Announcement

Collapse
No announcement yet.

welke monitors kopen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Ik heb de monitor daarstraks in ontvangst mogen nemen.
    Ik wist dat het een klein ding was maar zo klein?
    Als het geluid goed is dan ben ik er heel tevreden mee. deze week eens testen.

Comment

Ik dacht precies hetzelfde over de B205D (Behringer kloon van de Mackie). Tot ik hem eens op volle kracht hoorde. Perst er behoorlijk wat geluid uit! En dat moet bij de Mackie alleen maar beter zijn denk ik.

Comment

Mijn instalatie ligt nu bij een plaatselijke dealer om connectors in te bouwen voor de monitors, als ik hem terug heb dan laat ik wel weten of de mackie goed klinkt.
        Het zijn wel leuke monitors. :-)

Comment

Als ze jou net zo goed bevallen als de Behringer B205D mij doet gaat dat wel goed komen. Ik gebruik de B205D nu al 2 jaar met veel plezier als zangmonitor, via de bijgeleverde adapter op een microfoonstatief.

Comment

Nog een paar vragen.

Ik heb vergeten de kabel erbij te bestellen, is dat een microfoonkabel of moet ik hiervoor iets anders gebruiken?

En als ik het goed heb dan ga ik van de uitgang thru naar de mixer.

Waarvoor dient de main uitgang dan?

Het knopje op de voorkant (phantom power) mag niet ingedrukt zijn?

Voor iemand zegt 'lees de handleiding' die zit er dus niet bij, enkel een boekje met veiligheidsvoorschriften.

Comment

De SRM150 is eigenlijk een soort monitor met ingebouwd simpel mixertje. Hij is oorspronkelijk ontworpen voor solo-entertainers die een alles-in-1 oplossing voor hun neus willen hebben in de vorm van monitoring en simpel mixen.

Daarom heeft de SRM150 ook een ingebouwd mixertje, waar je een microfoon plus wat andere randapparatuur op kunt aansluiten. De master-uitgang zou je op een PA kunnen aansluiten. Die opstelling wordt ook getoond op afbeelding 4 op onze website.

Voor jouw toepassing is dat echter niet nodig, omdat je hem als DJ-monitor wilt gebruiken. Dan heb je een soortgelijke opstelling als afbeelding 5 nodig.
              Phantom power heb je niet nodig en moet uit staan, da's alleen nodig als je een condensatormicrofoon aansluit.
              Ook de instrument preamp op kanaal 1 heb je niet nodig.

Wat je kunt doen is de XLR of jack aansluitingen gebruiken op kanaal 1 en 2, of je kiest voor RCA op kanaal 3. Maakt eigenlijk niet gek veel uit. Ook kun je de Main In gebruiken, maar dan moet je er een mono signaal in steken (ofwel links, ofwel rechts) dus dat is niet zo praktisch.

Kabeltype is een normale standaard microfoon/signaalkabel zoals de CAB610 of de CAB901.

Comment

Bedankt rick, ik was van plan om achteraan de thru aansluiting te gebruiken, ik was dus verkeerd bezig.

Comment

Dat gaat inderdaad niet werken. ;)

Comment

Net de monitor even vlug getest in mijn garage en er komt inderdaad aardig wat geluid uit, nu piepen ze heel snel maar het is hier ook niet de ideale plaats. Dit week-end worden ze getest op een feest.

Mischien komt er nog een 2de monitor richting belgië.
                    Last edited by Mol; Thursday-23-08-2012, 18:16.

Comment

Working...
                    X