Announcement

Collapse
No announcement yet.

Versterkers afschermen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Versterkers afschermen

Hallo allemaal

Afgelopen weekend in een zaal voor 150 personen geluid moeten plaatsen.
    Heel gedoe maar ze wouden een veel te krachtig systeem want het kon precies niet luid genoeg voor hun.

Plaats ik 4 x Vibe18S + 3 x Dap x-12T (PER KANT!) + 2 x Jb Eon 515XT monitoren.

Alles mooi ingesteld, versterkers stonden op 75-80%, cross-over mooi op 100hz en gains op 0db, compressor was ook mooi inorde. Monitoren konden niet in clip gaan ook al stond ging de dj max op het mengpaneel.

Tot een uur of half 2 zonder problemen gespeeld, dj's dik tevreden van het geluid, publiek volgens mij compleet doof maar ja

Ga ik even naar het toilet, kom ik terug en stond daar iemand van de organisatie toch niet aan de versterkers bij te draaien. Zijn verklaring: We hadden op luider gehoopt :shock:

Nu zit ik er dus mee hoe kan ik zo iets voorkomen
    Ik kan toch moeilijk de deksels op mijn flightcase's laten dan gaan de versterkers zowieso in heat-protect vliegen.

Bestaan er geen deksels uit plexiglass met ventilatie? Dan kunnen ze er vooraan niet aan en achteraan laat ik het dan open voor de kabels.
    Er zou dan ook nog een vlienderslot ofzo op moeten met een sleutel...

Iemand ideeën?

neem voortaan een bijl mee als er iemand aan komt hak je zijn handen er af.

voor de rest als je alleen de voorkant afschermt en zorgt dat de achterkant wel open is. dan kan er niks gebeuren. 2 sloten op de zijkanten, klaar kan niks meer gebeuren.

btw: als hij dat bij mij had gedaan had ik alles uitgezet. klaar. nooit zomaar aan iemands spullen komen.

Comment

Beste in dit geval is praten, het moet duidelijk zijn dat niemand aan jou spullen komt.

De duurdere versterkers hebben trouwens ook een lock optie waarbij je niks kan wijzigen (zoals de crown versterkers).

Comment

Kijk eens! ;)

Bovenin en/of onderin kun je dan nog een losse plaat schroeven voor ventilatie.

Comment

Dikke merci!

Duurdere versterkers ga ik niet kopen, ik heb vooral American audio vlp2500's voor de subs en Dap p-2000 voor de tops

Comment

Je kan ook je amps op 0db zetten. En je crossover alleen afschermen en goed inregelen!

Comment

Zou ik ook doen. Gewoon Amps op standje maximaal. Dan kan het niet harder en willen ze er ook niet aan zitten. Staat namelijk toch al op max. Dan de proccesor of iets anders waar je het complete systeem mee regelt afschermen en klaar.

Minder onderdelen die je af hoeft te schermen. Makkelijker en goedkoper.

Er zijn zelfs speaker management systemen die je alleen met een pc kan inregelen via USB of rs 232. Dan kan je aan de voorzijde niets veranderen of selecteren. Kortom redelijke hufterproof systemen.

Comment

Praktisch elk speaker management systeem kun je voorzien van een paswoord... Kunnen ze met een computer er bij nog steeds niets doen. :)

Comment

Voorlopig ga ik de cross-over afschermen en de versterkers dan op max.

Er moet nog eens nagedacht worden over een ander management-systeem. Liefst een all-in-one maar dat ik voor in een ander topic ;)

Comment

Naar juiste categorie verplaatst.

Comment

Working...
                    X