Announcement

Collapse
No announcement yet.

Upgrade

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Dat zijn volgens mij home cinema speakers. Prima geschikt voor thuis om mee te beginnen.
    Kijk, prioriteit 1 is natuurlijk je DJ gear, dat waarmee je gaat draaien. Je zegt dat je een mengpaneel en een laptop hebt, voldoet dit voor je? Of wil je toch echt die cd spelers of eventueel een midi controller. Dan zal dat je eerste investering moeten zijn. Daarna komt geluid. Dit heb je altijd nodig, en is belangrijker dan licht. Licht kan je altijd nog goedkoop bijhuren. Daarna komt pas licht.

Ik zal mijn eigen situatie even toelichten. Ik draai ongeveer 1-2 keer per week op een aantal vaste locaties. Mijn speakers gebruik ik als ik thuis ga draaien, en soms neem ik ze mee als ik bij vrienden of op een feest waar nog geen geluid is draai. Ook heb ik een setje ledparren staan. Die heb ik pas een paar keer gebruikt, in tegenstelling tot mn speakers die ik elke week gebruik.

Comment

Originally posted by JasperA View Post
      Dat zijn volgens mij home cinema speakers. Prima geschikt voor thuis om mee te beginnen.
      Kijk, prioriteit 1 is natuurlijk je DJ gear, dat waarmee je gaat draaien. Je zegt dat je een mengpaneel en een laptop hebt, voldoet dit voor je? Of wil je toch echt die cd spelers of eventueel een midi controller. Dan zal dat je eerste investering moeten zijn. Daarna komt geluid. Dit heb je altijd nodig, en is belangrijker dan licht. Licht kan je altijd nog goedkoop bijhuren. Daarna komt pas licht.

Ik zal mijn eigen situatie even toelichten. Ik draai ongeveer 1-2 keer per week op een aantal vaste locaties. Mijn speakers gebruik ik als ik thuis ga draaien, en soms neem ik ze mee als ik bij vrienden of op een feest waar nog geen geluid is draai. Ook heb ik een setje ledparren staan. Die heb ik pas een paar keer gebruikt, in tegenstelling tot mn speakers die ik elke week gebruik.
      Die CD-spelers of eventueel een midi controller heb ik niet direct nodig. Voorlopig wil ik draaien met mengpaneel (RMX) en laptop (Samsung R610) met koptelefoon en mic. Zoals t nu uitziet koop ik met kerst geluid en licht.

Comment

Zijn je bose boxen dit model?
        Dan kan je daarmee toch al starten, een colega dj, die een gans arsenaal heeft aan spakers waaronder heel dure speakers gebruikt op trouwfeesten enkel 2x dit model van bose en dat gaat prima.

Comment

Mol, hij heeft de 301, goedkope dingetjes volr aan de computer. Wat jij bedoelt is de 801 ( volgens bose ) voor professioneel gebruik. Ben er zelf niet zo'n fan van.

De DJ set moet gewoon goed zijn, daar maak je echt je muziek mee dus die moet je zo inrichten als jij het liefste hebt. Geluid kan je tot die tijd makkelijk bij huren ( vaak betere kwaliteit als een beginners setje ) en daar kan je vervolgens zelf in investeren om in een keer een goede set aan te schaffen.

Comment

Working...
          X