Originally posted by stefke96
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Ervaringen speakers
Collapse
X
-
Originally posted by ronennieshow View PostHet enigste wat ik verwacht als ik iemand help is dat deze persoon ( zonder namen wie dan ook ) in ieder geval eerlijk en oprecht is.
Gewoon een duidelijk verhaal. Ik heb enorm veel respect voor starters en beginners. Hier is namelijk helemaal niets mis mee. Ook ik ben eenvoudig, klein en simpel begonnen. Ik weet wat het is om starter te zijn. Maar wees dan ook gewoon een starter. Vertel gewoon je probleem, wat je wil weten of wat niet lukt. Ga e zelf niet voordoen met wat niet waar is. Maak jezelf niet groter of belangrijker dan je bent.
Je zal mij nooit een 1 of ander fantasie verhaal zien proosten met de meest extreme sets waar ik nooit iets mee te maken heb gehad. Ik deel de kennis en ervaring die ik zelf heb opgedaan.
Helaas voor sommige ben ik ook gewoon de gene die je er op wijst als het niet klopt. Als het niet waar kan zijn. Ik ga hier niet voor opzij maar ga de confrontatie aan. Je kan dan 2 dingen doen. Ja stom fout en er op terug komen. Of kei hard ja het is wel waar en hier, daar, zus, zo. Dan zal ik ook gewoon de genen zijn die je ermee confronteert. Misschien niet het meest populair maar ja helaas wel mijn manier.
Dan ja ik doe misschien wat andere klussen dan de meeste hier. Maar als mensen eerlijk en oprecht zijn zal ik ze altijd eerlijk en oprecht en met respect behandelen. Ga je een beetje interresant lopen doen en dingen fantaseren om belangrijker over te komen. Tja sorry dan ben je bij mij aan het verkeerde adres. Professioneel of niet? Mag je zelf over oordelen. Ik zal er helaas niet door veranderen. Blijf gewoon mezelf. Doe me niet voor voor iemand die ik niet ben.
Sorry als ik je beledigd heb of wat dan ook. Ik reageer alleen op je posts. Op wat je hier op het forum doet. Wie je in werkelijkheid bent kan ik niet over oordelen. Ik ken je niet. Kan alleen over de posts oordelen. Ik weet zeker dat er genoeg zijn die precies begrijpen wat ik bedoel. Die ik ondanks beginner met heel eenvoudige vragen gewoon met respect heb behandeld en netjes geholpen heb met wat ze graag wilde weten.
Vraag netjes, wees wie je bent en je zal van mijn kant niets negatiefs horen.
Of JanPetersen de waarheid spreekt of net iets overdrijft, weet ik niet, dat kan ik ook niet weten. Ik geef hem in ieder geval zo veel mogelijk advies dat ik hem kan bieden.
Maar verder met modder gooien helpt niet, dus back on topic..
Comment
-
Maar wat Raphie beweert,is dat zijn behringer setje de setjes allemaal er uit speelt.die eerder zijn genoemd.
en een 18 inch sub kan je ook niet altijd vergelijken met een 15 inch.
de voordelen van een 15 inch zijn dat ze wat compacter zijn,en een meestal wat strakkere bas weergave hebben.
maar ieder heeft zijn eigen smaak.
en budget natuurlijk ;)
mvgr. stef
Comment
-
Klopt, kijk daarom ook ff bij de specs http://www.bax-shop.nl/versterker/be...t-details.html
Kijk je bridged op 4ohm en dan heb ik 2 van die units. We hebben het niet over pmpo maar over RMS. Je kan de diverse testen ook nalezen, de watjes zijn echt.... Is een vergelijk met iNuke, Crown en Peavey
Comment
-
Originally posted by SLGV View PostDe berhinger set klink ruk, in vergelijking met de andere sets. Klaar punt uit.
Probeer maar ergens aders die te verkopen, want dat is gewoon geen passen advies.
Lees de test ook even door, geen meningen maar feiten
http://www.behringerdownload.de/_pdf...3-13_Rev.0.pdf de Pro series speakers krijgen ook goede reviews, tuurlijk is er voor een dubbel budget beter te koop, maar prijs/kwaliteit van Behringer is gewoon goed
Comment
-
maar of die watts er ook in dB's uitkomen en de geluidskwaliteit goed is is een ander verhaal.
En versterker kan wel 5000 watt hebben maar dat wil niet zeggen dat het een goede versterker is voor subwoofers.
Een Vision 1600 doet het beter op het laag dan een p2000 en de vermogens zijn bijna hetzelfde.
Dit ligt meestal aan hoe ruim de voeding is bemeten. (correct me if i'm rong)
Comment
-
tja iedereen kan een review schrijven, dus daar hecht ik weinig waarde aan. Wel aan mijn eigen ervaring en die van mensen die ik ken. Die zijn daar toch een stuk minder positief over. De berhinger set is een leuk beginners setje maar stelt kwalitatief niet veel voor. Wat stefke zegt, watt zegt ook niet alles.
Comment
-
Om te beginnen is een behringer pro setje zoals aangegeven inderdaad meer dan aardig. Wij hebben ook een setje van behringer wat ook toevallig de b1800 subwoofer is en de b1520 top. Wij sturen dit alleen wel aan met palladiums en een vrij stevig corrigerende processor van behringer. Moet zeggen voor het geld erg aangenaam verrast. Volume is ook niet verkeerd. Maar dat is dan wel voor een budget setje. Je merkt echt wel dat het nog niet helemaal je van het is. Wil niet zeggen dat de meeste feestgangers (tot een 100 a 125 ) het niet goed zullen vinden. Vaak is het van hmm er komt herrie uit zal wel goed zijn.
Zoals al gezegd staar niet naar de watts en afmetingen van een speaker. Wij hebben ook een dubbele 15 inch die nagenoeg het zelfde vermogen heeft als de dubbele 18 inch die we hebben. Resultaat in een vergelijkend onderzoek. De 15 inch ging zowel lager als hoger en strakker dan de 18 inch. Dit met de zelfde Amps erachter.
Dus ja gaat op zich wel lekker zeker voor het geld maar is geen wereld set. Heb je weinig te besteden maar wil je wel sub top is dit iets om naar te kijken en luisteren. Wil je verder en heb je ook wat meer budget zou ik het lekker in de showroom laten staan.
Wat eventueel ok nog een mooi merk is wat mooie kwaliteit prijs verhouding heeft is de qsc k serie. Hier was ik ook aangenaam door verrast als je ziet wat je betaald en krijgt. Hele mooie semi pro kasten voor niet al te veel geld. De eventuele nieuwe sigma serie van db durf ik niks over te zeggen, is nog te nieuw en nog niet gehoord en al helemaal niet kunnen vergelijken.Last edited by ronennieshow; Wednesday-19-09-2012, 12:16.
Comment
-
Ik heb laats nog een dap LT's gehoort.
2X lt18hl en 2X lt212 met 1 vision 3500 op het laag en een vision 2400 op het hoog,crossover weet ik niet zeker leek een dbx pa+.
maar wat een geluid zeg.
de bas was hard en droeg zeer ver.
de toppen waren ook wel oke maar klinken iets minder maar wel hard.
ze klinken wel zuiver maar niet super mag je evengoed ook niet verwachten voor die prijs en met zo'n volumes,is overgens ook een 2 inch driver volgensmij.
maar ik moet toch zeggen een zeer goede set voor het geld.
Comment
Comment