Announcement

Collapse
No announcement yet.

SPL500EQ in combinatie met SL8

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• SPL500EQ in combinatie met SL8

Ik heb sinds vandaag een nieuwe combinatie: SPL500EQ in combinatie met SL8
    Nou zit ik er mee dat het hoog heel erg misvormt heeft iemand van jullie een idee hoe dit op te lossen me eq op pc staat op live zodat het wat beter klinkt en met virtual DJ Pro en de versterker draai ik high er vaak uit klinkt beter maar dat moet niet nodig zijn,...
    de boxen zijn absoluut niet opgeblazen want zijn nieuw

Gr,
    Joris
    Last edited by Jorisdijkstra; Friday-17-08-2012, 22:05. Reason: de boxen zijn absoluut niet opgeblazen want zijn nieuw

Dit eruit dat eruit eq hier en eq daar.
    Gooi gewoon eens alles eerst op een rechte lijn ( dus geen eq ) kijk dan hoe het klink l, eventueel wat he dan echt mist of teveel hebt een betje bij eq en

Comment

Heb je al eens je iPod iPhone etc. op de versterker aangesloten? Is dit dan ook?

Branden de peak lampjes? Het hoog vervormd eerder dan het laag als de versterker clipt.

Comment

Originally posted by JanPetersen View Post
        Heb je al eens je iPod iPhone etc. op de versterker aangesloten? Is dit dan ook?

Branden de peak lampjes? Het hoog vervormd eerder dan het laag als de versterker clipt.
        Ik ben wel heel erg benieuwd naar waarom het hoog niet vervormd en irritant zou klinken als er een ipod aan zou hangen?

Ook hoefd het helemaal niet dat het hoog eerder vervormd dan het laag. Ik heb ook meer dan vaak genoeg gezien ( gehoord dan natuurlijk ) dat iemand van die dubbelle 15 inch toppen had en het laag er zoveel bij draaide dat ik ook zoeits had van hmmmm dit klopt toch ook echt van geen kanten.

Maar dat het schel en irritant klinkt kan ik je wel snel en simpel uitleggen. Het is een echt super goedkoop budget speakertje. Voor de iets van 40 euro wat ze kosten kan je amper het hout alleen al kopen. Stel voor een hele speaker. Zo noemen ze het misschien wel maar nee het is echt niet veel speaker. Hier zit zoon vreselijke poeizie tweeter in die ze een soort van hoorn erop geschroeft hebben. Het aller goedkoopst van goedkoopst. Dus de kwaliteit is hier dan ook naar. Maar ja het moet toch hard gaan want dat trekt meestal vooral jonge kopers. Dus wat doen we. Juist gewoon erg veel hoog erin. Kost bijna geen vermogen. Kost ook bijna niets aan onderdelen. Klinkt nergens naar maar gaat wel redelijk hard.

Als je het op wil lossen kun je zoals al aangegeven met je eq gaan werken. Maar beter nog als je gewoon fatsoenlijk geluid wil koop je ook fatsoenlijke speakers. Ja het klopt helaas zijn die ook vaak een stuk duurder. Maar ik denk dat je zelf ook hopelijk wel snapt dat je voor een 40 euro niet een echte speaker in elkaar kan zetten en verkopen die goed klinkt en goed werkt.

Comment

iphone ipad alles heeft het ook

Comment

Een ''kennis'' van mij heet deze ook. En zodra het ledje van de peak oplicht hoor je een tik in het hoog. Dat bedoelde ik met eerder vervorming in hoog dan laag.

Toch hoort het niet dat het hoog heel erg vervormt. Zelfs niet bij deze speakertjes...

Comment

Originally posted by JanPetersen View Post
              Een ''kennis'' van mij heet deze ook. En zodra het ledje van de peak oplicht hoor je een tik in het hoog. Dat bedoelde ik met eerder vervorming in hoog dan laag.

Toch hoort het niet dat het hoog heel erg vervormt. Zelfs niet bij deze speakertjes...
              ik wel

Comment

Ik heb precies hetzelfde setje en ik kan je zeggen , ze klinken bagger!!! de versterker is echt helemaal niks ikzeg dat het door de versterker komt en ps , het rode lampje waarbij Peak staat mag niet branden , zoja duurt dat maar even ;)

Comment

Working...
                X