Announcement

Collapse
No announcement yet.

Koptelefoon prijs/kwaliteit

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Koptelefoon prijs/kwaliteit

Ik ben van plan om een nieuwe koptelefoon te kopen.
    Ik was van plan om de beats by dr dre mixr of pro's te kopen maar ze zijn wel iets duur. Ik hoorde dat je voor dezelfde klank/kwaliteit van muziek veel goedkopere kan vinden.

Welke raden jullie aan? Prijs max €120

Alvast bedankt

Waar wil je hem voor gebruiken? Voor studio doeleinden kan je het beste een goede studio hoofdtelefoon kopen, die hebben een eerlijk geluid, en kan je lang op hebben doordat ze open zijn en om je horen zitten, en er niet op. Dit levert jammer genoeg wel geluiden va de buitenwereld op, maar in de studio is dit niet erg. Wil je het voor tijens het mixen gebruiken, dan kan je het beste een DJ hoofdtelefoon nemen (duh). Die zijn wel gesloten, en laten dus niet zo veel geluid binnen, maar die zitten al snel niet fijn als je hem heel lang op je kop hebt zitten. Ik heb ervaringen met de Numark Red Wave, en bij die koptelefoon krijg ik hele warme oren. Het kan ook zijn dat je bij de echt dure hoofdtelefoons daar minder last van hebt. Dat kan ik alleen niet met zekerheid zeggen.

Comment

Gewoon om dagelijks te beluisteren, niet speciaal voor te deejayen of te producen :)

Comment

Een vriend van mij heeft de beats solo, die ligt (helaas) net iets buiten je budget, maar klinkt wel lekker, vooral als je veel naar muziek luistert die veel bass vergt (Dubstep bijv.). Ik weet niet of ie ook lekker zit na een X aantal uren, maar is dit belangrijk? Of ga je hem maximaal een half uur per keer opzetten? En wat voor muziek wil je luisteren?
        Overigens is de keuze heel erg persoonlijk, net als met de muziek zelf. (Ik vind Dance en Dubstep leuk, maar mijn vader vindt Dubstep dan weer niks aan, en vooral ook herrie ;) ) Iedereen heeft namelijk een ander hoofd en een ander gevoel. De een vindt KRK het beste, de ander weer Monster. Zo ook woedt er nu een "discussie" tussen Ron en nog wat mensen over dB VS JBL (en miss. nog wat merken). Ik weet niet meer in welk topic dat was :p
        Dus het beste kan je gewoon even komen luisteren. Binnen nu en een maand gaat de nieuwe showroom van Bax open, en ik verwacht (en hoop) dat ze dan ook korting gaan geven, net als bij de vorige dag(en).

Comment

Ik heb zelf de senheiser hd 202, en mijn broer de hd 201. Dik onder je budget, maar we zijn alletwee zeer tevreden van het merk (net als heel wat anderen die ik ken). Ze hebben ook voor iedere budget een koptelefoon, luister dus zeker ook eens naar senheiser, maar zoals al eerder gezecht, ieder hoofd is anders.

Comment

voor dit budget raad ik je sennheiser aan.. omdat de prijs/kwalitiet verhouding zeker voor Hifi-headphones erg goed is. Ook de design serie van pioneer lijkt me een goede keuze, dus de SE-MJXXx serie. Ook de HDJ 500 is een prima keuze, al is ie wel wat meer gericht op dj's.

Ga naar je locale hifi winkel of andere elektronica zaak met koptelefoons en ga lekker luisteren. laat je niet te veel adviseren, ook zij zullen je de duurste proberen te verkopen. volg je oren en ga naar iets wat lekker klinkt. zoek een lekker neutraal nummer op en vergelijk dat steeds.

Comment

Of ga naar naar Bax, laat ze vantevoren een aantal veelbelovende hoofdtelefoons klaarzetten en ga die dan beluisteren (evt. tijdens de open dag).

Comment

Tijdens de opendag raad ik het je niet aan. De showroom is dan mega druk, oftewel, je kunt zo goed als niets goed beluisteren.

Comment

Het is juist handig. Hij wil het voor dagelijks gebruik gebruiken, waar hij dus een gesloten systeem nodig heeft, om de buitenste geluiden af te sluiten. Zo kan hij direct ook de geluidsdichtheid van de hoofdtelefoon uittesten ;)

Comment

Zou wachten op de opening van de nieuwe showroom, dan kun je in ieder geval het een en ander gaan testen.

Open dag en officiële opening zal nog even op zich laten wachten. ;)

Comment

Working...
                    X