Announcement

Collapse
No announcement yet.

Goed Afsluitende Hoofdtelefoon (DJ gebruik)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Goed Afsluitende Hoofdtelefoon (DJ gebruik)

Goedendag,

Ik zit met de volgende situatie.
    Ik ben van traktor naar CDJ/vinyl overgestapt en nu moet ik ook echt iets horen door mijn hoofdtelefoon tijdens het draaien. Echter als ik thuis ben gaat het prima met mijn huidige hoofdtelefoon: Stanton DJ PRO 2000.
    Alleen als ik in echte clubomgevingen ben hoor ik te veel omgevingsgeluid om strak te kunnen mixen.
    Nu wil ik dit oplossen door een beter afsluitende hoofdtelefoon te kopen.
    Mijn oog is gevallen op de sennheiser hd 25.
    Is dit een goede keus? Sluit deze beter af als de stanton?

tldr: Ik wil de best afsluitende dj hoofdtelefoon met een budget van 180 euro.

De HD 25 sluit prima af. Of het de best afsluitende hoofdtelefoon is weet ik niet maar hij zal je niet teleurstellen.

Comment

Alleen als ik in echte clubomgevingen ben hoor ik te veel omgevingsgeluid om strak te kunnen mixen.... Welcome in the real world.

Ik kan je als best 4 money de Technics RP-DH1200 aanbevelen dat ruim binnen je budget past. De HDJ2000 is ook meer dan prima, maar te overpriced voor jouw doel lijkt me.

Comment

Kijk naar de monster beats solo!
        Echt geweldig geluid!
        Ik versta mijn ouders niet helemaal als ze praten.:D

Comment

Dat lukt me met een HD202 van een paar tientjes ook als ik daar flink gas op geef, dus wat is je punt precies?

Comment

Maar bij de beats hoor je de bass!:D;)
            De bass is niet heel belangrijk maar het klinkt wel goed.

Comment

Bass is juist wel belangrijk, vooral voor Dj's. Waarom denk je dat de meeste DJ hoofdtelefoons een harde bass hebben?
              Om te kunnen mixen heeft een dj toch wel een beat nodig. En welke tonen zitten er het meeste in een beat? Juist! De bass.
              De beats (hoofdtelefoon) klinken leuk. Hebben een harde bass. Zijn 3 x duurder dan wat ze eigenlijk zouden moeten kosten. Maar ze hebben ook een soort noise cancelling. Dus als je de hoofdtelefoon opzet, hoor je ineens heel wat minder van buitenaf. Een vriend van mij heeft een Beats koptelefoon, en ik mocht hem eens beluisteren en weet dus dat dit ook echt zo is.

Comment

Originally posted by twistdj. View Post
                Kijk naar de monster beats solo!
                Echt geweldig geluid!
                Ik versta mijn ouders niet helemaal als ze praten.:D
                Ik zou toch eerder voor een over-ear headphone kiezen. Ik merk namelijk bij mijn hdj500 dat die goed afsluit maar toch niet helemaal 100%. Dat is dus bij een beats solo ook niet, aangezien het ong. dezelfde headphone is. Deze headphone heeft overigens ook een hele goede bass en kost ong. de helft van een beats. Waarom? Alleen maar om het merk.
                Misschien dat de pioneer hdj500 ook een optie is om voor te kijken.

Comment

Ook live wil je niet altijd een te dikke bas hebben in je koptelefoon hoor... ja, dat maakt het beatmatchen makkelijker, maar als je van tevoren je eq. op je mixer goed wil zitten, wil je wel een neutraal geluid hebben waar je je beslissingen op kan nemen. Natuurlijk kan je je bas op min-zoveel zetten, en tijdens de mix, live, je beslissingen nemen w.b. de eq. Voor een strakke set echter wil je niet met je crossfader in het midden erachter komen dat je veel te veel bas over je luidsprekers aan het gooien bent, terwijl je dit van tevoren aan had kunnen horen komen.

Comment

Kort antwoord ja de hd 25 sluit wat beter af dan de stanton 2000.
                    Is het voldoende? Geen idee.
                    De hd klinkt gewoon een stuk frisser heldereder en zeg maar beter.
                    Daar zit het prijs verschil in. De gene waar wij erg veel mee samen werken en dus ook op locatie veel mee te maken hebben heeft een hd 25 en wij hadden een vracht stanton 2000 hoofdtelefoons. En moet zeggen ja de hd klinkt beter en sluit omgevings geluid beter af.

Zelf ben ik uiteindelijk voor de ultrasone pro 750 gegaan. Wouw wat een geluid en zit heerlijk over je oren en dat vind ik fijner dan de on ear van de Sony

Comment

Working...
                    X