Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ervaringen speakers

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Ervaringen speakers

Tijdens mijn zoektocht naar nieuwe speakers. Die hopelijk ook worden gekocht binnen ± 1 jaartje. Kwam ik een aantal series tegen.

Dus mijn vraag;

Heeft er iemand (goede/slechte) ervaringen met de volgende speakers:

-DAP X serie;
    X12, X15B, X18B

-American Audio Sense series;
    sense 12, 15B, 18B

- dB tecnologies Arena;
    Arena 10, 12, SW15, SW18

- HK Audio Premium Pro serie;
    PRO 10X, PRO 210S

- JBL JRX;
    JRX 115, 118 sub

Als je speakers kent die qua prijs wel in het lijstje kan hoor ik dat graag!

Eventueel is actief ook mogelijk. Maar het liefst wel passief...

Alvast mijn dank!
    Last edited by JanPetersen; Sunday-16-09-2012, 11:42. Reason: Nieuwe serie erbij!

Kijk anders eens naar actieve dB's, ik zelf heb Sub 18D's en Flexsys F212's. Je kan ook Sub 15D's en een kleinere Flexsys.

Ik ben over de Flexsys' heel erg tevreden, voor de prijs heel netjes!

Comment

Dat gaat helaas wel wat boven mijn budget uit...
      En eigenlijk gaat de voorkeur uit naar een passief systeem. Toch wat meer mogelijkheden en flexibeler.

Comment

Ik heb verder geen ervaring met deze passieve sets, wel geloof ik de specs van HK Audio en dB meer dan die van DAP of American Audio.

Ik zou zeker gaan luisteren naar alle 4, maar ik denk dat de dB en HK eruit zullen springen.

Comment

De maximum spl van de X15B is volgens dap 135 db. Mijn theoretische berekening komt daar ook op neer. Maar dan prop je er wel 1600 watt in. En dat gaat niet goed komen. Theoretisch met 800 watt belasting komt het uit op 132db. Wat wel moet lukken.

Luisteren ga ik sowieso wel doen. Maar wil wel weten of iemand er zelf ook ervaringen mee heeft. En hoe en met welke andere spullen hij/zij dit in zet.

Comment

De Arena heb ik overigens wel al lichte ervaring mee. Maar alleen installatie. En nog geen feesten mee gedaan. Alleen nog musical en presentaties.

Comment

Theoretisch is iets heel anders dan wat hij echt zal doen in de praktijk hè?
              Houd daar rekening mee en ga niet blind af op de specs.
              Huur anders de Arena bijvoorbeeld eens voor een feest, dan heb je er gelijk meer ervaring mee en kan je kijken of je het wat vindt.

Comment

Dat theoretisch anders is dan in de praktijk klopt inderdaad. Maar zit er meestal niet heel veel naast. Geeft in ieder geval een indicatie!

Comment

Zoals je zelf vaak vraagt.

Wat is je werkelijke budget?
                  Waar ga je het vooral voor gebruiken?
                  Wat ga je er vooral over spelen?
                  Nog 1 wat zijn je toekomst plannen?

Misschien een idee om dat wat je nu al hebt uit te breiden?

Waarom zo graag passief?

We missen dus nogal wat info.

Verder roep je nogal eens dat je met de ene of andere set gewerkt hebt. Je schijnt zelf dus nogal wat info en kennis te hebben. Wat vond je zelf prettig of juist niet aan een set?

Comment

Ik zou persoonlijk wachten tot je echt hebt besloten om ze te gaan kopen en niet nog een jaar zal wachten, want voor hetzelfde geld komen er onder tussen nieuwe producten uit of vallen er producten weg ( heb je wel minder kans op denk ik)

Comment

Originally posted by ronennieshow View Post
                      Zoals je zelf vaak vraagt.

Wat is je werkelijke budget? is er niet. wil eerst weten wat ik denk te gaan uitgeven. En vanuit daar een budget vrijmaken
                      Waar ga je het vooral voor gebruiken? Feesten
                      Wat ga je er vooral over spelen? Dance, house, top 40, soms een dubstep nummer er tussendoor
                      Nog 1 wat zijn je toekomst plannen? Het liefst uiteindelijk richting vier subs. Maar eerst twee subs en twee toppen

Misschien een idee om dat wat je nu al hebt uit te breiden? twee simpele topjes die moeilijk uit te breiden zijn zonder te weten welke het zijn.... Wel heb ik een p 2000 liggen.

Waarom zo graag passief? Heb ik gewoon alles waar aan gedraaid kan worden bij mij staan. Heb al 1 versterkertje liggen.

We missen dus nogal wat info.

Verder roep je nogal eens dat je met de ene of andere set gewerkt hebt. Je schijnt zelf dus nogal wat info en kennis te hebben. Wat vond je zelf prettig of juist niet aan een set? Heb de Arena serie van db technologies mogen inregelen. En 1 keer musical, een aantal presentatie's gedaan.

Zie rode tekstjes!
                      Last edited by JanPetersen; Sunday-16-09-2012, 10:05.

Comment

Wat vinden jullie van de JRX serie van JBL? Gaat om de 115, en de 118 sub.

Comment

Originally posted by JanPetersen View Post
                          Ik huur eigenlijk bij alles wat groter is dan wat mijn speakers aankunnen de JBL JRX serie. Zowel omdat een neef bij het desbetreffende verhuur bedrijf werkt (korting!) en omdat ik het geweldige speakers vind. De subs zijn redelijk compact voor 18", en komen flink je borstkas binnen. De toppen hebben een wat agressieve hoge tonen. Maar dat is persoonlijk, en ik vind het eigenlijk wel mooi klinken wat agressiever.

Kan er dus eigenlijk alleen maar positief over zijn!

En voor 200 man kan je met twee enkele subs en twee toppen prima uit de voeten denk ik. Ik raad je wel aan om eerst de set te huren, en als dit bevalt ook kopen. Voor verhuur site kan je even pm'en!
                          Even een ander topic erbij ( ging over alternatief voor function One )

Volgens mij kan je er dan dus al prima zelf over oordelen. Een eigen Oordeel over een set is mij altijd veel meer waard dan de mening van een ander. Ik moet er namelijk zelf mee gaan werken. Dus als ik er dan zelf mee gewerkt heb kan ik er ook prima zelf over oordelen

Comment

dubbel gepost. excuses!

Comment

Sorry, bedoelde de SRX serie, kan het nu alleen niet meer aanpassen...
                              Maar de SRX gaat ver boven budget. Het is en blijft voor nu hobby. Misschien over een jaar of 10 dat ik het wat serieuzer wil aanpakken. Maar voor nu hobby!

Comment

Working...
                              X