Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vernieuwing speakers

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Vernieuwing speakers

Hoi allemaal,

Het staat inmiddels definitief vast dat er volgend jaar een complete nieuwe geluidsset komt. Waar ik nu over beschik is: 2x B212A en dB Sub05. Dit gaat geheel de deur uit voor compleet iets nieuws, aangezien dat ik echt begin te merken dat dit voor mijn doen gewoon niet meer super klinkt.

Wat ik vooral doe zijn:
    Bruiloften, Jubilea feesten, bedrijfsfeesten, verjaardagsfeesten. En zo nu en dan wat verhuur voor andere bedrijven. Om de nabij rond de 120 personen, en tegenwoordig wordt het al gauw meer.

Mijn budget tzt is 2k. Oftewel, stukken meer dan dat setje wat ik heb staan.. Vandaar dat ik nu ook wel wat beters wil, zeker voor de bruiloften en bedrijfsfeesten, aangezien daar de lat hoog ligt qua geluid! Het totale budget, is voor de speakers, het liefst 2 toppen en 1/2 subs. Kabels heb ik hier genoeg liggen, die hoeven er dus niet bij.

Passief of actief, geen probleem! Ikzelf heb zitten te kijken naar DAP XT-serie (passief). Vooral omdat de X serie lekker klinkt, alleen de XT heeft een veel mooier uiterlijk vind ik. Dan verder de HK Audio Linear serie (passief als actief), maar dat gaat denk ik niet echt lukken met mijn budget. De Electo Voice Live X serie (actief) leek mij ook wel interessant anders iets van RCF (actief). Ik neem geen dB Technologies meer, omdat ik het zelf niet super vind klinken (eigen mening..)

Verhuurbedrijven in de buurt hebben redelijk wat Electro voice, alleen of de RX serie of gewoon passieve toppen. Andere hebben een DAP MK3 set of JBL Line Array (helaas zo vreselijk duur!).

Tips of vragen? Ik hoor ze graag!

Ik denk dat je je budget alsnog flink zult moeten opschroeven als je echt een stap omhoog wilt in zowel geluidskwaliteit als volume... met 2K koop je bijna dezelfde producten als nieuw, in een modern jasje (De 05D en B212D's). Laat staan dat je er dan echt met grote sprongen op vooruit gaat.

Wil je echt vooruit, dan denk ik toch in de richting van RCF, QSC en JBL. Bedenk ook dat dB een nieuwe serie heeft, de Sigma collectie. Welke dB producten heb je tot nu toe beluisterd?

Comment

Het nadeel van dB vind ik dat ze vanplaats houten kasten plastic kasten gemaakt hebben. Dat is echt het grote nadeel.

Ik heb de Flexsys toppen gehoord, Opera toppen en bij horende subs. Zelf vond ik het niet lekker klinken.

JBL is over het algemeen erg snel schel op hoger volume. Daar ben ik wel erg bang voor, of ik moet die Line Array speakers hebben, alleen dan zit ik aan de dik 2200 per top. Dat gaat mij een beetje te ver.

Volgens mij is dB en RCF eigenlijk het zelfde toch, met iets andere specificaties, of heb ik dat fout?

En wat als ik zeg dat ik eerst 2 flinke toppen wil hebben, aan wat voor iets zou ik dan kunnen denken? Nog 1 ding, het moet wel goed te tillen zijn. Subs niet meer dan 40 KG en de toppen rond de 20 KG, zodat ik in mijn eentje alles gemakkelijk omhoog krijg en de aanhanger in kan rijden.

Comment

dB is het zusterbedrijf van RCF en is in de regel iets goedkoper.
        dB heeft wel RCF componenten aan boord.

Als je eerst 2 flinke toppen wilt hebben, zou ik richting de RCF ART 7 serie stappen, eventueel QSC KW.
        dB Technologies Sigma serie zou ook nog interessant kunnen zijn, daar kun je nog 4 subs onder gooien.

Comment

Ik ga over een tijdje naar een HK Audio Linear set luisteren. 2 tops en 1 sub.

Comment

Momenteel zijn er nog 2 types waar tussen ik twijfel. De Electro-Voice Live X, 12'' toppen en 18'' subwoofer. En HK Audio Linear 5 L5 1200A Sub, en de 12'' top.

Zelf denk ik dat EV toch 'n grote kans maakt.. Klinkt enorm strak, helder en warm. En dat is het gene wat ik zoek. En voor rond de 2k heb ik 1 sub en 2 topjes incl statieven. (K&M)

Comment

Working...
            X