Announcement

Collapse
No announcement yet.

jb systems

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• jb systems

Hoi,
    Ik heb nu flink wat gelezen.
    En heb mijn oude verkocht.
    ik heb nu 275 euro voor nieuwe speakers.
    Nu ben ik bij de jb systems tsx 15 uitgekomen.
    Heefd een mooie 15 inch bas en een mooie 1 inch super tweeter.
    En die kan prima op mijn paladium 700.
    Heefd iemand hier ervaring mee en wat vinden jullie hier van.
    Kan ik mischien iets anders halen.
    Mijn buget is maximaal 275 euro

M.V.G.
    Tom

De TSX hebben we inmiddels al veel behandeld op het forum. Heb ze een paar keer gehoord, vind ze toch niet geweldig. De mooie 15" bas en de super tweeter... maak daar maar een budget-15" speaker van en een schreeuwerige piëzo tweeter. We hebben ook in die topics aangegeven; je kunt veel beter sparen voor een beter setje. Denk bijvoorbeeld eens aan een setje K112 van DAP. Deze kosten ook niet veel, maar zullen wel beter presteren dan die TSX-kastjes.

Comment

Ik denk dat Rick wel gelijk heeft, al zou ik zelf nog even doorsparen

Comment

Klopt, maar gezien hetgeen de TS er mee wilt gaan doen, is de K112 een goede keuze.
        Wat ook nog kan, is de SP1500 van Skytec. Klinken ook nog goed voor het geld en hebben niet zo'n vervelende piëzo aan boord. Zien er ook nog eens gelikt uit. :) Maar da's persoonlijk.

Comment

Heb er weleens mee gedraait voor het geld oke.. maar leg er wat bij dan heb je langer en beter plezier van je kastjes.

Comment

Ik heb de tsx 15 inch al zon 2 jaar aan een vx-700 versterker.
            Moet zeggen dat ze hard gaan en mooi geluid uit komt. Alleen je moet van de bass niet iets gruwelijks verw8ten. Prijs kwaliteitsverhouding is ideaal als je het mij vraagt.

Maar ik zit ook met de grootte en het gewicht van deze speakers. Het zijn best flinke kisten en het is nogal een gesjouw.

Ik gebruik ze icm een db 12 " subwoofer en dat klinkt goed. Denk dat je er geen miskoop aan hebt maar ik zou zelf gaan voor 2 kleine tops en een subwoofer scheeld je een hoop gesjouw als je wel eens naar feestjes gaat om te draaien.

Zou voor iets duurders gaan maar het zijn zeker geen slechte speakers als je ze niet teveel belast.

Comment

Qua prijs/kwaliteit zijn ze wel goed (als in; je betaalt er niet zoveel voor, dus verwacht er niet teveel van), maar er is beter op de markt. Ik vind het hoog van de TSX niet zo netjes, maar dat komt ook door de bullet tweeter die er in zit.
              De combinatie 15" top en 12" sub zou ik ook niet te snel doen, is niet zo praktisch. Beter is het om zoiets om te draaien, omdat een 12" woofer iets beter presteert in het mid en een 15" meer in het laag.

Comment

Kan wel kloppen maar je hoeft zeker niet te clippen om de buren 5 minuten later al boos aan de deur te hebben. Maar het klinkt wel een stukkie beter dan een jvc of sony speakertje van je ouwe stereo.
                Kan natuurlijk niet tippen aan een mooi urethane kistje :).

Comment

Originally posted by timmetje View Post
                  Kan wel kloppen maar je hoeft zeker niet te clippen om de buren 5 minuten later al boos aan de deur te hebben.
                  Kan ook eenvoudig met een redelijk 5.1 setje. Wat is je punt?
                  Maar het klinkt wel een stukkie beter dan een jvc of sony speakertje van je ouwe stereo.
                  In een thuis-situatie? Denk dat veel oude setjes best netjes kunnen klinken. Beter nog dan die TSX'jes. Maar dat is ook nogal een appels met peren vergelijking.
                  Kan natuurlijk niet tippen aan een mooi urethane kistje :).
                  je bedoelt een plastic luidspreker? What's the difference?

Comment

Oke ik spaar ff door voor 2 dao k-115.
                    Is dit een goed keus.
                    Ik denk het wel.
                    Zijn goede kwaliteit speakers.
                    En zijn niet heel duur en ze hebben goed review op internet

Gr.Tom

Comment

Het zou voor jou een goede keus zijn, maar ook hier geldt weer dat je beter zelf kunt gaan luisteren.
                      "Goede kwaliteitsspeakers"? Niet helemaal.. alleen een van de beste kasten die je kunt krijgen in dit prijssegment. Betrouwbaar? Ja. Overal voor in te zetten? Ja. Makkelijk te verkopen? Ja.

Comment

Als je bij die k 115 serie een sub wil nemen, welke past daar dan bij?

Fran

Comment

There you go.

Comment

Zou ik niet doen, je kunt beter een setje x-15b's erbij kopen.
                            Ik heb gehoord van iemand dat die donders hard gaat maar dat hij niet het mooiste geluid heeft (de k-18b).
                            de xjes zijn ook wat makkelijker te vervoeren, de k-18b weegt iets van 85 kg:(.

Comment

Er komt nog iets bij: de k-18b kun je de topjes niet afstellen, en is ook nog actief wat niet zo handig is bij een passief.

Comment

Working...
                              X