Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ervaringen speakers

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

JRX serie vind ik het lekkerste klinken van de dingen die je aanhaalt in je openingspost, heb DAP, AA en DB ook gehoord en dan komt DB op de 2e plaats voor mij.

HK audio kennende zal deze in mijn ogen de strijd aan gaan met de DB om de 2/3e plaats en DAP en AA de rij sluiten.

Comment

Ik ben bij die JRX alleen wel bang voor het hoog. Die stopt al bij de 12khz. En dat is echt heel laag.
      Ik hoor/zie wel eens dat mensen er een andere hoogdriver in zetten. Maar dat hoort niet te moeten als je het mij vraagt.

Comment

Eerst versterker en dan de speaker kopen is sowieso nu niet 1 van de meest logische setups. Normaal zou je eerst naar de speakers kijken om vervolgens er een passende versterker bij te zoeken.

De JRX serie van jbl is echt een budget instapper van jbl. Een gemiddeld setje van dap of behringer kan je nog wat leukers uithalen. De kasten zijn naar mijn idee nou niet je van het voor wat je ervoor betaalt. Het is een budget kast maar je betaalt wel behoorlijk voor de naam jbl erop.

Als je nog een andere optie zou willen zou je kunnen kijken naar een rcf.

Comment

Dat over de versterker is inderdaad waar. Maar ik denk dat ik er meer aan heb om een speaker te kopen, even te vergeten dat die versterker er nog is. En dan die versterker erop aansluiten. Is het niks, snel verkopen, en nieuwe kopen.

Maar om nu meteen deze te verkopen ben ik nog duurder uit.

Ik heb wel naar RCF gekeken. Wat me wel opviel is dat de 310 A (actief) 100 euro duurder is dan de 310 (passief). Dat zou het wel interrestant maken om de versterker te verkopen (200 euro ga ik er wel aan over houden). En die 200 euro uit te geven voor de actieve versie.

Gaat denk ik wel vooruit qua klank? Jullie mening daarover graag!

Wat wel jammer is, is dat de subs van rcf wel meteen weer het 3 dubbele kosten. En een RCF sub-top er niet in zal zitten. Eventueel wel RCF toppen, X subs.

Comment

Subje van een db technologies kan ook prima met de speakers van rcf en dan valt het toch nog wel weer mee met echte kosten.

Nadeel van een 10 inch topje is wel dat je eigenlijk echt altijd een subje mee moet nemen. Je kan zelfs een wat kleiner feestje ( 50 man ) niet echt lekker draaien met een 10 inch. Als dit geen probleem is voor je vervoer ja dan maakt het natuurlijk niet uit maar zit je met een kleine auto kan het toch wel eens hmmmm shit past niet zijn. Dit omdat er gewoon heel echt heel erg weinig laag in zoon beetje 99% van alle 10 inch of compactere top kastjes zit. Een presentatie gaat zeker erg lekker en een achtergrond muziek gaat ook wel maar een feestje is toch al erg snel hmmm ik mis wel erg veel laag.

Comment

Vervoer is voorlopig geen probleem. Kan tot maximaal 5 busjes regelen. Daar zal het toch wel in moeten passen!

10" is altijd al wel mijn voorkeur geweest boven 15". En voor een klein feestje tot een man of 40 (klassenfeestjes bijvoorbeeld) gaat wel lukken met de gemiddelde 10".

Welke actieve sub raden jullie aan voor onder de 310A?
              Ikzelf zat te denken aan deze. En anders de sub 15d.

Comment

Mag ik vragen waarom juist wat nieuws ipv dat je dus 2 srx'jes meeneemt?

Als je per se dus passief wilt zou ik daar gewoon naar gaan luisteren.
                Actief weet ik dat de 612m gewoon heel netjes klinkt.
                Heb een tweedehands setje zien staan mocht je dat interresant vinden, pm me ff.

Comment

SRX gaat gewoon te ver boven mijn budget. En als ik de actieve versie neem gaat de kwaliteit zo veel omhoog, dat ik dat dan best wel wil ipv passief..

2e hands doe ik als het om speakers/versterker (ofwel belangrijke zaken in een set-up) niet. Aangezien ik dan ook geen garantie heb. Sorry daarvoor!

Comment

ooh ik dacht dat je de srx in eigen bezit had!

Tweedehands is uiteraard voor ieder een eigen keuze.

Comment

Nee, helaas, was het maar zo...

Comment

Ga eens naar 4-Acoustic luisteren.

Comment

Nadeel is wel dat zij geen actieve kasten hebben. In ieder geval niet zoals ik ze het liefst heb!

Comment

Originally posted by JanPetersen View Post
                            Nadeel is wel dat zij geen actieve kasten hebben. In ieder geval niet zoals ik ze het liefst heb!
                            Ik dacht dat je een sterke voorkeur had voor passief.

Originally posted by JanPetersen View Post
                            En eigenlijk gaat de voorkeur uit naar een passief systeem. Toch wat meer mogelijkheden en flexibeler.
                            Ik volg het allemaal niet meer zo hoor. Eerst passief nu dan weer actief.

Ook is er nog niets van een budget beschikbaar en moet je kijken wat je vrij kan maken maar roep je al wel van dit is te duur dat is te duur. Terwijl je wel een versterker hebt liggen die stof staat te happen.

Als ik me niet vergis heb je ook nog een half zelfbouw sub project liggen.

Waarom zorg je eerst niet eens dat je alles voor je zelf op orde hebt. Je bent in mijn ogen nu een enorm warhoofd. Niets is ook maar iets van duidelijk en toch moeten we er dan nog advies voor geven. Dit is wel heel erg moeilijk. Ook ja ik kan wel 5 bussen regelen Erg fijn voor je. Maar in mijn ogen tja boeiend ik geef alleen maar aan dat als je met vervoer zit het niet altijd handig is. Dan interresant gaan liggen doen over ja maar ik kan bla bla bla.

Om eerlijk te zijn zie ik weer de zoals iedere keer weer zelfde bla bla bla kant op gaan. Je wil serieus genomen worden maar iedere keer weer telkens weer rammelen je verhalen aan alle kanten. In veel topics doe je allemaal interresant over met welke sets je gewerkt hebt en dingen mee gedaan hebt maar foto's zien we eigenlijk maar zeeeeer zelden tot niet.

Dus hier is mijn gebruikers ervaring van dit forum voor je. Ik vind je een warhoofd wat eens zijn zaken goed op orde moet zetten. Kom eens met een duidelijk verhaal wat niet rammelt aan alle kanten. Ik geloof het allemaal wel weer en heb gewoon geen zin om hier me energie en tijd aan te verdoen. Als ik iemand wil helpen word ik ook graag serieus genomen. Dat je het wel of niet met me eens bent kan maar kom dan met goede argumenten.

Ik heb dit al zo veel keer vaker gezegd dat je je verhaal eens op orde moet hebben en wat meer moet zorgen dat je weet waar je over praat en minder onzin plaatsen en vragen. Toch is het iedere keer weer het zelfde verhaal. Ik heb er geen zin meer in. Ga maar een ander voor de gek houden.

Als je een goede set zoekt en wil met goed advies. Lees eens al je eigen posts terug. Goh wat een hoop goed advies en gebruikers ervaring. Je hebt ons helemaal niet nodig. Je kan het makkelijk allemaal zelf. Voor die gene die mij nu niet geloven. Klik op zijn naam ga naar alle berichten van ..... en tadaa. Wel erg veel wazige gebeurtenissen in het leven van.....

Comment

Originally posted by ronennieshow View Post
                              Ik dacht dat je een sterke voorkeur had voor passief. Ging erom omdat de keuze zeer waarschijnlijk al vast staat qua toppen. En passief heb ik niet zeer geweldige verhalen gehoord over 4 acoustic

Ik volg het allemaal niet meer zo hoor. Eerst passief nu dan weer actief. Zie rode tekstje hierboven!

Ook is er nog niets van een budget beschikbaar en moet je kijken wat je vrij kan maken maar roep je al wel van dit is te duur dat is te duur. Terwijl je wel een versterker hebt liggen die stof staat te happen. Ik wil best wel wat betalen voor goede kwaliteit. Maar hoef echt geen compleet high end systeem. Die passief is, en dus ook nog eens versterkers erbij moet kopen.

Als ik me niet vergis heb je ook nog een half zelfbouw sub project liggen. Lijkt me leuk, maar nee. Rcf zelfbouw sub heb ik al een aantal keer uitleg over gegeven. Ja, heb inderdaad 1 test cubo gebouwd. Pakte niet zo geweldig uit...

Waarom zorg je eerst niet eens dat je alles voor je zelf op orde hebt. Ik heb alles op orde hoor, weet niet hoe jij dat ziet?
                              Je bent in mijn ogen nu een enorm warhoofd. Niets is ook maar iets van duidelijk en toch moeten we er dan nog advies voor geven. Dit is wel heel erg moeilijk. Ook ja ik kan wel 5 bussen regelen Jij vroeg of vervoer probleem is, ik geef antwoord. Erg fijn voor je. Maar in mijn ogen tja boeiend ik geef alleen maar aan dat als je met vervoer zit het niet altijd handig is. Dan interresant gaan liggen doen over ja maar ik kan bla bla bla.

Om eerlijk te zijn zie ik weer de zoals iedere keer weer zelfde bla bla bla kant op gaan. Je wil serieus genomen worden maar iedere keer weer telkens weer rammelen je verhalen aan alle kanten. In veel topics doe je allemaal interresant over met welke sets je gewerkt hebt en dingen mee gedaan hebt maar foto's zien we eigenlijk maar zeeeeer zelden tot niet. En wat is er dit keer weer eens mis ronny?

Dus hier is mijn gebruikers ervaring van dit forum voor je. Ik vind je een warhoofd wat eens zijn zaken goed op orde moet zetten. Kom eens met een duidelijk verhaal wat niet rammelt aan alle kanten. Ik geloof het allemaal wel weer en heb gewoon geen zin om hier me energie en tijd aan te verdoen. Als ik iemand wil helpen word ik ook graag serieus genomen. Dat je het wel of niet met me eens bent kan maar kom dan met goede argumenten. Bedankt voor je mening, maar wat heb ik daar precies aan?

Ik heb dit al zo veel keer vaker gezegd dat je je verhaal eens op orde moet hebben en wat meer moet zorgen dat je weet waar je over praat en minder onzin plaatsen en vragen. Toch is het iedere keer weer het zelfde verhaal. Ik heb er geen zin meer in. Ga maar een ander voor de gek houden. Record, 3e keer op rij zelfde verhaal. Maar anders geformuleerd....

Als je een goede set zoekt en wil met goed advies. Lees eens al je eigen posts terug. Goh wat een hoop goed advies en gebruikers ervaring.Als ik genoeg (gebruikers)ervaring heb dan zou ik hier niet meer te zien zijn voor vragen? Je hebt ons helemaal niet nodigOnzin. Je kan het makkelijk allemaal zelf.Nogmaals onzin Voor die gene die mij nu niet geloven. Klik op zijn naam ga naar alle berichten van JanPetersen is de naam en tadaa. Wel erg veel wazige gebeurtenissen in het leven vanJanPetersen is de naam
                              Kortom. Valt best wel mee. Verhaal zit prima aan elkaar, ik hoor niks rammelen?

Ik zal, speciaal voor jou ronny, dit topic de lucht in halen zodra de rest van mijn speakers de deur uit is en er dus (speciaal voor jouw en niemand anders ronny) een specifiek budget is.

Comment

nee niet leuk om te horen, maar ronnie heeft eigenlijk wel een beetje gelijk.
                                Het is echt van ik wil nu dit wat moet ik doen, ik wil nu dat wat moet ik doen.

Als je regelmatig met een goede set werkt zul je daar ook wel ervaring naar hebben. In dat geval kan je prima zelf even wat topjes gaan beluisteren en een setje kopen.

Comment

Working...
                                X