Announcement

Collapse
No announcement yet.

Geen Geluidskaart of wel?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Geen Geluidskaart of wel?

Ik als beginner weet niet wat het beste is natuurlijk;)

omdat ik in den bosch woon. Kijk ik wel op deze site, maar toch liever op dichterbijzijnde bedrijven als je weet wat ik bedoel...

Ik heb zo'n bedrijf gevonden...:D maar daar kan ik kiezen tussen controlor(Digitale DJ gear) met of zonder geluidkaart??? Wat is het beste? en zo'n controlor moet vaak met computer of laptop? welke laptop zou het beste daar bij passen?

Wat wil je nu precies weten en wat weet je inmiddels zelf al? Ik neem aan dat je bij dat bedrijf toch ook extra uitleg mag vragen over die producten?

Het lijkt er op alsof je een DJ-software controller hebt gevonden, maar hier nog een of twee extra geluidskaarten bij zoekt voor je mengpaneel?

Comment

Ok,

eeuhmmm...
      Ik heb zo'n Deutse site gevonden en daar staat alles natuurlijk in het deuts... ik zal de link ff geven, dan zie je 3 opties staan: controllers zonder geluidskaarten en controllers met geluidskaarten en software(maar die is niet belangrijk)

Bax-shop.nl is de goedkoopste webwinkel en muziekwinkel voor DJ\'s, producers en muzikanten. Met alles op het gebied van Licht, Geluid, DJ Gear, Audio/Video. Bax-shop.nl is volwaardig Thuiswinkel.org lid en biedt je altijd de beste XXL service.

Weet iemand het verschil tussen die 2?
      Last edited by Rick; Friday-08-05-2009, 23:15. Reason: link naar concurrent weggehaald

Comment

Link naar andere webshop weggehaald, is niet helemaal de bedoeling.
        Bax-shop heeft ook diverse sets. Ik denk dat je je moet inlezen in de diverse mogelijkheden qua hardwarecontrollers. Spit de webshop eens door en probeer eens door goed te kijken en logisch na te denken hoe elke DJ-software-controller werkt. De meesten werken via MIDI over USB, of gewoon via USB.

Verder zijn er ook controllers met ingebouwde geluidskaarten. Deze sluit je middels USB aan op je pc. Met de controller stuur je de software aan, maar er is ook een terugkoppeling via USB met een digitaal audiosignaal, die binnen de controller middels een geluidskaart wordt omgezet tot een analoog audio-signaal. Dit audio-signaal kun je dan direct leiden naar je mengpaneel.

Comment

dus geluidskaart is beter???:P

Comment

Dat kan ik niet zeggen. Sterker nog, dat kan niemand zeggen. Je zult zelf op onderzoek moeten om na te gaan wat het makkelijkst en meest praktische voor jou is. Wil je alles in één, maar hierbij op de koop toe nemen dat je kanalen tekort komt bij uitbreiding, of wil je alles aansluiten op een grotere mixer waar je ook nog een microfoon, 2 CD-spelers e.d. op aansluit?
            Hiervoor zul je zelf op onderzoek uit moeten, diverse dingen testen, uitproberen, mee spelen, aanvoelen en vanuit daar je keuze maken.

Comment

ok bedankt!

Comment

Op die duitse site kan je ook nederlands kiezen hoor ;)

Comment

Ik ben bij een zaak geweest en ze zeiden dat het geluid altijd door de controller heen ging en daarna pas naar de geluidskaart van de pc.
                  met en ingebouwde gaat het geluid er naar toe en wordt het direct naar buiten gestuurt.
                  dus als je je geluidskaart in pc hebt kan je vertraging hebben met de faders etc.
                  Ingebouwd heeft dat niet.

Comment

Originally posted by stinos2000 View Post
                    Ik ben bij een zaak geweest en ze zeiden dat het geluid altijd door de controller heen ging en daarna pas naar de geluidskaart van de pc.
                    Lijkt me onzinnig, als je bijvoorbeeld naar een 19" controller kijkt (welke lijkt op een dubbele CD-speler). Deze geeft alleen bepaalde signalen aan de PC of laptop in kwestie.
                    Wat er op het scherm van de controller verschijnt is een terugkoppeling van de PC/laptop naar de controller, bijvoorbeeld ID3 tags van MP3 bestanden.
                    Hier komt dus geen geluidssignaal doorheen.

met en ingebouwde gaat het geluid er naar toe en wordt het direct naar buiten gestuurt.
                    dus als je je geluidskaart in pc hebt kan je vertraging hebben met de faders etc.
                    Afhankelijk van de snelheid van de verwerking van de diverse commando's die je geeft op de controller. Ik denk echter dat je deze vertraging kunt verwaarlozen op de meeste systemen.
                    Ingebouwd heeft dat niet.
                    Ingebouwd heeft precies hetzelfde effect. Het besturingsdeel met de faders stuurt een signaal naar de PC/laptop, deze verwerkt dit signaal, stuurt het digitale audiosignaal terug naar de controller en deze wordt vervolgens in de geluidskaart omgezet naar een analoog audiosignaal. Lijkt mij dat er precies dezelfde verwerkingen plaatsvinden..

Comment

Originally posted by Tja... View Post
                      Ik als beginner weet niet wat het beste is natuurlijk;)

omdat ik in den bosch woon. Kijk ik wel op deze site, maar toch liever op dichterbijzijnde bedrijven als je weet wat ik bedoel...
                      Via internet is toch alles dichtbij?

Comment

Working...
                      X