Announcement

Collapse
No announcement yet.

Budget subwoofer adviezen?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Budget subwoofer adviezen?

Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar een subje om wat basondersteuning te geven aan mijn behringer b210d's. Het hoeft allemaal niet duur en hard en mooi en superstrak, hij word dan namelijk alleen maar gebruikt om de kick van mijn e-drums en mijn basgitaar een beetje op te vangen, en heel af en toe een feestje van <50 man (ze staan dus bijna altijd in mijn oeffenhok).

Nu had ik zelf al een beetje bedacht wat ik zou willen, en ik heb twee dingen in gedachten. Namelijk een skytec smwa18 of een skytec smwa15 met een behringer Behringer CX-2310. Ik zit hier nog een beetje tussen te twijfelen, vooral omdat de 18" een grotere geluidsdruk geeft, maar dit is misschien een beetje overkill en dan heb ik geen geld meer voor een crossover.

Mijn vraag is dus welke van de twee opties ik het beste kan doen. Of er misschien betere opties zijn voor rond de 200-240 euro. En of iemand ervaring heeft met deze subwoofers?

Ik hoor het graag!

Lars
    Last edited by larsholm; Thursday-27-09-2012, 14:46.

hij word dan namelijk alleen maar gebruikt om de kick van mijn e-drums en mijn basgitaar een beetje op te vangen,
    [/quote]en heel af en toe een feestje van <50 man (ze staan dus bijna altijd in mijn oeffenhok).
    [/quote]

Ik zou de Skytecs laten varen. Zijn naar mijn persoonlijke mening te groot voor je toepassing. Daarnaast ga je geen tot weinig echte kick uit een 18 inch woofer krijgen, die is daar te langzaam voor (het woevvv-effect in plaats van bassklappen ;))

De Behringer CX crossover heb je niet nodig als je voor een goede actieve subwoofer gaat, die hebben vaak al een interne crossover ingebouwd.

Persoonlijk denk ik dat je het beste af bent met een leuke 12 inch subwoofer, actief. Die levert voornamelijk een punch, die in je oefenruimte waarschijnlijk optimaal tot z'n recht komt. Ook voor kleine feestjes is dat prima te doen en dan heb je een zeer leuk geluidje uit een compact systeem.

Stel dat ik het geld van de CX crossover bij je budget tel, dan zit je rond de 300 euro. Dan kom je al snel op de Alto Pro TSSUB12 uit. Een prima subje, lekker compact, voldoende laagweergave en geluidsdruk, maar ook gewoon strak. Dat zul je bij de Skytec minder hebben. Laat je niet verleiden door de hogere getallen in de specs, in het budgetsegment moet je dat met een korreltje zout nemen en daarnaast kun je geluidskwaliteit niet in waardes uitdrukken. ;)

Neemt niet weg dat de Skytec subjes erg leuk zijn voor het geld, maar die moet je meer zien als low-budget lawaaimakers. ;)

Comment

Originally posted by Rick View Post
      Dan kom je al snel op de Alto Pro TSSUB12 uit.
      Dat is eigenlijk boven mijn budget, maar dan moet dat maar. ;) Wel vraag ik me dan af of ik niet voor 60 euro meer de behringer b1500d kan doen?

Comment

Dat kan ook, maar die is dan wel een stukje groter. Daarnaast levert een 15 inch woofer een iets diepere bass, maar iets minder 'kick'. Je zult dan zelf even moeten afwegen wat je belangrijker vindt. ;)

Comment

Dat kan ook, maar die is dan wel een stukje groter. Daarnaast levert een 15 inch woofer een iets diepere bass, maar iets minder 'kick'. Je zult dan zelf even moeten afwegen wat je belangrijker vindt. ;)
          Oke hartelijk dank voor het advies!

Comment

weet iemand nog een subje voor mij ?
            ik zoek echt een goedkope (actieve) sub rond de 250-350 watt.
            hij moet wel echt goedkoop zijn max eur.200
            het is bedoeld voor disco en middelgrote feestjes ronde de 100+ personen

Comment

Ga je niet redden. Voor 300 euro vind je er misschien 1, maar dan heb je er daar al wel 2 van nodig.

Comment

Originally posted by nigelgein View Post
                weet iemand nog een subje voor mij ?
                ik zoek echt een goedkope (actieve) sub rond de 250-350 watt.
                hij moet wel echt goedkoop zijn max eur.200
                het is bedoeld voor disco en middelgrote feestjes ronde de 100+ personen
                Het wattage is niet het allerbelangrijkst, de geluidsdruk en kwaliteit wel. Voor 200 euro denk ik echter niet dat je een degelijke actieve subwoofer voor 100 man kan vinden. Met 200 euro is de meest voor de hand liggende, en krachtigste optie de Skytec SMWA18, maar ik denk niet dat je daarmee 100 man van goed/acceptabel geluid van kan voorzien.

Als je naar de 100 man wil zal je waarschijnlijk toch wat meer budget moeten maken...

Comment

Is z'n skytec sub wel leuk voor mijn skytec sl8 voor de echt kleinere feesten is het dan.

Comment

Ik denk dat je topkasten dan behoorlijk achterblijven. Ik denk dat voor jou de beste optie is om je SL8 speakers op termijn te vervangen voor twee krachtige actieve fullrange luidsprekers. Dan heb je meer geluidsdruk en een betere geluidskwaliteit. De SL-serie is voornamelijk leuk voor de wat kleinere gelegenheden, maar feesten van 100 man moet je er eigenlijk niet mee willen doen. ;)

Comment

Ik heb trouwens nog wel één klein vraagje. Ik ben namelijk aan het twijfelen of ik wel een 15" nodig heb. Maar ik ben ook aan het twijfelen of de TSSUB12 mijn basgitaar wel goed weer gaat geven... Dus mijn vraag is nu of die TSSUB12 diep genoeg gaat om een basgitaar een beetje redelijk weer te geven.
                      Last edited by larsholm; Saturday-29-09-2012, 13:26.

Comment

Persoonlijk denk ik van wel, zeker als je dit voornamelijk in een kleinere ruimte gebruikt. In een willekeurig combo'tje wordt ook vaak 12 inch gebruikt.

Het beste is altijd om zelf even te komen luisteren. Vanaf a.s. maandag is de nieuwe showroom geopend, officiële opening volgt later (al is dat om echt uit te testen en te luisteren iets minder aan te raden vanwege drukte).

Comment

Ik ben helaas niet in de gelegenheid om binnenkort even langs te komen door de reisafstand. Maar in mijn geval is de beste optie denk ik dan de tssub12. (:

Comment

Waarom ligt het eigenlijk helemaal in Goes?

Comment

Originally posted by twistdj. View Post
                              Waarom ligt het eigenlijk helemaal in Goes?
                              Dat vroeg ik me dus ook af en vind ik ook heel jammer! Ik zou graag een keer langskomen maar Zwolle-Goes doe je niet zomaar even voor je lol...

Comment

Working...
                              X