Announcement

Collapse
No announcement yet.

jb systems

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Edit je bericht dan gewoon in plaats van een nieuwe post aan te maken..

Comment

En als je nou actieve k-115's hebt is de sub opeens een stuk geschikter dan de x-serie van dap of heeft die ook actieve subs?

Comment

Highlite zegt: Jaa, ook de X-serie is actief te leveren

Comment

X18BA is actief...

Comment

Originally posted by roderickk View Post
            En als je nou actieve k-115's hebt is de sub opeens een stuk geschikter dan de x-serie van dap of heeft die ook actieve subs?

Tommie wil passief, dat heeft hij al aangegeven.

Comment

Definieer DAP MKII speakers eens? MKII is geen typenummer, maar een versienummer. MKI = 1e versie, MK2 = 2e versie.
              Maar neem dat wel even mee naar het speciale DAP-topic, kunnen we dit topic wat schoon houden.

Comment

Dap klopt, maar de x-15ba kost al minimaal 550 en de andere subs veel meeeer.
                Je kunt beter passief kopen, is goedkoper en ik vind het fijner.;)

Comment

X15BA is 499,00 x2 =998,00
                  X15B is 239,00 x2 = 478,00
                  Dan hou je 520,00 euro over om een ampje te kopen.

voordeel 1 van passief:
                  Als het ampje stuk is, leen je een nieuw ampje, met actief is dat wat lastiger.

voordeel 2 van passief:
                  Maar 1 snoertje ipv 2 aansluiten

Nog een voordeel van pasief:
                  Als je meteen een goede versterker koopt, hoef je voor de volgende set basjes
                  geen nieuwe amp meer te kopen....

Voordeel van actief:

Minder meenemen (lees amprack) en meer hufterproof, Het spul opblazen is wat lastiger...

Comment

Originally posted by Fel en Bruut View Post
                    voordeel 1 van passief:
                    Als het ampje stuk is, leen je een nieuw ampje, met actief is dat wat lastiger.
                    Als je actieve luidspreker/sub kapot is, leen je een actief topje/subje. ;)
                    voordeel 2 van passief:
                    Maar 1 snoertje ipv 2 aansluiten
                    Maar wanneer je een wat grotere stack hebt, lekker doorlussen! :)
                    Nog een voordeel van pasief:
                    Als je meteen een goede versterker koopt, hoef je voor de volgende set basjes
                    geen nieuwe amp meer te kopen....
                    De meeste mensen gaan van klein naar middel naar groot. De amps groeien hier meestal op mee. ;)
                    Voordeel van actief:
                    Minder meenemen (lees amprack) en meer hufterproof, Het spul opblazen is wat lastiger...
                    Er is voor beide manieren veel te zeggen. Je zult voor jezelf moeten afwegen wat voor jou het beste werkt en het meest praktische is.

Comment

Hey ik heb nu 2xtsx 15 thuis zind ze toch goed klinken.
                      Nu wil ik er de dap mcb 15 sub onder zetten.
                      Kan ik nu beter 2 versterkers pakken of 1.
                      het is dan een palladium 700 en 900 of 1 palladium 1200.
                      De palladium 1200 gaat toch harder dan 2 versterkers.
                      Of zie ik dit verkeerd.
                      Hopelijk kan iemand mij dit uitleggen.

Gr.tom

Comment

2 versterkers, actief filteren door middel van een crossover. Hebben we in erg veel 'ik zoek een geluidssetje'-topics al aangehaald, zoek eens op 'crossover'.

Comment

Weet nu niet of het hier thuishoort..
                          Ik heb een jb ts15 speaker, maar ik vind dat hij een beetje raar doet, bij zware bassen, trillen de tweeters zo precies mee en maken zo een geluid trrr trrr trrr bij elke basstoot..
                          Om het geluid eens tegoei van dichtbij te horen sloot ik de speaker aan op mijn crossover met alleen maar lage tonen, zodat ik niet tegelijkertijd doof werd als ik aan de tweeters luisterde..
                          En het ligt dus duidelijk aan de bassen dat de een tweeter of meerdere zo meetrilt..
                          Dus niet de tweeter die overbelast wordt..

Nu vroeg ik me af, kan het zijn dat de plastiekjes voor de tweeter niet hard genoeg zijn aangeschroefd en daardoor zo wat trillen tegen de schroefjes?
                          Heb geen schroevendraaier dus nog niet kunnen vaster draaien..

Comment

Originally posted by joris1 View Post

Nu vroeg ik me af, kan het zijn dat de plastiekjes voor de tweeter niet hard genoeg zijn aangeschroefd en daardoor zo wat trillen tegen de schroefjes?
                            Heb geen schroevendraaier dus nog niet kunnen vaster draaien..
                            En aangezien het een credietcrisis is is een schroevendraaier ook niet meer te betalen... :p

Maar doe het wel met een schroevendraaier en niet met een accutol, anders draai je het stuk...

Comment

Ik heb vroeger een stel Skytec boxen gehad welke hiermee vergelijkbaar zijn. De kast was ook gemaakt van een samengeperst houtsnipper-materiaal en vervolgens bekleed met vilt. Hierdoor ging alleen het handvat nogal mee-resoneren. En als je achter de DJ-tafel stond, kon je dat wel goed horen. Heb de kast toen volledig opengehad en zag toen de brakke kwaliteit... jammer, maar toch. Één van de schroeven was zelfs al zot gedraaid in het hout, dus was vrij te bewegen.

Ik zou het inderdaad eerst proberen met een schroevendraaier. Niet krachtvast aandraaien, vast is vast.
                              Mocht dit geen uitkomst bieden, kun je kijken of je ergens nog een stukje rubber kunt verkrijgen, wat je er tussen kunt steken.

Comment

Ja op kot ben ik niet voorzien met dit gereedschap:d
                                Heb er met een mes aan zitten peuteren, maar was ook niet dat..
                                Ok ik ga het dit weekend eens proberen

Comment

Working...
                                X