Announcement

Collapse
No announcement yet.

actieve sub bass 15 of 18 inch?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• actieve sub bass 15 of 18 inch?

Heey,

Ik heb zelf 4 master audio nt 250 serie boxen. alleen ik mis daar de bass in dus wil er actieve subkasten bij kopen.
    Ik zat zelf aan dehttp://www.bax-shop.nl/vanaf-e-500-/...t-details.html of http://www.bax-shop.nl/vanaf-e-500-/...t-details.html te denken.
    Alleen afgelopen weekend werd mij verteld dat ik beter of passieve boxen bij kan kopen of naar 15 inch actief moet gaan, omdat de ontwikkelingen nog niet zo ver zijn dat het volle vermogen uit een 18 inch actieve box kunnen halen en passief wel.
    Hij had mij toen eventueel aangeraden om een Dynacord te kopenhttp://www.dynacord.com/en/products/...0_sub800a.html
    Ik zou graag jullie mening hier over willen horen of jullie het hier over eens zijn of totaal niet.

Bedankt in iedergeval

Waar ga je het voor gebruiken? Grotere drive-in shows? Dan zou ik kiezen voor bassreflex. Grote feesten? Dan liever bandpass, zodat je ook verder in de zaal nog lage tonen hebt. Dan kun je al weer een deel van je potentiėle verzameling webstrepen.

Heeft diegene ook verteld wįįrom het volle vermogen hier niet uit gehaald kon worden? (Lijkt mij een kwestie van een brute versterker en een brute 18" woofer in een brute kast, uiteraard met de nodige berekeningen.)

Verder, heb je nog een speciaal budget voor deze toepassing?

Comment

Ik heb actieve 18" subs te staan van Mackie en die zijn zeker niet onderontwikkeld

Bax-shop heeft ook enkele 18" subs in het assortiment waar niet mee te spotten valt ;-) zoals de speakers die je zelf al aangeeft.

Groot voordeel van actieve speakers vind ik zelf dat je maar 1 type kabel hebt die je zowel voor microfoons als ook voor de speakers kunt gebruiken.

Er gaat ook nog eens geen vermogen verloren in lange dure luidsprekerkabels ;-)
      Last edited by Deejay; Wednesday-20-05-2009, 19:28. Reason: taalfoutje

Comment

Originally posted by Deejay View Post
        Groot voordeel van actieve speakers vind ik zelf dat je maar 1 type kabel hebt die je zowel voor microfoons als ook voor de speakers kunt gebruiken.
        Kan je ook als nadeel opvatten. Bij grotere setups en meer dingen uitversterken op het podium kan je in de war raken. Labelen kan hier uitkomst bieden.

Comment

Originally posted by Rick View Post
          Waar ga je het voor gebruiken? Grotere drive-in shows? Dan zou ik kiezen voor bassreflex. Grote feesten? Dan liever bandpass, zodat je ook verder in de zaal nog lage tonen hebt. Dan kun je al weer een deel van je potentiėle verzameling webstrepen.

Heeft diegene ook verteld wįįrom het volle vermogen hier niet uit gehaald kon worden? (Lijkt mij een kwestie van een brute versterker en een brute 18" woofer in een brute kast, uiteraard met de nodige berekeningen.)

Verder, heb je nog een speciaal budget voor deze toepassing?
          Ik wil het vooral voor grote drive in shows gebruiken en heb binnenkort ook paar grote dingen buiten dus jah het is alle twee dus dat is het lastige.

Maar hij vertelde mij alleen dat ze nog niet zo ver waren daarmee. dus daarom vraag ik even jullie mening daarover.

maar mijn budget is €3000 voor 2 sub kasten.

Comment

Dat ze er niet zo ver mee zijn, is in mijn ogen lompe praat. Er zijn best 18" actieve subwoofers die goed presteren.
            RCF is natuurlijk wel een erg sjiek merk wanneer het om luidsprekerkasten gaat. Ik denk dat je het beste kunt afwegen voor welke toepassingen je ze precies wilt gaan gebruiken en wat je er mee wilt bereiken. Wellicht kun je ergens eens een setje huren of beluisteren om te zien wat je er zelf van vindt en hoe ze presteren.

Comment

Ik wil ze sowieso op 30 mei komen beluisteren want ik zag dat ze er dan zouden staan voor een demonstratie. en als ze mij bij vallen wil ik ze eventueel gelijk meenemen.
              ik ben ook iemand die gelijk liever goede kwaliteit koopt dan dat ik er later achter kom van had ik maar groter gekocht of had ik maar beter kwaliteit gekocht.

Comment

Originally posted by Rick View Post
                Kan je ook als nadeel opvatten. Bij grotere setups en meer dingen uitversterken op het podium kan je in de war raken. Labelen kan hier uitkomst bieden.
                Daar heb je wel gelijk in al heb ik daar geen last van, speakerdraden zijn bij mij zwart en de mic's en andere inputs gekleurd. Tevens slut ik eerst alle speakers aan en tape dan eerst alle kabels weg. Daarna komt de rest.

Comment

Aan die RCF kasten heb je hele mooie. Wij hebben de 8001AS onder RCF topjes. Bassen doen het prima, altijd en overal. Buiten en binnen. Als je het geld hebt en voor kwaliteit wilt gaan, zou ik het zeker niet laten! Wel beluisteren inderdaad. Maar dat moet je bij elke speaker doen.:)

Groeten Jasper

Comment

Welke topjes gebruik jij daarbij Jasper?

Comment

Ik denk dat ik wel weet wat er bedoeld wordt met ''dat de ontwikkelingen nog niet zover zijn''.

18'' actieve subwoofers zijn namelijk een stuk duurder dan 15'' subs, tevens zijn 15'' subs ook veel meer te vinden. Voor 18'' subs is dus kennelijk minder markt of het is moeilijker om het te maken. Nou moeten er meestal grotere versterkers achter een 18'' subs en het moet toch handelbaar zijn. Dit is een kwestie wat lastig is. Normaal gesproken heb je namelijk een los versterkerrack wat een stuk scheelt in het gewicht van de subs. Een enkele 18'' sub van 60kg zit niemand op te wachten.

Nu met de opkomst van steeds meer goedkope klasse-D versterkers verwacht ik dat er meer aanbod gaat komen.

Comment

de dB Technologies SUB18D kun je in je eentje tillen... 42 kg in een compacte kast. Ik heb deze verkozen boven de 8001 ivm afmetingen, al had ik die kast ook nooit alleen in de auto kunnen krijgen (dikke 60kg geloof ik). De 8003 schijnt wat lichter te zijn.

Comment

Maar hij vertelde mij alleen dat ze nog niet zo ver waren daarmee. dus daarom vraag ik even jullie mening daarover. Ik wil het vooral voor grote drive in shows gebruiken en heb binnenkort ook paar grote dingen buiten dus jah het is alle twee dus dat is het lastige.

------------------------------
                          klinkt goed Muziek

Comment

Misschien kun je eens kijken voor een stel hybride of bandpass kasten? Dan heb je een stel subs die tussen bassreflex en hoorngeladen in zitten.

Comment

Working...
                            X