Announcement

Collapse
No announcement yet.

draadloze microfoon.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• draadloze microfoon.

Hoi,
    Ik heb een wat rond gekeken en een lijstje gemaak.
    Dit zijn mijn eise en ben bij deze uitgekomen wat ik beter.

1. tussen de 30 en 80 meter bereik.
    2. tussen de 1.00 en 120.00 euro. (echt maximaal)
    3. is voor af en toe dus niet elke week tegebruiken.
    4. een of 2 microfoon.'

1.
    Draadloze kwaliteit hoeft niet altijd duur te zijn en dat laat Mac Mah goed zien met deze WD51X microfoonset. Met de VHF frequentie en een bereik van 75 meter, springt deze set er gelijk uit door de goede specificaties!

2.
    Bax-shop.nl is de goedkoopste webwinkel en muziekwinkel voor DJ\'s, producers en muzikanten. Met alles op het gebied van Licht, Geluid, DJ Gear, Audio/Video. Bax-shop.nl is volwaardig Thuiswinkel.org lid en biedt je altijd de beste XXL service.

Zijn alle bij binnen mijn buget.
    En binnen mijn wensen.
    Welke kan ik het beste kopen.
    Of weten jullie iets anders rond dit buget.
    Ik hoor het graag.

M.V.G.
    Tom

1. tussen de 30 en 80 meter bereik.
    Dit kun je wel schrappen. Ik heb zelf een dB Technologies WM220 setje, deze heeft een bereik van ca. 30 a 40 meter. Veel verder zou ik er niet mee durven gaan, omdat je dan signaalverlies krijgt als er iets in de weg staat.

Daar bovenop, deze setjes hebben maar 1 antenne per microfoon. Bij mij zitten er een A- en B-antenne op, de ontvanger switcht automatisch naar de antenne met de beste ontvangst.

Comment

Deze dingen werken met VHF frequenties, dat betekend dat ze via FM werken. Oftewel je kan het horen op de radio en dit wordt als illegaal beschouwd. Of is dit tegenwoordig niet meer zo?

Ik ben totaal niet bekend met deze dingen. Wel kan ik je vertellen dat de kwaliteit niet goed is. DB technologies heeft ook nog vrij goedkope draadloze setjes.

Draadloos valt eigenlijk buiten je budget. Waarom niet een draadgebonden Shure sm58. Daar heb je nog jaren (lees: jaaaaren!) plezier van.

Comment

Op die 1 staat dat bax-shop die getest heefd en die vonden ze goed kwa prijs en verhouding en staat dat die wel 60 meter ver gaan.ps.

Comment

Originally posted by roderickk View Post
          Deze dingen werken met VHF frequenties, dat betekend dat ze via FM werken. Oftewel je kan het horen op de radio en dit wordt als illegaal beschouwd. Of is dit tegenwoordig niet meer zo?
          Mijn setje (en deze setjes naar alle waarschijnlijkheid ook) werken op UHF..

Comment

Originally posted by djtommie View Post
            Op die 1 staat dat bax-shop die getest heefd en die vonden ze goed kwa prijs en verhouding en staat dat die wel 60 meter ver gaan.ps.
            Klopt, in een ideale situatie. Kijk nu eens terug naar een feest, met een stuk of.. 50 man die tussen de microfoon en ontvanger staan. Dan ga je dat niet redden.

Goed qua prijs-kwaliteitverhouding geloof ik prima. Alleen, je betaalt er niet zoveel voor, dus verwacht er ook niet té veel van. Ideaal voor gemiddelde drive-in en omroep-microfoon, maar bijvoorbeeld niet voor zang.

Comment

Originally posted by Rick View Post
              Mijn setje (en deze setjes naar alle waarschijnlijkheid ook) werken op UHF..
              Er staat VHF. Welke van de twee werkt met FM frequenties. Ik heb zelf een Samson setje liggen, waarmee ik mezelf echt op de radio kon ontvangen. Deze heeft ook 2 antennes en nog is een extra booster, waardoor 100meter ontvangst geen enkel probleem is. Dit setje stampt dan ook af van het jaar 0 toen draadloos net uitkwam.

Comment

Oke bedank ik heb er een gezien van dap audio.

Dat is in het algemeen best een goed merk.
                Is deze beter dan die andere.

Comment

Tegenwoordig wordt bijna wereldwijd FM uitgezonden in Band II, de zogenaamde FM-band. Dit is de frequentieband van 87,50 tot 108,00 MHz.
                  UHF of Ultra High Frequency is een elektromagnetisch frequentiegebied vanaf 300 MHz tot 3 GHz (=3000 MHz).
                  De ultrakorte golf, of VHF (very high frequency), is een radioband die loopt van 30 tot 300 MHz (in golflengte: 1 tot 10 meter).
                  Aldus Wikipedia.

Comment

Tommie, je begint nu weer precies hetzelfde als in je andere topic.
                    Eerst opzoeken wat je wilt vergelijken en kijken wat de mogelijkheden zijn voor je budget, daarná pas een topic maken!

Comment

mijn advies is nog even doorsparen en dan kijken naar senheisser freeport of eventueel eentje uit de EW 100 serie kost meer maar je krijgt ook meer ik zelf heb 8 senheisser ew 500 g2 en 4 ew 135 g2 ben daar prima over te spreken

Comment

Is dat nodig voor een hobbyist met een erg kleine drive-in die alleen microfoons gebruikt om even een mededeling te doen o.i.d.? In mijn ogen niet.. totaal onzinnig.

Comment

ik was mischien niet helemaal duidelijk ik bedoelde dat hij mischien bweter kan kijken naar senheisser freeport zit maar iets boven ze budget maar is wel een prima draadloos systeem

Comment

Ik geloof best dat het een prima systeem is, maar het budget van djtommie reikt niet ver. En het is naar alle waarschijnlijkheid ook niet bedoeld voor zang, maar alleen zo nu en dan wat omroepwerk, voor sketches op bruiloften, allemaal simpele dingetjes. En dan kan het ook met gemak met een iets goedkopere draadloze microfoon, daar hoeft niet persé Sennheiser op te staan. Ik gebruik mijn dB Technologies microfoon ook naar alle tevredenheid en deze heeft ook niet veel meer dan 100 euro gekost. En die doet toch regelmatig zijn ding.

Comment

Tommie, is dit misschien iets voor jou?

Ik zing in een band en heb 'm met plezier gebruikt... kijk maar eens!

Comment

Working...
                              X