Announcement

Collapse
No announcement yet.

beginnende dj vragen.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• beginnende dj vragen.

ik had een paar vragen en ik weet niet of ze allemaal in dit topic horen maar dat zie ik dan vanzelf.
    ik zit dus met een paar problemen ik heb sinds kort de DDJ Ergo K van pioneer gekocht en hier wil ik dus een mooi setje boxen/versterker bij.

Ik heb hier dus totaal geen verstand van maar wat me wel iets leek als versterker was:
    Skytec SPL 1000EQ multifunctionele budgetversterker 100euro
    en als boxen heb ik geen flauw idee. ik draai voornamelijk hardstyle en gebruik de HDJ 500 pioneer koptelefoon.

mijn totale budget wil ik het liefst onder de 400euro houden.
    en ik draai voor ongeveer +/-50man.
    wat kan ik dan het beste pakken is de versterker die ik al op het oog heb goed genoeg. waar moet ik naar kijken als ik boxen uitzoek. want je hebt actieve passieve met standaard zonder wat zijn hier allemaal de voor en nadelen van?

ik weet dat het heel veel vragen zijn en ik hoop dat iemand ze hier kan beantwoorden alvast bedankt :)

Actieve speakers zijn speakers met een ingebouwde versterker, hier hoef je niet apart een versterker bij aan te schaffen. Echter is wel het nadeel dat als je versterker kapot is in die speaker dat je niets aan die speaker heb (totdat je hem laat repareren natuurlijk)

Comment

maar is het nadelig of slechter als je een versterker in de box hebt? en kan je dan minder aansluiten en etc en wat is het voordeel van een losse versterker?

Comment

Als je er totaal geen verstand van hebt is het misschien handig om even dit artikel te lezen, en ook in de kennisbank staan wel wat handige topics. Nu even over je vragen.

Voor jou, als beginnende DJ, lijken mij actieve speakers het handigste. Deze luidsprekers hebben namelijk een ingebouwde versterker die altijd goed is afgestemd op de speakers . Dit scheelt dus een boel kabels, en je hoeft een stuk minder mee te nemen!