Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mengpaneel met 4 masteruitgangen, kan dat?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Mengpaneel met 4 masteruitgangen, kan dat?

Beste mede bax-shopers,

Ik heb hier een American Audio M1224FX 12 kanaals mixer staan. Op dit apparaat zitte 4 master uitgangen. 2 jack en 2 xlr.
    Ik sluit altijd mijn dap clubmate 12 op de xlr aansluiting aan.
    Maar ik heb nu al back up en gewoon er bij een spl 400 versterker en 2 keee sl8 luidsprekers alle 3 van skytec.
    Kan ik gewoon de dap clubmate op de xlr aansluiten en de skytec op de jack?

Groetjes,
    Blue sky juniors

Ik heb nooit met die tafel gewerkt, maar heb even de handleiding gegoogeld, volgens mij zou dat moeten werken, alleen kun je de uitgangen niet afzonderlijk regelen en zijn de jack uitgangen niet gebalanceerd.

Comment

Oke bedankt. Is er een andere manier om ze wel apart te kunnen regelen?
      Ik heb al geprobeerd om van mijn mengpaneel(XLR uitgang) eentje van xlr naar rca voor de skytec. en dan een naar de dap en dan via dap doorlussen.
      Dit scheen niet te werken.
      Andere ideeën?

Comment

van gebalanceerd (xlr) naar ongebalanceerd en omgekeerd dat kun je beter niet zonder zogenaamde di-boxen doen, dat levert vaak een hoop problemen op.

Je zou de aux uitgang kunnen gebruiken, dit is dan mono, of eventueel de hoofdtelefoonuitgang met een verloopje. ook zou je de jack aansluitingen op een externe volumeknop kunnen aansluiten (bijv. een stagecube mixertje om het betaalbaar te houden)

Comment

En met de alt 3/4 uitgang? Of krijg je dan zelfde effect met ongeballanceerd?

Comment

Originally posted by Baz View Post
            van gebalanceerd (xlr) naar ongebalanceerd en omgekeerd dat kun je beter niet zonder zogenaamde di-boxen doen, dat levert vaak een hoop problemen op.
            ONZIN, op de afstand van een thuis setje of DJ-setje van deze kwaliteit moet je je daar niet te druk om maken. Zeker niet van XLR>RCA.

Als je geen verloopjes nodig hebt zou ik het zonder verloopjes aansluiten, maar het is niet helemaal duidelijk wat jij als set neer zet en wat je als backup hebt staan.

Wat ik wel kan zeggen: mocht er een 2e ruimte zijn waar je wat geluid hebt staan kun je dit het beste via de Aux Send doen, dan heb je voor die 2e ruimte in feite een eigen master.

Comment

Originally posted by BazzyM View Post
              ONZIN, op de afstand van een thuis setje of DJ-setje van deze kwaliteit moet je je daar niet te druk om maken. Zeker niet van XLR>RCA.

Als je geen verloopjes nodig hebt zou ik het zonder verloopjes aansluiten, maar het is niet helemaal duidelijk wat jij als set neer zet en wat je als backup hebt staan.

Wat ik wel kan zeggen: mocht er een 2e ruimte zijn waar je wat geluid hebt staan kun je dit het beste via de Aux Send doen, dan heb je voor die 2e ruimte in feite een eigen master.
              Ik bedoel met mijn dap zijn de boxen waarmee ik draai. En mijn skytec is in feite mijn (kleine) back up. Maar als ik iets meer geluid nodig heb wat ik aan kan met de dap in combinatie met skytec gebruik ik dan als geluidset. Voor de echt grotere feesten gebruik een 4sub 2top set van een oudere neef van mijn draaimaat.

Ik ga morgen uitproberen met de aux send. Ik laat weten of het gelukt is.

Groetjes

Comment

Originally posted by BazzyM View Post
                Voor een kabellengte tot zo'n 3 a 5 meter zal het geen problemen opleveren, en ook met langere kabels gaat het soms prima, echter als je met je spullen op een feest moet draaien, zou ik toch adviseren dit soort basis zaken op orde te hebben.

Comment

Beste Baz,

Je moet je hier echt niet druk om maken, ik heb landelijk tourende Drive-In's gedaan (met verschillende radio DJ's die in het weekend het land in gaan) en geloof me: niemand gaat daar DI's voor gebruiken zeker niet naar een apparaat toe dat al een tulp/RCA ingang heeft (hooguit in de televisiewereld dat ze daar een 1:1 trafo / balance-box tussen knallen)

Comment

Originally posted by Baz View Post

Je zou de aux uitgang kunnen gebruiken, dit is dan mono, of eventueel de hoofdtelefoonuitgang met een verloopje. ook zou je de jack aansluitingen op een externe volumeknop kunnen aansluiten (bijv. een stagecube mixertje om het betaalbaar te houden)
                    Watte via de hoofdtelefoon aansluiting? Volgens mij zeg je het zelf al HOOFDTELEFOON AANSLUITING. Dus dat is voor je hoofdtelefoon. Dan kan je nog beter een ongeballanceerde uitgang nemen dan dat je de hoofdtelefoon aansluiting gaat nemen.

Wij gebruiken onze auxilery eigenlijk altijd om de monitoren mee aan te sturen. Nadeel is dan wel dat je per channel strip dus de hoeveelheid signaal moet bepalen. Vergeet je er 1 dan is dat kanaal dus niet te horen op die 2de lijn.

Comment

@ronennieshow

Als je een Post of pre/post schakelbare aux hebt kun je natuurlijk wel alle kanalen de aux vol open zetten (of iig 0db) en dan heb je dezelfde mix als je master mix indien gewenst

Comment

Klopt het kan wel met de auxilery maar ideaal is anders.

Ik vind de nooit een di opmerking dan weer wel vreemd. Als je een ongebalanceerd signaal over langere lengtes gaat doen heb je toch wel met regelmaat problemen en storingen. Een cd speler naast je mixer is natuurlijk geen probleem die 50 cm komt eigenlijk altijd wel goed. Maar als je mixer bijvoorbeeld alleen ongebalanceerd uit heeft en je naar een amp rack 5 meter verderop of een actief setje moet is een di opeens toch wel erg handig en vaak gewoon nodig.

Je ziet ze niet alleen bij tv maar ook radio maakt vaak gebruik van di's ook op grotere podiums als jij ongebalanceerd aan gaat bieden gooie de wat grotere er eigenlijk altijd een di tussen.

Ook wij hebben eigenlijk alle racken zo gemaakt dat alles minimaal 1 gebalanceerde stereo uitgang heeft.

Comment

Ik heb het nu zo gedaan:
                          Xlr master links zit een verloop kabel in van xlr naar rca rood en wit. Dit is voor de skytec.
                          Xlr master rechts zit xlr kabel in naar links van de dap. Uitgang xlr links van de dap gaat naar input van de dap rechts.

Snappen jullie dit?
                          Het werkt maar blijft het ook werken of is dit niet slim van mij?

Comment

Nou ja slim.....

Het kan in ieder geval niet echt kwaad. Maar wat wel een nadeel is. Je hebt nu alleen maar mono. Je hebt niet meer een echt links / rechts beeld in je geluid. Dit klinkt een heel stuk minder mooi en fris. Het klinkt dus een heel stuk minder. Ook zal je de stereo effecte die in sommige nummers zitten wat gaan missen.

Kortom je geluid klinkt gewoon niet zoals het hoort.

Maar als je het toch zo doet waarom dan niet xlr van je tafel naar je dap gebeuren. Dan vannuit je dap over naar rca en op je skytec.

Comment

Originally posted by ronennieshow View Post
                              Nou ja slim.....

Het kan in ieder geval niet echt kwaad. Maar wat wel een nadeel is. Je hebt nu alleen maar mono. Je hebt niet meer een echt links / rechts beeld in je geluid. Dit klinkt een heel stuk minder mooi en fris. Het klinkt dus een heel stuk minder. Ook zal je de stereo effecte die in sommige nummers zitten wat gaan missen.

Kortom je geluid klinkt gewoon niet zoals het hoort.

Maar als je het toch zo doet waarom dan niet xlr van je tafel naar je dap gebeuren. Dan vannuit je dap over naar rca en op je skytec.
                              Omdat ik dan niet ze appart kan bedienen en dat kan nu wel, maar als je geluid erdoor minder wordt lijkt het me niet meer slim om te doen.

Ik denk dat ik maar tevreden moet zijn met het doorlussen via de dap naar de skytecs.

Comment

Working...
                              X