Announcement

Collapse
No announcement yet.

3 versterkers op 1 output

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• 3 versterkers op 1 output

Hallo,

ik ben bezig een versterker rack te maken met 3 versterkers, deze wil ik allemaal op 1 output maar wel met L & R met het totale vermogen zodat ik deze kan doorlussen op mijn 6 speakers.

Weet iemand hoe ik dit kan doen zonder dat er schade ontstaat aan of mijn versterkers of mijn speakers?

Alvast bedankt!

Als ik het dus goed begrijp heb je 3 versterkers waarmee je aan elke kant dus 3 speakers wil aansluiten.

Ook wil je 1 keer van je versterker rack naar je speakers links en dan doorlussen op de speakers en 1 keer van je versterker rack naar de speakers rechts en ook hier doorlussen op de speakers.

Wat je dan kan doen is het signaal voor de versterkers gewoon doorlussen. Dus 3x links en 3x rechts.

Nu moet je van de versterkers dus naar je speakers. Dit kan doormiddel van een 8 polige speakon aansluiting. Deze heb je 2 nodig. 1 voor links en 1 voor rechts.

Nu kan je de output van je versterkers dus op de speakon connectors zetten.
    Amp 1 links dus bijvoorbeeld op de linker speakon en dan pin 1 en 2
    Amp 2 links op speakon links en dan pin 3 en 4
    Amp 3 links op speakon links en dan dus pin 5 en 6
    De pinnen 7 en 8 op je connector heb je nu gewoon over. Hoef je niets mee te doen.
    Dit doe je dan natuurlijk ook met rechts en tadaa de amps zijn al weer aangesloten.

Nu bij de speaker overal 2x een 8 voudige speakon aansluiting zetten en dan telkens alleen de pinnen die je nodig hebt aftakken naar de speaker zelf en de andere gewoon doorlussen naar de 2de speakon aansluiting op de speaker.

Dit doe je dus 3x voor de speakers links en 3x voor de speakers rechts.

Nu een 6 kabels die 6 aderig zijn met aan bijde kanten een 8 voudige speakon en tadaa klaar.

Nu kan je alle speakers doorlussen per kant en kan je ze op je amp appart aansturen

Maar ik weet niet om wat voor speakers en wat voor versterkers het gaat. Anders zou het ook goed mogelijk zijn dat je dus ook met een crossover of processor kan gaan werken. Ook kan het zijn dat je bijvoorbeeld meerdere speakers op 1 amp en kant kan zetten.

Comment

Ik kan het op 3 manieren lezen.

1: je hebt 3 setjes bestaande uit een versterker met een linker en rechter luidspreker. Deze wil je met zo weinig mogelijk koppelingen verbinden. Maar wel zo dat het 3 setjes blijven alleen met minder plugwerk.

2: je wil de ene versterker door de ander laten versterken om zo 1 allemachtige superversterker te krijgen die 3 linker en 3 rechter luidsprekers aanstuurt. Van bijvoorbeeld 3 stuks 100 watt versterkers 1 enkele 300 watt versterker met 3 linker en 3 rechter luidsprekers.

3: je wil 3 bronnen versterken, iedere bron heeft zijn eigen versterker. Deze komen allemaal samen op 1 linker en 1 rechter kanaal die waar per kanaal weer 3 luidsprekers aan hangen. Je maakt van 3 versterkers een mengpaneel.

Welke van deze 3 bedoel je?
      Last edited by JPSholland; Thursday-30-08-2012, 18:51. Reason: de vraag vergeten

Comment

Optie 2

NEE NIET DOEN. Dit kan niet en je zal alles naar zijn grootje helpen.

Ook Optie 3 is geen optie en is wachten op problemen.

Dus als ik het zo zou moeten lezen is het wel erg goed mis.

Vind het ook heel erg raar dat je dit voorstelt. Je kan eigenlijk nooit versterkers gaan koppelen om zo 1 versterker te krijgen. Gewoon niet mogelijk dus. De 3de is ook niet een aanrader. Je gaat dan namelijk dus ook de outputs van je versterker weer belasten of zelfs de kans dat je er 2 tegelijk aanzet op 1 speaker setje wat je grote problemen kan gaan geven.

Comment

Ronnie, ik stel niets voor, ik probeer te achterhalen wat hij bedoeld, wat hij voorogen heeft.

Mijn neefje was toen hij 12 was samen met zijn vriendje ook helemaal into tha disco en die kwamen toen met hun kinderlogica op het verhelderende idee dat twee plus twee vier is en dat dus twee oude huiskamerversterkers van 200 wat samen 400 wat waren.

Zo gezegd, zo gedaan. De effecten waren het aanzien wel waard al denk ik dat de rook wat te dik was voor een laser show. Het was helaas ook slechts eenmalig.

Ook het low budget console van mogelijkheid 3 heb ik al eens gezien.

vandaar dus......

Comment

Je wekt er wel de suggestie mee dat het zou kunnen. Mis een idee om er een volgende keer ook meteen bij te zetten van nee doe dit niet want.......

Zou vervelend zijn dat hij bax op moet bellen van hebben jullie versterker rook, Nee waarom meneer. Nou de mijne is uit me versterker en nu doet hij het niet meer.

Snap je je geeft er wel een soort van suggestie. Mensen lezen heel snel van oke heey mooi. Dat gaan we doen ja. Resultaat poef.

Dus vandaar dat ik meteen nogal fel reageerde van nee let op nee niet doen want.......

Zullen afwachten wat de ts wil. Zonder aanvullende info word het denk ik niet veel.

Comment

ik heb de tekst aangepast, ik was eigenlijk vergeten mijn vraag wat hij voorogen heeft te stellen.

Comment

Ik bedoel het ongeveer op de manier zoals Ron heeft uitgelegd, ik had al het 1 en ander opgezocht maar er was vrij weinig te vinden.
                Last edited by Chaim; Saturday-01-09-2012, 17:12.

Comment

Working...
                X