Announcement

Collapse
No announcement yet.

Welke Speakers

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Maar het gewicht is eigenlijk (als je wieltjes hebt) alleen een probleem als de locatie op een verdieping zit in een gebouw zonder lift en er geen mensen zijn die je even willen helpen.

Dus ligt het nu aan mij of zijn we dit probleem gigantisch aan het opblazen? Als de TS het gewicht wel een probleem vind zijn er (gelukkig) ook genoeg subs in de lagere prijsklasse die gewoon goed te tillen zijn. (Lees: Devine sub 118A, Alto Pro TSSUB12, Alto Pro TSSUB15)

Samen met twee redelijke toppen kom je dan volgens mij ook al een heel eind. Wel weer boven je budget, maar met 400 euro kom je niet/nauwelijks met goed/acceptabel geluid voor 100 man. En uiteindelijk moet de TS zelf bendenken of hij tillen een probleem vind.
    Last edited by larsholm; Monday-03-09-2012, 16:14.

Comment

400euro voor een sub en 100 man er mee doen? Dat kan je wel uit je gedachten zetten. Als je fatsoenlijk geluid voor 100man op de dansvloer wilt moet je richting 2 subs denken als je in die prijsklassen per sub blijft. Ziet er ook mooi uit met 2 tops en een tussenpaaltje.

Comment

Ik ken mensen die met één behringer B1500D-PRO en twee goede toppen tot 100 mensen doen, zolang de ruimte niet te groot is natuurlijk...

Comment

Originally posted by larsholm View Post
          Ik ken mensen die met één behringer B1500D-PRO en twee goede toppen tot 100 mensen doen, zolang de ruimte niet te groot is natuurlijk...
          ik ken mensen die met 2 topjes 6.000 man doen.
          ja je kan wel alles doen maar of het nog goed klinkt is een 2e.;)

Comment

Originally posted by Fallgum View Post
            ik ken mensen die met 2 topjes 6.000 man doen.
            ja je kan wel alles doen maar of het nog goed klinkt is een 2e.;)
            Ja dat is waar! Maar je kan beter eerst iets proberen, ipv dat je met een sub zit die je eigenlijk nooit gebruikt! Als je er dan achter komt dat je meer nodig hebt kan je altijd nog weer uitbreiden met een 2e sub ;)

Comment

Inderdaad teveel spullen kopen is ook niet goed. Wat je ook kan doen is investeren in een zeer degelijke subwoofer zoals een RCF 4PRO 8003-AS. Daar kan je wel al stevigere fuiven mee aan (bijvoorbeeld 100man). Mocht dan een fuif van 200man doen kan je gewoon eentje bijhuren

Comment

Met twee flinke 15" speakers kan je 100 man ook prima aan hoor. Maar zitten een stuk boven je budget. En 2 subs voor 100 man? Met 1 redt je het echt prima hoor...

Comment

Ik denk dat ik eerst voor de Behringer Eurolive B212D of de Behringer Eurolive B210D ga (klein beginnen) dan verder gaan voor 1 of 2 subs

Comment

neem dan de Eurolive B212D. Daar later een Behringer Eurolive B1800D-PRO sub onder en voila.

Comment

Ik denk dat de behringer eurolive serie t.o.v. die HQ speaker al een hele verbetering wordt. En dat als je twee B210D's met één of twee subs (en een crossover!) combineert je al een heel eind richting de 100 man komt.

Comment

Dan zou ik voor B212D gaan. Deze is net wat beter in het laag, en kan daarom net wat beter fullrange presteren. Maar als topkast is de 12" woofer ook weer heel geschikt. Zeker icm de B1800D!

Comment

Ale je die 200 euro extra er voor over hebt maak je zeker geen verkeerde keuze met de B212D en de B1800D!

Comment

Hallo,
                            Ik heb zelf 2x dap mc-15 met een dap palladium p-900 (samen ongeveer. 650 met kabels erbij). Wel boven je budget maar wel genoeg voor 100/ 150 man MAX.
                            Ik gebruik ze zelf ook voor mijn drive in show klinkt erg lekker als je het hoog een beetje uitdraait op een eq.

groet, DJ Timmo (DJ In Apeldoorn dj_timmo@hotmail.nl)

Comment

80 man kan ik geloven. 150 man, nope. Dan heb je bijna altijd wel een stel subs erbij nodig.

En als je die 80 man al haalt zijn de mensen voor doof, en de mensen achteraan krijgen de restjes mee...

Voor slaapkamers is het prima, maar meer zou ik er niet mee willen doen.

Comment

Tja iedereen denk hier anders over. dap mc is niet echt geschikt voor alles meer dan 50 personen naar mijn mening.

Als je echt flinke speakers hebt kan je met twee topjes wel 100 man aan, maar dan nog zal het laag wat dunnetjes zijn. Meer dan 75 pers gaat er eigenlijk altijd een subje mee hier. Meer dan 150 gaan er twee mee.

Comment

Working...
                                X