Announcement

Collapse
No announcement yet.

Luidsprekerset gezocht

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Luidsprekerset gezocht

Hallo mensen,

Ik zoek een luidsprekerset, die aan de volgende eisen voldoet:
    - levert veel bass
    - actief
    - geluid tot ongeveer (indicatie) 300 man
    - als meer geluid nodig is, bij te huren, die er goed op aansluit.

Budget is rond de 3000 euro, ik had zelf wat research gedaan en kwam op de volgende sets:

DAP Soundmate 3 MKII:
    De Soundmate 3 is de grootste in zijn reeks en dat is te zien ook. Vier subwoofers en twee topkasten zorgen voor concurrentie met merken als HK. Mensen zullen versteld staan dat er DAP op de achterkant prijkt!

dB Technologies Flexsys Band System luidsprekerset;

DB Technologies DX Club XD12 luidsprekerset;

Doeleinde is grotere feesten (schoolfeesten) en buiten feesten. Genre is House, dubstep, moombahton tot top40

Naar mijn mening is de DAP set de beste optie, omdat ik die in mijn buurt makkelijk en goedkoop een 2de set bij kan huren, enige minpunt is dat er hele positieve, maar ook negatieve reviews zijn. Iemand ervaring met deze set?

Ik ben van plan om ze te gaan beluisteren, dan heb ik een idee naar welke ik specifiek moet gaan luisteren.

Alvast bedankt

Ik blader er even kort doorheen. :) 300 man, grotere/buiten feesten, buiten, house...
    En een budget van 3000 euro.

Hier kom je al een eindje mee, maar toch vrees ik dat je vermogen te kort gaat komen. 300 man is best een aantal en op schoolfeesten en met house mag het toch aardig doorbeuken vermoed ik.

Verder, de Soundmate setjes zijn erg leuk, maar je moet er natuurlijk geen wereldwonderen van verwachten. Als er een rooddraaiende DJ mee aan de haal gaat, is er nu eenmaal sneller kans dat het stuk gaat dan wanneer je een RCF set neerzet met betere interne limiters. Sta je zelf achter de knoppen, dan kun je vaak nog op tijd ingrijpen.

Ik denk wel dat je het goed redt op beukvolume wanneer je 2 soundmate 3 sets inzet als het echt moet stampen en beuken. En als je die makkelijk kunt bijhuren, waarom ook niet?

Comment

Met 2 soundmate 3 setjes, tot hoeveel man zou je dat kunnen redden?

Comment

Met een soundmate setje red je denk ik wel een 250 man.
        Schoolfeeste nen house/dubstep vragen best wel wat vermogen... een of bruiloftje of achtergrond muziek is 400 man met een setje natuurlijk ook mogelijk.

Comment

Ik zet mijn HK Audio Actor DX systeem in tot maximaal een mannetje of 300 a 350. De DAP Soundmate serie is goed afgekeken van HK Audio, maar dan met een stuk minder vermogen en natuurlijk een fiks lagere prijs.

Ik heb 1 keer op een Soundmate 3 gedraaid en vond de klank helemaal niet verkeerd. Ik vond echter wel dat het geluid erg snel weg was, dus op de dansvloer klonk het hard zat maar een paar meter verder een stuk minder.

Ik denk dat je in jouw geval het beste voor de derde optie kan gaan. Dan heb je in totaal 3000 watt vermogen en een merk dat toch wat beter aangeschreven staat als DAP. Daarnaast heb je twee subs minder, dat staat wat minder imposant maar het neemt ook minder plaats in beslag met opslag en vervoer. Of je er 300 man mee aankunt durf ik niet te zeggen, ik ken de set namelijk niet.
          Last edited by Geluid-en-licht.com; Monday-30-07-2012, 17:25.

Comment

Zelf zou ik persoonlijk gaan voor de db technogolies en dan de flexsys band set.

Vind het er persoonlijk mooier uitzien en de f12 topjes klinken echt zeer aardig. Meer dan zeer aardig. Voor het geld is het denk ik op het moment 1 van de beste setjes.

Maar ik denk niet dat je er echte stamp feestjes mee gaat redden tot 300 personen.

Wij bezitten zelf de dva s09 en dvx d10 speakers en die zijn dus nog een stapje hoger dan de flexsys band serie. Zelfs met deze speaker set zetten wij per kant 2 subjes neer. Dus 4 totaal met daarop een topje.

Dit gaat perfecto voor een goede 400 personen binnen dus een 300 buiten zal ook niet een echt probleem zijn. Wij draaide hier dan ook echte house, club, hardstyle, top 40 ach je kent het.

Daarom denk ik niet dat je met het budget een echte 300 personen buiten op stamp niveau gaat redden. Het zal een heel eind afdoende zijn maar helemaal echt wouw niveau zal je er niet mee halen. Dan zal je toch echt 2 extra sub 15 d nodig hebben. Dan zal het meer dan prima zijn.

Comment

Originally posted by ronennieshow View Post
              Zelf zou ik persoonlijk gaan voor de db technogolies
              Wat een verrassing :p

Comment

Ik heb hetzelfde setje als ronny en ik kan niet anders dan hem bijtreden :-)
                Mischien een optie om iets meer uit te geven (3500 euro) en te gaan voor 2x een dvx d10 en 1 dva s09, dan heb je al een heel strak setje en later kan je er alsnog een subje bij kopen dan heb je al iets wat stukken beter zal klinken dan de flexy set.

Comment

Ja ik weet het ik lijk misschien een vertegenwoordiger van db-technologies.

Om eerlijk te zijn zou ik dat niet eens erg vinden om de vertegenwoordiger van db-technologies. Wees eens eerlijk. Er is geen enkel echt punt waarop de db een niet redelijk product voor een meer dan redelijk bedrag levert.

Dat is ook de reden dat wij voor db-technologies zijn gegaan. Ja het is een redelijk bedrag wat je voor een setje dva met dvx betaalt maar het is echt onvergelijkbaar met veel heel erg veel vergelijkbare sets in zijn prijsklasse. Geen enkele jbl, hk, ev of dynacord komt met het zelfde budget ook maar in de buurt. Wij hebben er echt veel heel veel vergelijken. Van wat duurder tot wat goedkoper en er komt gewoon niets in de buurt. Ook de beveiligingen en de versterkers in de speakers zijn gewoon erg goed en geven een erg mooi geluid. Dit zonder allerlei rare knoppen en mogelijkheden die je helemaal niet nodig zou hebben er achter op maken het een schitterend hufter proof setje.

Ook de flexsys heb ik meerdere malen zelf mee mogen werken. Klinken net iets minder strak als je ze naast een dva dvx setje zet maar je hoeft je er zeer zeker niet voor te schamen. Als je dan nog eens de prijzen ziet die nogal mee vallen voor wat je krijgt zijn ook dit weer schitterende producten voor het geld.

Ik ben benieuwd of er voor een vergelijkbare prijs ( dus kijk niet op een paar euro ) ook echt een vergelijkbare set in kwaliteit en degelijkheid tekoop is. Onze ervaring was toch wel dat er maar zeer weinig was wat echt te vergelijken was en als het te vergelijken was waren de kosten opeens een stuk duurder.

Onze conclussie was in ieder geval dat wanneer je wat meer voor kwaliteit gaat en dus ook in ieder geval een beetje meer uit wil geven dan de standaard setjes van dap en behringer eigenlijk db-technogolies 1 van de beste oplossingen is. Niet duur erg degelijk, Goede klank en erg makkelijk uit te breiden en te combineren met andere speakers van db. Daarom zijn wij na een lange periode van kijken en vergelijken tot de conclussie gekomen. Ja dit is het waar wij mee willen werken.

Nu is dit natuurlijk onze mening. Ik wil ook zeer zeker niemand verplichte om een speaker setje van db-technologie te kopen. Wat ik iedereen wel kan aanraden ( hoe groot je portomonee ook zo ongeveer zou kunnen zijn ) om in ieder geval er even naar te kijken en vooral te luisteren. Kost niets en je zal net als ons zeer aangenaam verrast worden.

Comment

Originally posted by ronennieshow View Post
                    Wees eens eerlijk. Er is geen enkel echt punt waarop de db een niet redelijk product voor een meer dan redelijk bedrag levert
                    Ik zou het niet weten, ik heb totaal geen ervaring met db. Ik weet wel dat de producten vaak goed doordacht zijn, bijvoorbeeld powercon doorlus en XLR doorlus op de sub terwijl ik bij mijn Actor DX set eerst met alle kabels naar de top moet en vanaf daar moet doorlussen. Kost toch weer 2 meter extra kabel.

Maar goed, je mening is inderdaad wel erg gekleurd. Geeft op zich niets, aangezien je ook diverse andere sets vergeleken hebt en dus een duidelijk beargumenteerde keuze hebt gemaakt, maar dan kun je zo'n opmerking wel eens verwachten he ;) Is ook best leuk bij jou, reactie gegarandeerd...

Overigens zal ik, als ik een nieuwe geluidsset nodig heb, db zeker meenemen in mijn vergelijk. Dat heb je dan weer wel bereikt ;) Misschien moet je eens solliciteren bij db haha
                    Last edited by Geluid-en-licht.com; Monday-30-07-2012, 21:42.

Comment

Jip reactie is meestal wel gegarandeerd ja.

Vertegenwoordiger

Ik ga echt niet zeggen dat andere merken niet leuk spul maken hoor en sommige merken bieden oplossingen waar een db gewoon niet echt een goed product voor hebben maar over het algemeen vind ik de oplossingen van een db gewoon erg goed. Ik ookal ben ik geen vertegenwoordiger wel durven te zeggen dat ik achter de producten en service van een db sta.

Zoals al gezegd je moet echt helemaal niets van mij. Je bent aan mij echt helemaal niets verplicht. Ik kan alleen aanraden, ga luisteren, Beleef het voor jezelf en ik weet zeker dat in welk budget je ook gaat kijken db gewoon erg goede en leuke producten heeft. ( behalve echte budget spullen natuurlijk die hebben ze niet )

Comment

Wat je ook kan doen als je na wat luisteren een set denkt te hebben gekozen deze ook huren. Voor een klus, die je uiteraard wel even moet hebben. Maar als je er dan achter komt dat de speakers veel te zwaar zijn of iets anders wat je over haalt om ze niet te kopen. Of juist wel. Kan toch heel wat ellende besparen...

Verder ben ik ook erg voor db. Al vind ik sommige series van JBL net wat beter. Maar die kosten dan ook meteen het dubbele. En dan is de db toch een stuk interessanter...

Comment

Originally posted by JanPetersen View Post

Verder ben ik ook erg voor db. Al vind ik sommige series van JBL net wat beter. Maar die kosten dan ook meteen het dubbele. En dan is de db toch een stuk interessanter...

Ben benieuwd wat je dan vergeleken hebt.

Zo vaak kom je niet de echt duurdere setjes tegen die je dan ook nog eens kunt vergelijken. Was voor ons ook een probleem dat dure setjes niet zo vaak naast elkaar demo draaien

Comment

Het was niet zo zeer 1 op 1 vergelijken. Maar ik was een hele tijd terug (1 maandje?) op een festival waar de db line array hing. en een paar dagen later in Walibi waar ze een JBL vertec systeempje hadden staan. En vond dat vooral de hoge tonen wat meer aanwezig waren in de JBL. Waardoor ik die juist beter vond.
                            Maar eigenlijk niet een totaal eerlijke vergelijking. Maar voor dat verschil merkte ik wel een groot verschil.

Comment

Ja kijk en nu komt het. Dit is voor mij dus gewoon geen vergelijking. Als ik ergens ben en er draait een show toevallig over een setje wil dit wel iets zeggen maar ook heel heeeeeel erg veel niets.

Welke opnamens worden gebruikt? Of is het live?
                              Wat was het uitgangspunt van de installatie?
                              Wat was de setup dus welke serie / versie subs, met welke serie / versie toppen. Dan nog eens de setups die er gebruikt kunnen worden.
                              Nog veel belangrijker. Wie zat er met zijn vingers aan de knoppen?

Ik kan de dikste set meer dan beroerd laten klinken en de meest elcheapo zelfs minder vreselijk dan de dure set die ik zojuist zo slecht heb laten klinken.

Vergelijken is voor mij maar op 1 manier. Naast elkaar, mijn muziek, zelfde tafel, zelfde vlakke setting. Dit in een setup die voor mij van toepassing is en gebruikt zal worden.

Een vertec is inderdaad ( in mijn ogen 1 van de zeer weinige ) zeer zeker niet verkeerd klinkende sets. Maar zoals je zelf ookal zegt. Mag ook wel als je er het dubbele voor betaald. Toch ben ik wel benieuwd wat een vertec setje tegenover een goed setje t12 met vriendjes doet ( lees hier de juiste subs ):D

Kortom doe wat research, lees je zo goed mogelijk in. Vergelijk al een beetje de mogelijkehden en wat voor jou belangrijke punten zijn en wat minder belangrijke punten voor je zijn. Maak een soort van shortlist van setjes die je graag eens zou willen vergelijken. Wie weet kan je ze een keer naast elkaar horen. Dan en alleen dan kan je echt een vergelijking maken. Een keer huren is natuurlijk altijd 1 van de mogelijkheden om een keer proef te draaien.

Comment

Working...
                              X