Announcement

Collapse
No announcement yet.

welke monitors kopen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• welke monitors kopen

Hallo,

Ik wil gebruik maken van monitorspeakers zodat ik achter de booth een beter geluid krijg inplaats van enkel laag.

Omdat het enkel als monitor zal dienen hoeft het geen dure speaker te zijn, liefst klein en actief.

zou dat iets zijn of beter laten liggen?

Mackie SRM 150 koop je bij Bax Music met de laagste prijs garantie en 30 dagen niet goed geld terug garantie. Voor 23:00 besteld, morgen in huis!

Actieve monitor met een zeer geschikte geluidskwaliteit en inzetbaarheid. Monitor heeft een ingebouwde versterker, dus plug & play.

dB Technologies Flexsys FM8 koop je bij Bax Music met de laagste prijs garantie en 30 dagen niet goed geld terug garantie. Voor 23:00 besteld, morgen in huis!
    Last edited by Mol; Sunday-19-08-2012, 23:18.

Ik heb goede ervaringen met die van mackie, het design is praktisch voor in de dj-booth en er valt genoeg in te stellen op de voorkant. de andere twee zijn veel groter dan de eerste of moet je op de vloer neerzetten. Voor jouw doeleinden denk ik dat je het beste uit komt met de mackie.

Comment

SRM150 lijkt me het meest praktische en is ook eenvoudiger op te stellen indien je eens opgesteld staat in een krap hoekje waar je hem nog ergens kwijt moet.

Comment

Komt daar wat behoorlijk geluid uit rick, en zou 1 genoeg zijn.
        Het is enkel om mezelf wat beter te horen (micro) en dat het geluid achter de booth iets beter is dan nu enkel het laag wat ik hoor.

Comment

SRM150 kan aardig wat geluid verzetten, zelfs zijn Behringer B205D kloon kan aardig tekeer gaan. Het concept is geniaal voor de prestaties die hij levert.

Of eentje genoeg is, ik denk het wel. Maar dat zou je altijd nog eens experimenteel kunnen ondervinden, is van tevoren niet goed te zeggen. Verder heb je altijd de 'niet goed geld terug' regeling, dus mocht hij voor je doeleinden toch iets tekort schieten dan zou je hem terug kunnen sturen/brengen. Mocht je er een tweede bij willen hebben dan is dat ook zo gepiept.

Ander voordeel is dat je de monitor relatief dicht bij je kunt zetten op een verticaal microfoonstatief zonder hengel. Dat in tegenstelling tot een relatief grote (vloer)monitor die je al snel een eindje van je vandaan houdt omdat hij vrij fors is.

Comment

Ok bedankt, dan bestel ik de mackie.

Comment

Misschien een stom idee om er monitors bij te nemen die ook op je set aansluiten. Dan kan je deze eventueel ook nog als extra uitbreiding gebruiken op je site.

Comment

Die zijn me nu even te duur ronny.

Comment

ik gebruik zelf gewoon normale actieve fullrange toppen op een statief, lijkt me dat je voor een goed booth geluid niet per se vloermonitor nodig hebt, ik vind het meer wenselijk als de monitor op oorhoogte zit

Comment

Ik ga ze ook op statieven plaatsen, het gaat me meer om het compacte en het geluid.
                    De bestelling is intussen al geplaatst en hoopelijk kan ik het zaterdag uittesten.

Comment

Ik ben heel benieuwd hoe je het vind.

Comment

Ik ook want ik heb altijd schrik dat er niet veel uit die kleine kastjes komt.

Comment

ik denk dat wanneer hij al minder fel presteert, hij gericht op de dienstdoende DJ, genoeg monitorgeluid produceert.

Comment

Voor mij zal dit wellicht wel goed zijn, het moet ook niet knallen, het blijft een monitor.

Comment

Daarom! Geluidskwaliteit wordt natuurlijk niet hoe harder hoe beter (oren ook niet).

Comment

Working...
                              X