Announcement

Collapse
No announcement yet.

Welke Speakers

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Welke Speakers

Hallo mensen,

Ik heb nu 2x HQ power speaker (vdsg10) en het was genoeg vermogen etc. voor mij tot nu toe. Nu wil ik nieuwe speakers kopen. Ik zat zelf te denken aan de Behringer Eurolive B210D of Skytec SP1500A. Wat denken jullie of wat raden jullie aan?

Alvast bedankt.

Bertrik Smit

Wat is je budget? Welke muziek style draai je, en voor hoeveel man moet er geluid zijn?

En wat heb je nu nog qua speakers en versterkers? Misschien kan je daar nog wat mee?

Comment

Originally posted by JanPetersen View Post
      Wat is je budget? Welke muziek style draai je, en voor hoeveel man moet er geluid zijn?

En wat heb je nu nog qua speakers en versterkers? Misschien kan je daar nog wat mee?
      Ik heb nu de roland sra 260. Mijn muziekstyle is eigenlijk van alles wat. Van apres ski tot top40 tot 80s 90s van alles wat dus. Ik wil draaien voor ong 100 man. En mijn budget is ong 400 euro. Maar ik wil eigenlijk liever overgaan op actief, of kan ik beter passief gebruiken.

Comment

Wij hebben zelf de SP1500A, prima speakers. Ik weet dat de forumlid ronennieshow het zeker geen goede speakers vind, maar voor dit bedrag zijn het gewoon goede speakers.

Comment

Durf je een ding wel te zeggen. Met 400,- zul je geen goede set gaan halen. Je budget moet echt omhoog. Heb je al kabels, statieven etc? Ik zou kijken naar het volgende:
          2x Behringer B212D en 1x American Audio 1x PXW15P. Dit setje presteert best lekker voor het budget en het blaast nog goed ook. Kost meer dan je budget maar je kunt er zeker mee vooruit. 1 nadeel: De American Audio weegt veel, maar je krijgt er volgensmij wel wielen bij. maar goed, deze kosten apart ook niet zo veel.

Comment

Leuk die sub maar weegt ook 50kg. En of je daar blij van wordt...

Je kan ook kijken naar twee Alto TS115A en later een subje erbij en je bent compleet! Zit wel wat over je budget maar dan heb je wel iets waar je later ook nog wat aan hebt.

De SP1500 zijn voor het geld erg leuke speakers. Maar of je er 100 man mee aankan weet ik niet zo zeker.

De ALTO's zijn los inzetbaar voor een kleine 80 man, later een subje erbij en je kan de 100 man makkelijk aan. En tijdelijk huur je anders een subje erbij!

De versterker is een echte monitor versterker en levert ook niet heel veel vermogen. Deze kan je icm. met je koolsound speakers misschien verkopen, en het geld weer voor nieuwe speakers gebruiken!

Comment

De SP1500A zijn zeker leuke speakers, maar 100 man ga je er niet mee halen, denk eerder aan de 70+

Comment

Leuk die sub maar weegt ook 50kg. En of je daar blij van wordt...
                Zoals ik al zei, volgensmij krijg je er een set wielen bij. Dan valt het wel mee lijkt me. We hebben hem ook waar ik werk en ik vind dat ie boven verwachting presteert. Zou met die alto's ook kunnen, maar daar heb ik geen ervaring mee...

Comment

En stel je hebt een klus op een verdieping? Dat wordt wel een probleempje, of je helft van je winst gaat naar sjouw personeel...

Comment

Ik denk dat je met 2 behringer B210D's en een behringer B1500D-PRO ook al een heel eind komt. Wel boven je budget, maar dan heb je wel een strakke set staan!
                    En ja deze subwoofer is ook zwaar, maar er zijn altijd wel mensen die even willen helpen tillen. Ik denk dat sjouwpersoneel voor alleen een subje wat overdreven is...
                    Last edited by larsholm; Monday-03-09-2012, 14:20.

Comment

En stel je hebt een klus op een verdieping? Dat wordt wel een probleempje, of je helft van je winst gaat naar sjouw personeel...
                      Sjouwpersoneel bereken je natuurlijk gewoon door aan de klant, dan had die maar een fatsoenlijke locatie moeten huren.

Je kunt de klant ook zelf een sjouwhulp laten regelen, maar leg dan wel goed vast dat die sjouwhulp ook 1 uur na het feest aanwezig en nuchter moet zijn.

@ Lars, aan het begin van de avond is er altijd wel iemand die even wil helpen. Aan het einde van de avond ook, maar die mensen hebben vaak zoveel gedronken dat ze nog geen statiefje van mij meer mogen dragen, laat staan een dure subwoofer. Dan blijft alleen het personeel van de locatie nog over en die hebben daar vaak helemaal geen zin in.
                      Last edited by Geluid-en-licht.com; Monday-03-09-2012, 14:41.

Comment

Het kan aan mij liggen maar voor een subje 1x ergens omhoog te moeten doen wat sjouwhulpen in te hoeven huren vind ik heel erg overdreven. Ik draai vaak en veel maar ik heb eigenlijk maar 1 lokatie waar echt een ..... trap in staat. Hier hebben ze dan ook nog eens een lift. Die keer dat het nodig zou zijn kan je volgens mij rustig een medewerker kunnen vragen of ze je alsjeblieft even willen helpen.

Dan het setje. Voor een 400 euro koop je maar amper 2 beetje fatsoenlijke topjes. Stel voor een complete party set voor 400 personen. Dan zal je toch echt aan 2x zoveel moeten gaan denken voor een beetje een fatsoenlijke set. Dan heb ik het echt niet over wouw en top spul. Dan zit je nog steeds echt redelijk onderaan de pa ladder. Maar wel een setje wat tenminste gewoon werkt en waar je nog even mee vooruit kan zonder problemen.

Comment

Originally posted by Geluid-en-licht.com View Post
                          @ Lars, aan het begin van de avond is er altijd wel iemand die even wil helpen. Aan het einde van de avond ook, maar die mensen hebben vaak zoveel gedronken dat ze nog geen statiefje van mij meer mogen dragen, laat staan een dure subwoofer. Dan blijft alleen het personeel van de locatie nog over en die hebben daar vaak helemaal geen zin in.
                          Zit wat in, maar er zijn altijd wel één of twee nuchtere personen! En zoniet inderdaad gewoon sjouwpersoneel in de prijs verrekenen.

Comment

De sub weegt 50 kg (meer dan ronny's dubbele 15" subs!) en er zitten ook nog eens maar 2 handvatten op. En op een vreemde plek nog wel, boven/onder.
                            Mijn voorkeur gaat er niet naar uit. Wel heb je geloof ik ook nog een chinese passief broertje. Compleet hetzelfde, maar dan passief. Wel andere naam die er op staat.

De prijs voor de klant wordt er hoger van, en wie weet weigert hij deze...

Comment

De prijs voor de klant wordt er hoger van, en wie weet weigert hij deze...
                              Dat kan, heb ik al vaker meegemaakt... dan gaat hij maar op zoek naar iemand anders, daar ben ik helemaal niet moeilijk in hoor.

Comment

Working...
                              X