groot gaat dat je echt moet gaan delayen is er meestal ook wel wat anders spul en ervaring wat mee speelt. Niet dat het een verkeerd apparaat is alleen de extra uitgangen en de delay nee dat heeft weinig functie voor de ts.

Dan als laatste. Een 4 weg systeem? Ik denk dat het nog wel even gaat duren voordat de ts met een volledige 4 weg systeem gaat werken. Ga je dat doen dan geloof ik niet dat de behringer het eerste is waar je aan denkt. Leuk product maar op dat niveau nee dan zijn er genoeg alternatieven.
    Last edited by ronennieshow; Sunday-22-07-2012, 20:50.

Comment

Een passief filter in een sub is een ramp voor de demping van de speaker...

Comment

Oké dan zijn het er 6. Had me vergist...

Dan. De dingen als delay en 4-weg is alleen maar als voorbeeld wat je eventueel met die uitgangen kan doen.
        Toch ook enigszins logisch denken, je heb twee subs en twee toppen. 1 top/sub links, 1 top/sub rechts. Waar zet je de delay op.....? Juist, nergens. Of je wilt rommel geluid.
        Dan als 2e punt. Waar haal je het 4 weg systeem vandaan? Ja, oké. Je kan bi amplified werken. Maar, je zegt het zelf al; " Ik denk dat het nog wel even gaat duren voordat de ts met een volledige 4 weg systeem gaat werken"

En die extra output mogelijkheids-voorbeelden gingen niet specifiek in op de Behringer, maar voornamelijk over het algemeen.

Het enige wat ik wilde zeggen is dat de dcx 2496 een goede keuze zou zijn als je later wilt uitbreiden. Aangezien je dan niet perse direct nieuwe crossovers, speaker managementen, etc hoeft te kopen.

Comment

Working...
        X