Announcement

Collapse
No announcement yet.

15" active tops in het €700 < €1.000 segment (P/S)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

95% v/d tijd in m'n studio voor Full Range monitoring voor mastering.
    gebruik nearfield Klein & Hummel o 300d, maar dit is een upgrade van m'n Behringer B1520 + B1800X set. Doe redelijk veel dance mastering en dan is full range knallen af en toe wel handig voor het tweaken van het laag.
    verder als monitoring voor m'n DJ set in dezelfde studio en misschien dat ik ze 10x per jaar of zo ff flink uitlaat op feestjes in besloten kring, waar ik samen met een maatje draai en ik de techniek verzorg. (hoewel ik daar deze speakers eigenlijk wel weer te mooi voor vind, dus dat zal heel selectief slepen worden) Ze gaan i.g.g. niet de verhuur in en zullen als hifi/studiogear behandeld worden.
    Heb ook geen bus, dus 1 sub krijg ik nog wel op de achterbank v/d auto maar 2 niet.
    misschien gewoon wel 2 XLF's in de studio, omdat het kan, maar anders ben ik met één ook wel tevreden.

Comment

Ik denk dat dat overkill is, xlfs erbij voor je monitoring.
      Die 635's komt naar mijn mening veel laag uit al. Heb je ze al binnen en geprobeerd?Als je nou 2x 13/1400 overhoud en dat aan iets (belangrijkers) anders kan uitgeven is misschien handig!

Comment

qua vermogen zal je ze binnen amper kietelen, maar qua frequency bereik is 18" gewoon wel fijn voor sinus subbassen en LFE. Gaat mij niet zo zeer om het hard als wel om het bereik. En buiten de studio is het wel weer leuk

Comment

True.. dan zou ik eentje doen. met 2 hoor je net zo veel als met 1 xlf

Comment

exactemento :D we beginnen met 1
            moet alleen nog even kijken voor een 2 > 1 XLR A/B switch aangezien de units zowel op m'n SSL tafel als DJM900 moeten worden aangesloten, aangezien ik geen zin heb in ompluggen

Comment

Net m'n eerste unit ontvangen, 2e hangt nog bij postnl......... Waren wel gelijk verzonden. Net aangesloten, djm900 ff op mono gezet en grijns van oor tot oor, tering jantje...... Wat een EXTREEM strakke punch en heerlijk vloeiend hoog. Waanzinnig. Zo heb ik het al een tijdje niet meer gehoord. Top aankoop.
              Hopen dat morgen de 2e ook binnenkomt.
              Vanavond ff de eerste XLF bestellen, als het sublaag er ook zo strak uitkomt, dan is dit wel een orgasmisch "setje"

Comment

Pas op dat je geen klaplong krijgt ;-)

Comment

Lol, idd, speel niet boven de 80db spl, oortjes moeten nog langer mee

Comment

Inmiddels bijna 2wkn verder, uitermate tevreden over de combi
                    Wel worden de 635 versterkers behoorlijk heet, de xlf sub blijft iets ko eler
                    Daarnaast redelijk forse roze ruis, hoor je op pa niveau niks van, maarop lagere achtergrond volumes blijft het hoorbaar. Afwerking is top, sound is waanzinnig. Heel, maar niet schell en zowel punch als booom.
                    Als ze de units stiller hadden gekregen en de amps handwarm bleven dan was de set uberperfect. Nu zijn ze "gewoon" extreem goed :D

Comment

wellicht kan je de ruis nog wat verhelpen door iets aan je gainstructuur te doen (bv gain op de speaker wat lager )

Comment

goede tip! staat nu i.d.d. op 12.00u zal hem eens op 10u zetten en de DJM900 wat verder open, hoeft i.d.d. toch niet op standje PA te spelen

Comment

net ff getest, tussen 12 en 10 maakt qua db's niks uit iet meer hoge hiss op 12 maar op 1 m al niet meer als verschil hoorbaar

Comment

speakers uit is 12.1db op 1m (DbA Slow) speakers aan 13.9db, voor PA monitoren natuurlijk niet zo relevant.

Comment

Working...
                            X