Announcement

Collapse
No announcement yet.

Luidsprekerset gezocht

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Bedankt voor de reacties.

Ik zal zeker gaan luisteren naar de set van Ronnenieshow, ik zal het budget wel wat op kunnen waarderen, dan is die set met 2 subs denk ik wel te halen.
    De Flexsys concert ga ik ook naar luisteren, heeft iemand nog met soortgelijke sets ervaring? En hoe heten die?

Comment

De dvx reeks vindt ik helemaal niet verkeerd (lees: best oke) D10 en D12 klinkt gewoon goed. Echter van de array ben ik minder onder de indruk. Een vertec / vtx is natuurlijk wel van andere orde als een t4, maar ik kan me volledig vinden in het standpunt van Janpetersen. Ook ik heb geen 1-op-1 vergelijking, maar ik weet wel dat ik in het algemeen dva wat vindt tegenvallen. Misschien omdat ik er te veel van verwacht, dat zou ook best kunnen.

Echter topicstarter is momenteel nog niet op zoek naar een line-array.
      De set zoals ronennieshow aangeeft is (d10 en S09) is een zeer leuke set.
      Zoals al vaker is aangegeven is de DVX erg goed in prijs/kwaliteit, een vergelijkbare set voor hetzelfde budget zal je niet zo snel vinden.

De flexys concert is dan wel een grotere set, maar de onderdelen zijn toch van mindere kwaliteit als de dvx. Naar mijn mening heb je meer aan een compacte en goede set dan aan een grote iets minder goede.

Comment

Klopt gaat hier niet om een line array maar als je een t4 gaat vergelijken met de vertec ja dat scheelt een factor 6. Neem een t12 je zal versteld staan.

Comment

Heeft iemand ervaring met de volgende set;
          Het Sigma Systems 7.6 systeem bestaat uit twee actieve S115 topkasten en vier actieve S118 subwoofers. In diverse configuraties te gebruiken, maar natuurlijk komt hij het best tot zijn recht als complete stack!

En kan iemand mij uitleggen wat precies de verschillen zijn tussen de Flexsys Concert en de set van Ronnenieshow?

Gr. WFF33

Comment

De set die jij nu aangeeft is een van de nieuwe speakers van db. Wel kan ik je vertellen dat dit echt heel veel geluid is, en waarschijnlijk té veel.

Comment

Originally posted by JanPetersen View Post
              De set die jij nu aangeeft is een van de nieuwe speakers van db. Wel kan ik je vertellen dat dit echt heel veel geluid is, en waarschijnlijk té veel.
              1. Klopt is de nieuwste reeks van db-technologies.
              2. Waarom teveel? Volgens mij kan het altijd zachter gezet worden.

Een dva s09 heeft om en nabij de zelfde specs kwa db( kost ook maar net wat meer ). Deze gebruiken wij ook een 4 in totaal ( 2 per kant ) als het om een 300 personen buiten zou gaan. Zie hier dus totaal geen probleem in.

Hoe ze klinken en hoe ze dragen? Geen idee. Deze serie heb ik nog niet mee mogen, kunnen en hoeven werken. Ik kan hier dus ook geen duidelijk oordeel over geven.

Ik verwacht dat de sigma serie zal presteren tussen de dva/dvx en de flesys in. Dus het net wat meer vermogen van de flexsys maar nog net niet helemaal het compacte verhaal van de dva/dvx en ook de klank zal wel een klein verschil in zitten. Hoe groot is dit verschil? Geen idee.

Behalve de klank en het volume van de dvx/dva zijn wij ook voor de afmetingen gegaan zijn.

Zou ze wel eens op een rijtje willen zien ( vooral horen natuurlijk ) dus de flexsys, sigma en dvx/dva

Ik zou gewoon een demo vragen. Wie weet kan je ze een keer langs elkaar beluisteren.

WIj houden het voorlopig toch bij de dvx en dva aangezien we al 2 setjes hebben en hier heel erg veel van in de buurt om eventueel bij te huren.

Comment

Sigma serie is oorspronkelijk ontworpen voor de kale verhuur, tentfeesten, schoolfeesten en andere grote klussen waar het strak moet blijven klinken en er flink gas op mag. Daarnaast is het een modulair systeem, waardoor je het zo groot of klein kunt schalen zoals je zelf maar wilt. Paar subs of stacks er bij en je breidt eenvoudig uit.

Het systeem moet concurreren met o.a. de Linear 5 lijn van HK, al is die serie naar mijn idee iets meer gericht op het grootschaliger uitversterken van entertainers en artiesten.

Comment

Oke, dan ga ik naar de Sigma, Flexsys Concert en de DVA set kijken en luisteren.

Bij de Flexsys Concert staat in de omschrijving dat het perfect is voor grote zalen en hallen tot 800 man, is dat bluf of echt waar? aangezien Ronnenie zijn set inzet voor ongeveer 300 man?

Comment

800 man met de flexy's zal niet lukken, 400 man op een bruiloft mischien net wel maar als het moet knallen (house) dan haal je zelfs 400 man niet.

Ik heb dezelfde set als ronny, DVX + DVA en daarmee haal je zelfs geen 800 man of ik moet de set verdubbelen.

Comment

Zou een combi van de dB Technologies Sub 18D en de DVX D15HP goed klinken?

Ik zie bij heel veel luidsprekers het aantal graden staan, bijv. 60 X 40 Graden. Wat houd dat precies in?

Gr. WFF33

Comment

een DVX top zet je beter een bijpassende DVA sub onder, een sub 18D gaat wel, maar dan heb je natuurlijk wel minder laag.

Het aantal graden is de spreiding van het geluid vanuit de speaker. bij een topkast wordt het geluid naar voren gestuurd echter wel onder een bepaalde hoek, zowel horizontaal als vertikaal dit wordt aangegeven met de spreinding.

Comment

Gaat hierbij met name om de afstraling van het hoog, oftewel de tweeter. Dit is vrij directioneel en wil je goed kunnen richten om optimaal af te stralen op je publiek.

Midden- en lage tonen zijn een stuk minder goed te richten, veel subwoofers stralen zelfs omnidirectioneel af. (Volledig hoorngeladen systemen buiten beschouwing gelaten dan.)

Comment

Er zijn wel meer systemen die niet alle kanten op afstralen kijk maar eens naar de nieuwste van db-technologies de DVA S2585N. Is een cardioid systeem in 1 kast.

Maar ja dit zal niet de sub zijn waar de ts op zit te wachten als je naar de prijs kijkt.

Dan voor de ts ja er is wel een flexsys systeem wat een 750 personen kan mannen in de juiste situatie. De concert flex met 4x sub 18d en 2x flexsys f212 kom je echt wel een heel eind. Zeker voor disco doeleinden.

Je moet er wel rekening mee houden dat wanneer je naar buiten gaat of er wat extremere eissen aan gaat stellen je aantal bezoekers ook terug zal meoten gaan tellen.

@ slgv

Een sub 18d gaat niet echt harder of zachter. Het grootste verschil is gewoon dat de sub 18d echt een heel stuk minder strak klinkt en ook meer een 360 afstraling heeft. Bij een dva s09 merken we toch dat deze meer afstraling naar voren heeft dan de sub 18d. Ook de afmetingen en het gewicht zit natuurlijk een verschil in.

Alleen al voor het compactere, lichtere, hebben wij gekozen voor de dva dat ze dan ook nog eens een stuk strakker klinken en gunstiger zijn met afstarlling wasl voor ons mooi mee genomen.

Comment

hoeveel mensen zou je dan met een Flexsys Concert van geluid kunnen voorzien buiten?
                              dus zo'n 500 a 600 man in bijv. een zaal of aula is goed te doen?

Bedankt voor het meedenken!

Comment

Ik zal beginnen door 2 sub 15D's te bestellen, samen met de bij passende Flexsys toppen van de concert set. daarna wil ik die uitbreiden met 2 subs zodat ik een complete Flexsys Concert heb. Hoeveel man zou je met 2 subwoofers minder aan kunnen?

Comment

Working...
                                X