Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tips voor beginnend geluidstechnicus?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by ajdeboer View Post
    En ik zou je toch aanraden ook de effectprocessor eens flink door te spitten.
    Sorry, hij werd nooit gebruikt voordat ik er was... Ik zal hem voor stemmen zeker wel gaan gebruiken.

Oeh, 350 man met een paartje PM...
    Dat durf ik met theaterklussen nog wel aan, maar een bandje wordt wel tricky.
    Tijdens een uitvoering/show is iedereen in de zaal gewoon stil, dus dat redden we makkelijk.
    En in principe heeft de band niet veel versterking nodig, als er een musical/opvoering gegeven word is iedereen in de zaal namelijk wel stil. ;)

Nogmaals, veel plezier! :mrgreen:
    Nogmaals bedankt! ;)
    Last edited by larsholm; Wednesday-10-10-2012, 17:45.

Comment

Nogmaals een kleine update voor de geinteresseerden:

Ik ben net terug van m'n éérste theaterklus. Alles is gelukkig, ondanks dat ik in m'n eentje was, goed verlopen. Wel een klein probleempje met de beamer, maar dat is met een hele lange stok en wat mikkunsten opgelost... ;)

Hieronder een foto'tje van mijn stekkie:

Hier is de foto... Voor degene die er behoefte aan hebben: Helemaal rechts is de lichttafel waar ik de naam van vergeten ben, in het midden staat de Yamaha GA32/12 mengtafel, en helemaal links een flightcase met een cd-speler, microfoonontvanger, effectenmodule en een EQ. Normaal hebben we hierop nog een extra case met een stuk of 7 microfoonontvangers opstaan, maar dat was vandaag niet nodig.

We hadden 3 akg's boven het podium hangen en twee voor het podium staan. Hiermee kon ik gelukkig alles goed opvangen voor de versterking en voor het videoteam. Zelfs de accordeon, twee violisten en de harpist(?) werden goed opgevangen. De muziek kwam van een iphone af (ja, ik weet het, maar de 'regisseur' was te lui om een cd-tje ta branden), en de zang ging door een handheld mic. Ook hadden we één monitor op het podium gezet voor de zanger.

Mijn eerste ervaringen waren zeer aangenaam, gezellig en leerzaam! Kan nu al niet meer wachten op m'n volgende klus!!! (waarschijnlijk in december ergens) :D

Als jullie vragen/opmerkingen hebben hoor ik het graag!

Lars
      Last edited by larsholm; Thursday-18-10-2012, 23:05.

Comment

zo te zien is je lichttafel een zero 88 leap frog.
        leuk klusje hoor :D

Comment

Die zero is een hele mooie lichttafel voor een school theater.
          Zorg dat je een hulpje kriegt voor het licht: dan kan die zich daar volledig op richten en kan je zo samen een veel
          Mooiere show neerzetten.

Comment

Normaal zijn we ook met twee man, alleen vandaag niet ;)

Comment

De zero88 is inderdaad een leuke tafel, wel is dit een fat frog en geen leap frog;) Ik werk zelf altijd op een leap frog en die heeft schermpjes boven de submasters. De leap frog is geen moeilijke tafel in mijn ogen en dat zal de fat frog ook wel niet zijn. Wat ik wel weet is dat in mijn ogen de tafel makkelijker te bedienen is met scherm er aan.

Veel succes!

Comment

Dat is hem inderdaad! Het is inderdaad een vrij simpele tafel om mee te werken. We gebruiken de tafel in de Dubbele preset bediening, maar we willen in de toekomst nog wel gaan programmeren.

Comment

"in de toekomst nog gaan programmeren"

Dat is echt niet iets waar he toekomst plannen voor hoeft te maken: gewoon volr de show begint een laar presetjes die je denkt te gaan gebruiken erin zetten. Volgende keer iets anders nodig: dan las je het gewoon weer aan.

Comment

Originally posted by SLGV View Post
                    "in de toekomst nog gaan programmeren"

Dat is echt niet iets waar he toekomst plannen voor hoeft te maken: gewoon volr de show begint een laar presetjes die je denkt te gaan gebruiken erin zetten. Volgende keer iets anders nodig: dan las je het gewoon weer aan.
                    We moeten eerst nog eens goed naar de handleiding kijken voordat we überhaupt weten hoe we de tafel moeten programmeren...

Comment

Working...
                    X