Announcement

Collapse
No announcement yet.

aktieve subs onder k115

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• aktieve subs onder k115

goedemiddag, ik heb 2 passieve dap k115 speakers, kan ik daar een aktieve sub onder plaatsen zoja welke?
    het mag ook onder allebei de k115 een sub (ala soundmate 2)
    ik heb namelijk ook een dap soundmate 1 en ik dacht mischien maak ik zo zelf wel een soort grote broer van de soundmate 1.:idea:
    waarom wil ik dit, omdat ik het soundmate systeem op zich perfect vind,de versterker,crossover en alles in de sub en 2 passieve(lichte)tops.maar wil wat zwaarders.
    ik moet anders toch een versterker kopen en ik dacht mischien kan dit.
    budget ongeveer 1000 euro.
    kan dit ? of is dit onzin en alles verkopen en opnieuw beginnen?:(
    ik gebruik het vooral voor feestmuziek, cafe muziek met een beetje zingen erbij. géén house,beuk of strandfeesten etc.
    alvast bedankt.

kan ik daar een aktieve sub onder plaatsen
    Nee.

In ieder geval; niet praktisch. Je zult dan moeten werken met een actieve subwoofer en passieve topkasten, dat schiet niet echt op omdat je dan op een vreemde manier je bekabeling moet leggen. Daarnaast zijn er erg weinig actieve subwoofers los verkrijgbaar die ook nog 2 passieve topkastjes kunnen meeversterken.

Persoonlijk zou ik dan eerder kiezen voor een 18 inch subwoofer, omdat die beter aansluit bij de toppen die je al hebt. Een mooi voorbeeld is de DAP Audio X-18B subwoofer waar je een DAP Palladium P-1200 in bridge modus op zet. (Dus kanalen samengepakt voor deze enkele subwoofer. ;))

Neem er een goede crossover bij en je hebt een prima setje. Twee versterkers en een crossover kun je dan apart in een 19 inch rackje steken.
    Liever niet te zwaar materiaal meesjouwen? Overweeg dan een Reloop Ampire D1700. Maar je zult dan even moeten vergelijken welke het beste in klank presteert, want ik vermoed dat de Ampire wat minder gaat presteren qua klank (vol basgeluid, diepe tonen) dan de Palladium.

Comment

dankje rick voor je snelle reactie.
      ik moet voor de k115,s ook nog een versterker hebben, dus dan zou ik 2 palladium 1200 moeten hebben, de sub xx-18b en een crossover?
      klinkt goed, nu had ik nog één vraag,is het dan verstandiger om de soundmate 2 te kopen? of zijn deze sets dan niet meer te vergelijken wat betreft klank en/of prestaties.

Comment

Het verschil tussen een K115 met sub en een Soundmate 2 set zou ik niet direct kunnen vergelijken. Wel zul je met de 1e setup een wat diepere bass hebben door de 18 inch sub. Het Soundmate 2 systeem is iets meer plug & play.

Comment

bedankt voor de tips, ik kan weer verder!

Comment

Working...
          X