Announcement

Collapse
No announcement yet.

wie weet een goed merk subwoofer?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Zou eens goed het advies van rick overwegen. Naar mijn mening de beste optie met dit budget.

Wat we zelf hebben is denk ik minder interessant want wat kan je daar mee?:
    Maar goed, we gebruiken DAP X18B en l'Acoustics SB115

Verder zijn een een hoop mensen die die db-tech dva hebben, maar ook dat zal onbetaalbaar voor je zijn.

Comment

Oke in iedergaval bedankt voor je advies

Comment

Ik zou persoonlijk actieve en passieve luidsprekers niet zomaar gaan mengen. In theorie en klanktechnisch kan dat wel interessant zijn, maar praktisch gezien is dat natuurlijk niet handig.

Je moet namelijk stroomkabel, speakerkabel én signaalkabel gaan neerleggen, plus vreemde constructies maken om het signaal naar je subs te krijgen en vervolgens terug te gaan naar je versterker voor de topkasten.

Wat je ook nog zou kunnen overwegen is om door te sparen en eerst te gaan voor twee stevige actieve luidsprekers. Dan hoef je de tussenstap voor de TSX15 ook niet te maken. Dat is slechts een kleine stap vooruit omdat je iets meer geluidsdruk en iets meer lage tonen krijgt.

Kies dan liever voor een 12 inch fullrange luidspreker in het hogere segment. Daar komt in ieder geval veel meer geluidsdruk vanaf dan een TSX-luidspreker en je hoeft er geen losse versterker voor te kopen.

Overweeg eens wat jouw mogelijkheden zijn als je je huidige speakers en beide versterkers de deur uit doet, plus je huidige budget daar bovenop legt. Op wat voor bedrag kom je dan ongeveer uit?

Comment

dat bedrag word dan totaal: 570+-euro.
          En Deze sub: Behringer B1800x Pro is dat niet iets???

PS !!!(leuk dat jullie mee denken)!!!

Comment

Voor 570 denk ik dat je beter gewoon twee leuke actieve 12" topjes kunt kopen. En later 2 bijpassende subjes!

Comment

Ik heb nog 2 behringer b1800x subs te koop, voor het geld vind je niks beters. Samen met een inuke3000 ben je voor 500 euro klaar, 2x 18" op 2x 440w stereo op 8 ohm, of mono 2 units op 4ohm met. 1500w te verdelen. De stereo aansluiting geeft wel meer punch.

Comment

@ Raphie, niet lullig bedoeld. Maar dat weet het hele forum nu wel geloof ik! In dit topic heb je dat volgens mij ook al eerder verteld ;-)

Comment

Ts vraagt er zelf nog 2x naar en daarnaast is het natuurlijk wel een heel fijn setje voor weinig, zonde als je 40% meer uitgeeft voor hetzelfde setje nieuw in doos

Comment

Back ontopic.

Comment

ik ga wel een keer bij bax zelf langs om te luisteren
                      XD

Comment

Nieuws over Geluid & PA -> Geluid & PA

Comment

Working...
                        X