Announcement

Collapse
No announcement yet.

Palladium 2000 geclipt

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Palladium 2000 geclipt

Beste leden,

Afgelopen donderdag moeten draaien op een introductiefeest. Ging erg goed, de sfeer zat er goed in. Rond een uur of 1 s' nachts hoorde ik een box kraken en toen ben ik naar de versterker gaan kijken. De B kant stond op CLIP. Ik meteen die kant van de versterker uitgedraaid. Het was erg gek omdat ik elke 10 minuten even keek of de clip lampjes licht brandden, maar dit was totaal niet het geval. Ook heb ik geen overstuurt signaal naar de versterker gestuurd. Alles bleef keurig in het groen. Toen ik voelde aan de ventilators bleek er een maar heel zachtjes te draaien. Deze kant was ook warm. De versterker had gewoon veel ruimte en 'luchtvrijheid'(?) en werd dus niet geblokkeerd.

Toen ik later de versterker aan en uitzette brandden de cliplampjes niet meer. Wat kan me vertellen wat hier ongeveer gebeurd is?

Heb je misschien een té lage impedantie erop aangesloten? Wat had je voor speakers erop aangesloten.

In ieder geval; wat er ook is, NIET ZELF AAN SLEUTELEN!!! dan is je garantie eraf en kan je het wel vergeten, en worden de kosten redelijk hoog.

Comment

Nee, ik heb GEEN IDEE hoe het allemaal werkt dus ik breng hem gewoon voor de zekerheid even terug naar de geluidsboer.

Mijn impedantie was gewoon (normaal) 4 ohm, geen probleem moet dat zijn. En hoe verklaart het dan dat de andere kant niet clipte?

Comment

Die twee kanten zijn compleet los van elkaar. Tenzij je hem in de bridge zet natuurlijk. En dus de ledjes zitten ook los van elkaar.

Comment

Klopt, maar ik stuur toch gewoon hetzelfde signaal naar de speakers en op beide kanten zijn exact dezelfde speakers aangesloten.

Comment

Waarschijnlijk was er een storing in de fan, waardoor de module van kanaal b erg warm werd. Dan kan hij zijn volledige vermogen niet kwijt, resultaat? snel clippen.

Comment

Weet je overigens zeker dat het de clip led was, en niet de protect? Zijn beide rood, en zitten onder elkaar!

Hoe dan ook, gewoon terug brengen en laten repareren!

Comment

Working...
              X