Announcement

Collapse
No announcement yet.

Microfoon

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Microfoon

Hallo iedereen,

Intussen ben ik bezig met het opzetten van een tweede set.
    Voor deze set ben ik opzoek naar 4 microfoons.
    Deze microfoon hoeven niet hoogwaardige zangmicrofoons te zijn maar meer voor aankondigen en presenteren.
    Als budget heb ik ongeveer 30-40 euro per microfoon.
    Wat vinden jullie van de volgende microfoon?

KLIK

Het belangrijkste is dat het rondzingen meevalt en tegen een stootje kan.

Laat maar eens weten wat jullie hiervan denken of welke opties jullie nog meer hebben.

Samsonnetje is leuk, en behringer heeft ook aardige microfoons in het assortiment. Beide zijn best degelijk en klinken goed.

Comment

Originally posted by john View Post
      Samsonnetje is leuk, en behringer heeft ook aardige microfoons in het assortiment. Beide zijn best degelijk en klinken goed.
      De Behringer XM8500 schijnt ook erg leuk te klinken voor het geld, misschien is dat wat? Hier is een videotje waarin je een beetje een indruk van de mic krijgt.

Comment

De Behringer XM8500 is een super mic voor het geld. Heb er zelf ook 1 en ben erg tevreden. Als je meteen klaar wilt zijn kan je ook het Behringer XM1800S setje kopen gewoon 3x de XM8500. http://www.bax-shop.nl/dynamische-mi...l#.UG_4B7DPxD0

Comment

Originally posted by djbertrik View Post
          gewoon 3x de XM8500.
          Dit is absoluut niet waar. De XM1800s set is geen set van 3 xm8500's!

Comment

kijk eens onder de spec., staat letterlijk "set van 3 dynamische microfoons". en in de beschrijving "Drie microfoons voor een schijntje!"

letterlijk van deze pagina gehaald

Comment

Ja, maar kijk eens naar de namen ;)

Comment

klopt ;) zou inderdaad ook een beetje vreemd zijn dat ze plots voor 3 xm8500's maar 10 euro meer vragen als voor 1 ;)

Comment

Oke mensen misschien verkeerd gelezen ergens. :oops:, Maar de beringer XM8500 bevalt mij wel zeer goed ;)

Comment

Ik heb die zelf ook (heeeele lange tijd terug mee begonnen) en voor het geld vind ik ze prima. Als er een stuk gaat heb je voor 2 tientjes alweer een nieuwe! Ze klinken soms wat schel (eigen mening). Maar als je het hoog wat terug draait heb je daar geen problemen mee!

Comment

Ik zelf heb de XM8500 een jaar lang gebruikt. Lekker stevig, ligt goed in de hand en klinkt voor het bedrag zeer netjes. Ik heb zeker het afgelopen jaar niet geklaagd. Maar uit eindelijk toch voor 'n draadloze gekozen, waardoor de XM8500 als reserve in de flightcase ligt.

De XM zit in een nette plastic kist / doos met schuim. Dus goed beveiligd, voor vervoer en dergelijke. Zeker geen miskoop al zeg ik het zelf !

Comment

Ik zou ook eens naar de Samson Q7 gaan kijken. Deze is ook te leveren in een set van 3.
                        Ik gebruik de mic. voor DJ en presentatie doeleinden en bevalt mij prima.

Comment

@ WoodenHenry, heb je een linkje naar de set van 3?

Comment

Originally posted by JanPetersen View Post
                            @ WoodenHenry, heb je een linkje naar de set van 3?
                            Sorry, set van 3 is inmiddels niet meer leverbaar.
                            Ik heb de mic. inmiddels ook al weer 5 jaar.

Comment

Oke behringer klinkt dus goed voor het geld.
                              Het punt waar ik mee zit is dat deze geen aan en uit knop heeft.
                              Omdat de microfoons ook als omroep microfoon gebruikt worden moet iemand de microfoon eenvoudig aan en uit kunnen zetten en niet via het mengpaneel.

Iemand nog andere voorkeuren voor dit budget met aan en uit knop?

Comment

Working...
                              X