Edit je bericht dan gewoon in plaats van een nieuwe post aan te maken..
Announcement
Collapse
No announcement yet.
jb systems
Collapse
X
-
-
X15BA is 499,00 x2 =998,00
X15B is 239,00 x2 = 478,00
Dan hou je 520,00 euro over om een ampje te kopen.
voordeel 1 van passief:
Als het ampje stuk is, leen je een nieuw ampje, met actief is dat wat lastiger.
voordeel 2 van passief:
Maar 1 snoertje ipv 2 aansluiten
Nog een voordeel van pasief:
Als je meteen een goede versterker koopt, hoef je voor de volgende set basjes
geen nieuwe amp meer te kopen....
Voordeel van actief:
Minder meenemen (lees amprack) en meer hufterproof, Het spul opblazen is wat lastiger...
Comment
-
Originally posted by Fel en Bruut View Postvoordeel 1 van passief:
Als het ampje stuk is, leen je een nieuw ampje, met actief is dat wat lastiger.
voordeel 2 van passief:
Maar 1 snoertje ipv 2 aansluiten
Nog een voordeel van pasief:
Als je meteen een goede versterker koopt, hoef je voor de volgende set basjes
geen nieuwe amp meer te kopen....
Voordeel van actief:
Minder meenemen (lees amprack) en meer hufterproof, Het spul opblazen is wat lastiger...
Comment
-
Hey ik heb nu 2xtsx 15 thuis zind ze toch goed klinken.
Nu wil ik er de dap mcb 15 sub onder zetten.
Kan ik nu beter 2 versterkers pakken of 1.
het is dan een palladium 700 en 900 of 1 palladium 1200.
De palladium 1200 gaat toch harder dan 2 versterkers.
Of zie ik dit verkeerd.
Hopelijk kan iemand mij dit uitleggen.
Gr.tom
Comment
-
Weet nu niet of het hier thuishoort..
Ik heb een jb ts15 speaker, maar ik vind dat hij een beetje raar doet, bij zware bassen, trillen de tweeters zo precies mee en maken zo een geluid trrr trrr trrr bij elke basstoot..
Om het geluid eens tegoei van dichtbij te horen sloot ik de speaker aan op mijn crossover met alleen maar lage tonen, zodat ik niet tegelijkertijd doof werd als ik aan de tweeters luisterde..
En het ligt dus duidelijk aan de bassen dat de een tweeter of meerdere zo meetrilt..
Dus niet de tweeter die overbelast wordt..
Nu vroeg ik me af, kan het zijn dat de plastiekjes voor de tweeter niet hard genoeg zijn aangeschroefd en daardoor zo wat trillen tegen de schroefjes?
Heb geen schroevendraaier dus nog niet kunnen vaster draaien..
Comment
-
Originally posted by joris1 View Post
Nu vroeg ik me af, kan het zijn dat de plastiekjes voor de tweeter niet hard genoeg zijn aangeschroefd en daardoor zo wat trillen tegen de schroefjes?
Heb geen schroevendraaier dus nog niet kunnen vaster draaien..
Maar doe het wel met een schroevendraaier en niet met een accutol, anders draai je het stuk...
Comment
-
Ik heb vroeger een stel Skytec boxen gehad welke hiermee vergelijkbaar zijn. De kast was ook gemaakt van een samengeperst houtsnipper-materiaal en vervolgens bekleed met vilt. Hierdoor ging alleen het handvat nogal mee-resoneren. En als je achter de DJ-tafel stond, kon je dat wel goed horen. Heb de kast toen volledig opengehad en zag toen de brakke kwaliteit... jammer, maar toch. Één van de schroeven was zelfs al zot gedraaid in het hout, dus was vrij te bewegen.
Ik zou het inderdaad eerst proberen met een schroevendraaier. Niet krachtvast aandraaien, vast is vast.
Mocht dit geen uitkomst bieden, kun je kijken of je ergens nog een stukje rubber kunt verkrijgen, wat je er tussen kunt steken.
Comment
Comment