Announcement

Collapse
No announcement yet.

15" active tops in het €700 < €1.000 segment (P/S)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• 15" active tops in het €700 < €1.000 segment (P/S)

Ik ben in de markt voor nieuwe actieve tops en wil ongeveer tot zo'n 1K€ per top uitgeven.
    Geluidskwaliteit vind ik het meest belangrijk samen met lage ruisvloer aangezien ze ook in kleinere ruimtes op lager volume gebruikt gaan worden
    gewicht is niet zo een issue. en de meeste in deze klasse halen de 130db+ wel dus SPL is ook niet echt een issue.
    heb geen behoefte aan roomcorrectie of onboard EQ. Afwerking is wél belangrijk.

ben benieuwd: RCF? QSC? JBL?

waarom 15" en waarom actief?

Comment

QSC K12 moet ik opeens aan denken. K-serie levert een erg strak geluid, zowel op lage volumes als standje oorlog.

Wel is het zo dat de K-serie meer ontworpen is voor kleinschalig tot middelgroot formaat toepassingen. Het ligt er dus enigszins aan wat je er precies mee wilt gaan doen, aangezien je alleen uitbreiding in de K-serie hebt met de Ksub.

Zit dan wel een 12 inch woofer in, maar heeft wel een 4 inch voice coil, woofer met ballen dus. ;)

Wil je toch een 15 inch pakken, dan kan de RCF ART 715A MKII ook interessant zijn.

Toch denk ik persoonlijk dat je in jouw geval misschien beter af bent met een stevige 12 inch top, een 15 inch woofer komt namelijk van nature niet zo goed mee in het mid. Een 12 inch woofer op lager volume kan er ook nog aardig wat laag uit krijgen.

Comment

12" met sub is i.d.d. ook een optie. Vind QSC zelf ook wel mooi, mischien anders 1 15 of 18" sub erbij

Comment

Mocht je er later een flinke sub onder willen schuiven dan kun je nog een klasse omhoog, naar de QSC KW122. Daar kun je nog een KW181 onder schuiven.

De KW-serie leent zich wat beter voor de grotere evenementen en heeft een berken multiplex constructie, in tegenstelling tot de plastic behuizing van de K-serie. Is dus iets meer geschikt voor intensief gebruik. Daarnaast zal de klank door de houten constructie net iets voller zijn.

Comment

Eigenlijk zijn alle drie de door jou voorgestelde merken prima geschikt.
            Afhankelijk van waar je het voor wilt gebruiken kan de k-serie prina voldoen. Voor een live optreden in een redelijke zaal komen ze imo ietwat te kort, dan zou de jbl een betere optie zijn ( maar duurder?)

Comment

De KW122 is dus wel een redelijke upgrade t.o.v. De Mackie SRM450v2 waar ik nu mee speel?

Comment

Mag ik je een tip geven? Spaar even door!

Als je 270 per kant er bij op telt heb je twee jbl prx 635's. Die zijn 1500 wat per stuk
                en een geluidsdruk van 135db!

Zelf heb ik deze speakers, en echt niks te klagen over een aggresief hoog.

Comment

Besloten zowel de SRM450V2's, als de SWA1501 met covers in de verkoop te zetten. ook de Behringer set staat in de verkoop:
                  2x B1520 Pro
                  2x B1800x Pro
                  2x iNuke NU3000

Deze set kan ook flink stampen voor weinig, maar ik verkoop liever beide sets, leg iets bij en ga voor 1 high end set (budget nu tot 4K€)
                  Geluidskwaliteit en ruisvloer zijn nog steeds het meest belangrijk

Wat ik zoek? zal proberen het te omschrijven. de druk van de Behringer, maar dan met wat meer punch in de 100<200hz zoals de 450's dat wel hebben, maar dan zonder het felle hoog. extreem veel controle voor een mooie droge warme clubsound. dus niet hol, flubberig of wollig

Beide sets zijn op zich in hun eigen ding goed, zeker in hun prijssegment, maar ik wil "best of both worlds" en een klasse hoger..... > SHOOT!

Comment

Ben zelf een grote fan van de volgende 2.

RCF ART 312A MKIII
                    RCF 4PRO 8003-AS

Als je er van bijde 2 neemt ben je €3846 kwijt. Heb je nog wat geld over voor kabels of je houd het gewoon lekker in je zak!;)

Ik heb meerdere malen naar deze set mogen luisteren, wat een geluid komt hieruit zeg!! Superstrak laag een helder, fris hoog.

Comment

Wij gebruiken de QSC K12 en de HK Audio Linear 115 FA en beiden bevallen uitstekend. Heb zelf nu wel een lichte voorkeur voor de QSC K12, vind ik denk ik toch net iets beter klinken. In vergelijking met de Linear 115 FA heb je wel wat minder laag, maar kom je ook zeker niks te kort in fullrange toepassingen. Daarnaast is de QSC lekker licht.

De QSC K12 kan ook goed gecombineerd worden met de KW181.

Verder kan je denk ik ook niet fout gaan met RCF ART-715A, deze klonk ook erg fijn.

Succes ermee! Het zal in ieder geval wel een goede verbetering zijn ten opzichte van de Mackies. :)

Comment

ik heb zelf ervaring met de flexsys f12 toppen en de rcf 4pro 8003 as

gaat goed! alleen de subwoofer is te sterk voor de toppen. al houd ik wel van een lekker basje, die 3 straten verderop nog te horen is, spreek uit ervaring.

ik heb maar 1 subwoofer maar heb het setje al voor 150 personen neergezet in een zaal, met de subwoofer op half volume, dus er kunnen nog wel een aantal personen bij.
                        en voor 35 euro ex btw huur ik er een bij.

http://www.youtube.com/watch?v=wg441MgBNoc mijn setje

en ng een ander interesant setje.. met de qsc kw tops erop geloof ik

4 RCF 4PRO 8003-AS subs brand new with 2 QSC HPR122i for the tops. Any one interested in renting a set up like this the daily rate for just the sound would b...
                        Last edited by luuk013; Tuesday-18-09-2012, 23:35.

Comment

Redelijke interesse in m'n huidige sets, worden hopelijk snel verkocht.
                          Zoals het er nu uitziet blijven 2 kandidaten over
                          QSC K12 + QSC Ksub
                          JBL PRX625 + (misschien) JBL Pxr618s XLF

Beide kunnen hard zat, maar benieuwd hoe het zit qua ruisvloer op normale volumes en welke de meest neutrale sound heeft en geen gehyped hoog (ben ik bij JBL beetje angstig voor)

Comment

Om je laatste vragen te beantwoorden zul je toch de sets zelf moeten gaan beluisteren, naast elkaar. ;)

Comment

In de nieuwe BAX shop :D

Comment

Working...
                              X