Announcement

Collapse
No announcement yet.

jb systems

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Heb mijn ts15 binnengebracht in klein speakerwinkeltje, daar bleek ook dat één piezo kapot was..
    De piezo's zaten wel nog allemaal zeer vast, dus vraag me af wat het vervelende geluid veroorzaakt..
    Dit weekend is ie klaar, dus zal het dan weten.

Comment

Originally posted by joris1 View Post
      dus vraag me af wat het vervelende geluid veroorzaakt..
      Originally posted by joris1 View Post
      Heb mijn ts15 binnengebracht in klein speakerwinkeltje, daar bleek ook dat één piezo kapot was..
      Je hebt het antwoord op jouw eigen vraag al gegeven :)
      Ga nog maar eens luisteren wanneer er een nieuwe tweeter in zit.

Comment

Ja ik weet het niet zeker, kan een kapotte tweeter zo meetrillen en meeresoneren?
        In het weekend zal ik het horen, kan goed zijn ja:)..

Comment

Ik ga binnenkort een setje zelfbouwen: 1x W-bin naar model van de EV Eliminator, 2x 10'' hoorns of 10''/ 1'' combinaties.. Wattage: subje= 800 watt RMS (op monobrug van een EP-1500 versterker), de topjes moeten elk 260 watt gaan produceren op een andere EP 1500. Deze vermogens komen overeen met het dubbele van een DAP soundmate1.

Ik heb nu nog 2x Phonic SEM 715 (die overgens wel goed klinken), maar die resoneren ietwat teveel bij hoge volumes. Ze kunnen wel goed als monitorkasten dienen voor op podia. Ik ga deze verkopen voor 180,- Wie wil?
          Last edited by DeejayTim; Sunday-28-06-2009, 15:32.

Comment

Maar wat heeft dit te maken met dit topic?

Comment

Heb hier een jb a300 versterker met klein probleempje, linkerkanaal valt gewoon uit na een kwartier spelen ofzo..
              Dan zet ik versterker uit, en daarna terug aan, dan werken beide kanalen weer terug..
              Maar na kwartier valt linker weer uit enz.
              Staat altijd zeer stil..

Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?

Comment

Lijkt mij een thermisch probleem. Werken de ventilatoren nog naar behoren?

Comment

Er blaast zeer veel lucht uit het koelgat, dus denk niet dat daar het probleem zit..
                  Ga hem eens binnendoen, zal de uitkomst hier nog wel eens posten, moest iemand een soortgelijk probleem hebben ;)

Comment

Misschien een keertje openhalen en stof weghalen (indien aanwezig) zou ook al wat kunnen helpen, als het geheel zijn warmte niet goed kwijt kan.

Comment

Originally posted by DeejayTim View Post
                      Ik ga binnenkort een setje zelfbouwen: 1x W-bin naar model van de EV Eliminator, 2x 10'' hoorns of 10''/ 1'' combinaties.. Wattage: subje= 800 watt RMS (op monobrug van een EP-1500 versterker), de topjes moeten elk 260 watt gaan produceren op een andere EP 1500. Deze vermogens komen overeen met het dubbele van een DAP soundmate1.

Ik heb nu nog 2x Phonic SEM 715 (die overgens wel goed klinken), maar die resoneren ietwat teveel bij hoge volumes. Ze kunnen wel goed als monitorkasten dienen voor op podia. Ik ga deze verkopen voor 180,- Wie wil?
                      -De Phonic kasten zijn te vergelijken met de TSX (alhoewel de nieuwe TSX met titanum-drivers) serie van JB. Klinken al een stuk beter dan de MC serie van DAP en kunnen ook vrij hard en hebben, wat de TSX-serie niet heeft, een monitorzijde. De piëzo's in de Phonic's kunnen het goed volhouden, want ik heb diverse keren meegemaakt dat ze al zo'n 5-6 uur achtereenvolgens tot het maximale werden belast en er niet mee kapten..
                      -Over de TSX-serie: goede speakers voor het geld, netjes binnen de clip van je versterker belasten en op de -0 dB insturen (signaal/ruis), tenzij je een (ingebouwde) limiter/processor hebt.

-Ik kon mijn vorige berichten niet meer aanpassen, wegens (waarschijnlijk) de eject van een paar weken terug. De bovenste alinea van het citaat moet naar het zelfbouw forum..
                      Last edited by DeejayTim; Friday-07-08-2009, 13:21.

Comment

Om nog terug te komen op mijn a300, was hem dus een maand kwijt..
                        Ze hebben hem nog eens niet opengedraaid, alleen onnozele raad van: "verwissel de jacks ens van plaats", "sluit er eens andere boxen op aan". Ja hallo, had ik ook al bedacht.

Ben er dus niks wijzer uit geworden, mooier nog, nu doet het linkerkanaal van het begin al niks meer..
                        Aangezien hij me 50euro heeft gekost is de herstelling de kosten niet waard verdonderstel ik? (maar weet nog eens niet wat ermee scheelt dus moeilijk in te schatten).

Comment

De onnozele raad is soms echter wel hetgeen waarbij je kunt vaststellen wat er precies loos is. Sommige mensen pakken direct de telefoon of openen hun e-mailprogramma als er iets niet goed is, anderen gaan eerst zelf globaal op ontdekking uit.
                          En voor een helpdesk is het handig om de situatie op te nemen en de symptomen te noteren, zodat bepaalde dingen kunnen worden uitgesloten. Het helpt dan ook om al door te geven aan de hulpdienst wat je zelf zoal hebt getest en wat hier de resultaten van waren.

Hetgeen wat je doet bij een fout of defect bij een geluidssignaal is pluggen omdraaien (a op b en b op a), kabels vervangen in de buurt van de bron van de storing en vervolgens kun je vaak vaststellen wat het probleem is en waar het zich afspeelt. Soms is er maar 1 stap nodig, een andere keer lukt het compleet niet.

Comment

Deze dingen had ik echter al 100x gedaan. Ik noem het inderdaad onnozele raad als ze hem daarvoor een maand moeten bijhouden?? (+ dat ze het niet hebben geprobeerd)
                            In plaats van te zeggen van "u mag hem binnenbrengen maar we doen er niks mee".

Op zijn MINST verwacht ik dat ze hem even openschroeven en gewoon op het eerste zicht even kijken.

Ochja op zoek naar iets anders

Comment

Onnozel is het in principe niet, zoals Rick al zegt is het logisch als je eerst nagaat waar het probleem kan zitten. Veel mensen weten niet direct hoe ze het probleem aan moeten pakken, hier op de helpdesk is ook één van de eerste vragen of het geheel goed aangesloten is, of alle faders en potmeters open staan, of alles aan staat, enz enz. Ik denk dat 50 procent van de gevallen dan wel op te lossen is.

Dat na een maand tijd de versterker nog steeds hetzelfde probleem heeft en dat er blijkbaar niet eens naar is gekeken, dat kan natuurlijk niet. Is dat bij Bax-shop.nl geweest?

Comment

Inderdaad, onnozel is het niet..
                                Maar zoals je zegt, een maand niks aan gedaan, maar soit..

Comment

Working...
                                X