Announcement

Collapse
No announcement yet.

Advies gevraagd bij aanschaf Boxen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Advies gevraagd bij aanschaf Boxen

Beste Leden,

Naar eindelijk de stap hebben genomen en een Dj setje gekocht te hebben, ben ik nog opzoek naar een leuk setje boxen. Ik heb hier en daar zowat het halve internet afgestruind en krijg van alle merknamen naar me toe gegooid maar daar ben ik helaas nog totaal niet in thuis

Ik heb op het moment het volgende staan

- Hercules DJ 4 Set (draaiend op Virtual Dj 7 LE)
    - Hercules M40.1 Headset
    - Onkyo A 8150 versterker
    - Pc

Ik ben opzoek naar een leuk setje boxen(met subwoofer erbij + statieven) zeg voor 100 á 200 man lekker stevig geluid en met een budget van €500...

kunnen jullie hierop een aanbevelingen/tips geven ?

Alvast bedankt !! ;)

Voor dit geld gaat dit nieuw niet lukken om hier een beetje acceptebele set voor te kopen.
    Voor een 100 personen gaat dit al niet lukken stel voor een 200.

Wil je het betaalbaar houden zou je voor een 2de hands setje moeten gaan kijken. Als je dit niet wil zal je helaas echt het budget moeten gaan opschroeven.

Comment

ik adviseer je om naar een gebruikt setje te kijken of tot 50man voor de b212d van behringer.
      en daar later een subje onder te leggen.

Comment

Het enige in die prijscategorie dat nog een beetje leuk én vol klinkt (lees; met voldoende bass) is de DAP Audio Club Mate 15.

Hier ga je geen 200 man mee halen, maar is wel een leuke instapset voor zo'n 100 man.

Let er echter wel op dat je deze set niet zo makkelijk kunt uitbreiden, behalve dan als je er een tweede set naast zet. Dan heb je dus 2 topjes en 1 sub per kant.

Comment

Nou Rick ik geloof niet dat jij er echt vrolijk van word als jij met je 99 vrienden naar een passend zaaltje gaat om te feesten en er staat alleen een club mate 15 setje.

Ik denk niet dat het dan aan de verwachtingen zal voldoen.

Leuk setje voor feestjes van een goede 50 personen maar als het meer personen worden zie ik het meer als een achtergrond setje. Als je er 2 hebt zou je een kleine 100 personen wel aankunnen maar goed dan zijn al je uitbreidingsmogelijkheden ook meteen ten einde en zal je dus een compleet andere set moeten gaan kopen als je dan nog groter wil gaan.

Ik zou eerder gaan voor een setje leuke toppen en dan in de toekomst uitbreiden met subs als er meer geld is. Heb je toch wat meer mogelijkheden.

Comment

Oke, alvast bedankt voor jullie advies !

Stel dat ik mijn bedrag opkrik tussen de 800 á 1000 euro, kunnen jullie mij met dit bedrag een leuk set aanraden ?

Comment

Naar wat gezocht te hebben op de 2de hands websites, stuitte ik op de DAP Soundmate 2 voor een aantrekkelijk prijs

De Soundmate 2 is ideaal voor de drive-in, artiest of DJ die altijd met zijn subwoofers op locatie wil staan. De versterkers zitten dan ook in de subwoofer gemonteerd, waardoor de topjes licht en compact kunnen blijven.

Is dit een redelijk set om mee uit de voeten te kunnen ?

Mvg,

Comment

Ja hoor, dat is wel een nette set tot een mannetje of 100.

Comment

Dat setje vertrouwde ik niet helemaal dus ik ben nu weer terug bij af !
                  Ik speel het liever op safe ga gewoon voor een setje via bax

Nu twijfel ik tussen 2 sets namelijk:

American Audio TRI Pack System II luidsprekerset
                  De American Audio TRI Pack System is een actief luidsprekerset bestaande uit twee 8 inch toppen en een 15 inch subwoofer met een totaal RMS vermogen van 660 watt. Deze set is ideaal voor live toepassingen zoals bands en drive-in shows.

en

DAP SoundMate 1 MK-II actieve luidsprekerset
                  Bent u op zoek naar een luidsprekerset die lekker compact is, niet te veel weegt maar toch een flink geluid biedt? Deze SoundMate 1 moet dan in ieder geval op uw wensenlijstje voorkomen!

Welke van de 2 kunnen jullie mij het beste aanraden ?

Comment

Beste Denny,
                    Bijde leuke setjes, maar ik zou hier niet meer dan 50 man mee bedienen, en voor een dj vind ik dat met deze setjes wat te weinig.
                    ik denk dat je met het budget wat je hebt, of op zoek moet naar een 2e hands set, of nog even door moet sparen.
                    Eventueel zou je kunnen overwegen een van de setjes te kopen voor de kleinere feestjes en eigen gebruik, en voor de grotere feeste speakers in te huren.

Comment

Ik zal toch ook eerst, als het kan, wat verschillende speakers beluisteren.
                      Net zoals ronny zegt, je kan beter eerst voor 2 topjes gaan en die later uitbreiden met wat stevige subs. Wat 2 leuke tops zijn in jouw budget zijn de RCF Art 312a MK3 of de DB opera 405D. De opera heeft een 15 inch woofer, waardoor hij wel eerder fullrange inzetbaar is. Met 2 van een van deze tops kan je toch nog wel een mannetje of 50/60 aan. Dan kan je later uitbreiden met 2 mooie DB of RCF subs.

Comment

Working...
                      X