Announcement

Collapse
No announcement yet.

Upgrade

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Upgrade

Hallo mede-forumleden,

Ik weet niet of ik hier goed zit met mijn vraag (ben nieuw).

Ik heb momenteel PC, mengpaneel, boxen (oude bose + versterker), 15000 liedjes, koptelefoon, microfoon Ik wil nu verder gaan met mijn hobby. Zo wil ik overstappen naar CD-spelers en mixer, flightcase en headset verder wil ik nog licht, boxen, statieven enz. Maar wat is jullie lievelingsmanier om te upgraden (keuze uit: licht, geluid, overig)?

PS links van producten mag (uitsluiten bax-shop)

Eerst zorgen dat je geluid hebt, daarna zorgen voor licht. Zonder geluid geen feest, zonder licht kan het nog wel ('s middags bijv. anders huur je wat).
    Hoeveel geld heb je? En waarom wil je graag gaan mixen met CD's? Ik zie er niet veel voordelen in. Is zwaarder, duurder, groter, is minder efficiënt (je moet steeds weer een nieuwe CD instoppen, met MIDI controller hoeft dat niet), minder mogelijkheden, of het wordt heel erg duur. En ga zo maar door.

Comment

Originally posted by DJMa5treat View Post
      Eerst zorgen dat je geluid hebt, daarna zorgen voor licht. Zonder geluid geen feest, zonder licht kan het nog wel ('s middags bijv. anders huur je wat).
      Hoeveel geld heb je? En waarom wil je graag gaan mixen met CD's? Ik zie er niet veel voordelen in. Is zwaarder, duurder, groter, is minder efficiënt (je moet steeds weer een nieuwe CD instoppen, met MIDI controller hoeft dat niet), minder mogelijkheden, of het wordt heel erg duur. En ga zo maar door.
      Ik heb ongeveer €1000,- te besteden en geluid heb ik wel al en in mijn mengpaneel zit versterker en heb bose met versterker dus geluid heb ik. Ik wil voor cd-speler gaan omdat veel collega's me dat aanraden omdat ... (weet ik niet). Verder, raad je gewone parren 56 aan of led? Ik heb trouwens een probleem met de volgende mic: Vivanco DM30. Als ik wat wil zeggen komt er nauwelijks geluid uit en ook bij m'n versterker moet ik het volume op half zetten en voor muziek op kwart. Wat is het probleem/oplossing
      Last edited by DJSeboss; Monday-17-09-2012, 20:15. Reason: Extra vraag

Comment

Als je van die 1000 euro een CD speler set gaat kopen, hou je vrijwel niets tot niets over. Er zijn ook goedkope setjes, beginnend bij 500 euro. Maar die wil je niet. Die zouden namelijk zonde van je geld zijn. Dus ik raad je aan om als je nieuwe DJ gear wilt, een nieuwe MIDI controller te kopen. Wat heb je op dit moment allemaal?
        Ook even de specifieke naam geven. Bose is een merk, maar die heeft niet maar 1 product. Overigens is Bose niet echt bedoeld voor feesten. Voor in een garage met 20 man kan het best, maar voor groter kan je beter een goede PA set kopen; kosten, ong. 600 euro, dan heb je een leuke set. Goedkoper kan natuurlijk ook, ligt er aan of je dat wilt, er zijn op dit forum ook mensen die Skyteck (120 euro voor een set) goed vinden, maar die zitten toch echt in een heel erg low budget segment. Liever niet doen dus.

Comment

Originally posted by DJSeboss View Post
          Ik Ik wil voor cd-speler gaan omdat veel collega's me dat aanraden omdat ... (weet ik niet).
          Dus je hebt heel wat collega's? ik denk dat ze het heus niet erg zouden vinden als je eens bij hen kwam proberen. Het gaat er namelijk niet om wat zij het prettigste vinden, maar om wat JIJ wil. Wanneer je advies op dit vlak krijgt, gaat het er hem meestal om wat andere mensen winden en waarom. Vooral die waarom. Halen die mensen vooral voordelen aan bij cd's waar jij je kan invinden, en vind je de nadelen die anderen aanhalen niet zo erg? ga dan mooi voor cd's en omgekeerd.

Verder: het voordeel van cd's? nja, zelf ik die uitsluitend met cd's draai kan er eigenlijk maar 1 vinden: zelfs na een computercrasch behoud je jouw muziekbibliotheek. Maar waarom ik dan standvastig bij cd's blijf? Ik vind het zó veel leuker om met cd's te draaien dat alle nadelen plots vervagen. en ik heb geen laptop :lol:

Comment

Originally posted by DJMa5treat View Post
            Bose is een merk, maar die heeft niet maar 1 product. Overigens is Bose niet echt bedoeld voor feesten. Voor in een garage met 20 man kan het best, maar voor groter kan je beter een goede PA set kopen
            Je zegt net zelf dat bose enkel een merk is en daarna ga je vertellen dat je er max 20 man mee aankunt.
            Nou, bij ons hier op carnaval staat er een tent voor 500 man en daar kom je ruim rond met 6x 802 topkast en 4x 302 sub.
            Ook in het cultureel centrum waar ik heel veel werk hadden we tot voor kort 4x 802 en 2x 302 staan voor een zaaltje van 500 man.

Comment

Denk jij dat hij die boxen heeft? Als hij het heeft over een "oude Bose" + versterker, en dus geen idee heeft van wat ie nou echt heeft, dan zal het zeker wel zoiets zijn. Verder had ik begrepen dat Bose geen PA boxen had. Dat had ik dan fout. Mijn excuses daarvoor.
              Trouwens, waar haal je het woordje "max" vandaan? Ik zei alleen dat 20 man goed ging, alleen als je meer wilt dat het dan minder wordt. Maar ja... wat is nou groter ;)

Comment

spuuglelijke kasten trouwens die van bose PA

Comment

Leuk en wel jullie discussie over bose, maar wat is jullie voorkeur eerst geluid dan licht en tenslotte overig (headsets, flightcases)

Comment

Ik denk dat je het beste zelf de keuze kunt maken wat verstandig is. Ken je iemand waar je goedkoop wat verlichting en geluid kunt huren voor de wat grotere feesten, dan zou ik persoonlijk eerst het DJ-materiaal op orde zien te krijgen. ;)

Comment

ik doe het nogaltijd zo: luidsprekers en parren huur ik goedkoop bij kennis en de rest heb ik in eigen bezit.

Comment

Schopje naar de juiste categorie (Nieuws over Geluid & PA -> Geluid & PA)

Comment

Mijn prioriteit zou uitgaan naar geluid aangezien je dit normaal gezien het meeste nodig hebt.
                          Ik heb ook een hele tijd mijn licht nog ingehuurd.
                          Voor het aantal keren dat ik het nodig had en de prijs dat ik er voor moest betalen, kon ik ze nimmer nooit kopen.
                          Hou ook rekening dat er bij verlichting ook nog een pak extra kosten meekomen (flightcases, kabels, sturingen, vervangen van lampen, enz...).
                          Een tip die ik je meegeef is: Zoek een goeie verhuurboer bij jou in de buurt.
                          Als je er regelmatig materiaal afneemt kan je meestal er nog een korting afkrijgen en verdien je er zelf toch ook nog een beetje aan.

Comment

Originally posted by DJSeboss View Post
                            Leuk en wel jullie discussie over bose, maar wat is jullie voorkeur eerst geluid dan licht en tenslotte overig (headsets, flightcases)
                            waarom beantwoord je niet eerst de vraag wat voor speakers van bose je op dit moment hebt? geluid in je mengpaneel is leuk en aardig, maar dat is niet wat we bedoelen

Comment

Originally posted by JasperA View Post
                              waarom beantwoord je niet eerst de vraag wat voor speakers van bose je op dit moment hebt? geluid in je mengpaneel is leuk en aardig, maar dat is niet wat we bedoelen
                              Bose 301 I

Comment

Working...
                              X