Announcement

Collapse
No announcement yet.

Muurbeugel voor Behringer MS40 Actieve Digitale Monitoren (set)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Muurbeugel voor Behringer MS40 Actieve Digitale Monitoren (set)

Hoi ik ben redelijk nieuw in Dj wereld.
    Ik wil graag Dj monitoren voor in mijn slaapkamer en toen kwam ik deze tegen http://www.bax-shop.nl/dj-studio-mon...l#!prettyPhoto

Ik wil daar graag muur beugels bij om ze op te hangen .
    weten jullie misschien welke ik er voor nodig heb?

Alvast Bedankt !

Groetjes Rick

Er zijn geen speciale muurbeugels (bij bax) voor deze monitoren, maar je kan altijd kijken of ze op één van deze passen:

Klik
    Klik
    Klik
    Klik

Comment

Bedankt !

ik zal hier even naar kijken maar ik denk dat die wel op deze past http://www.bax-shop.nl/luidspreker-b...l#.UHFK15ivFQZ

Groetjes

Comment

Originally posted by Rick1998 View Post
        Bedankt !

ik zal hier even naar kijken maar ik denk dat die wel op deze past http://www.bax-shop.nl/luidspreker-b...l#.UHFK15ivFQZ

Groetjes
        Let wel dat de monitor dmv "OmniMount 20.5 WBX" vastgemaakt moet worden. Je moet ze er dus niet los opzetten...

Comment

Weet je echt zeker dat je dat wel wilt? Het is niet veilig. Je garantie vervalt, want je zult moeten boren in je speakers. En als ze op je koppie vallen ben je echt niet blij. 8 kilo op je hoofd van 150-200 cm hoogte kan heel veel schade aanrichten.

Zou eerder gaan voor 2 vloerstandaarden. Stuk veiliger, je hebt ook nog gewoon garantie.

Comment

Nee hoe je het nu zegt lijkt het mij niet echt heel verstandig .
            Ja dan ga ik kijken voor vloerstandaarden weet jij misschien welke er voor nodig zijn

Alvast Bedankt !

Comment

Ik denk zelf dat deze voor het geld het best zijn. Passen ook prima. En zijn in hoogte verstelbaar!

Comment

Anders kan je altijd nog een beugeltje doen, en dan een spanbandje eromheen. Wel zorgen dat het echt goed vast staat. Als het toch alleen voor op je kamer is..

Comment

Originally posted by Dj-scratch View Post
                  Anders kan je altijd nog een beugeltje doen, en dan een spanbandje eromheen. Wel zorgen dat het echt goed vast staat. Als het toch alleen voor op je kamer is..
                  Juist omdat het op een kamer is moet het er wel een beetje netjes uitzien. Ik zou me persoonlijk kapot irriteren aan een stel dikke banden om m´n monitoren. Ook is het waarschijnlijk niet stevig, praktisch en mooi. Daarbij is het vrij lastig om je monitoren goed te positioneren als ze eenmaal aan de muur zitten. Daarom zou ik gewoon voor die verstelbare standaardjes gaan.

Comment

True, maar als je geen andere oplossing weet.. Dit had ik zelf pas nog even gedaan op mijn kamer. Stevig staat het echt wel, als je het goed aantrekt. Maar een passende beugel is natuurlijk veel netter en veiliger. Maar dan moet je wel zeker weten dat hij goed past.

Comment

Opmerkelijk idee van die riemen om je speakers op de muurbeugels.

Wat dacht je van functionaliteit boven uiterlijk vertoon? Ik heb liever een ijsje dat minder goed is opgemaakt maar wel 'vers' is, dan een complete ijs coupé die er prachtig uit ziet, maar als je een paar happen hebt genomen ontdekt dat het fruit verrot is van binnen en het ijs vol met beestjes zitten... om te zwijgen over de eventuele voedselvergiftiging nadien...

Juist em... resonatie... je MS 40 zullen altijd een beetje trillen. Zeker bij hoog volume en bij grotere studio monitoren al helemaal! Met zo'n band erom krijg je klankkleur en klinkt het minder tot niet zuiver meer...

Aanrader naast de muurbeugels? Voor 30 euro op dit moment (07-10-2012) Auralex MoPads. Helpen tegen resonatie en je hoeft niet meer bang te zijn dat ze eraf trillen... En al helemaal niet het schandalige idee om te boren in studio monitoren...

Om maar te zwijgen over extra functionaliteiten zoals je speakers in een hoek van + of - van 4 of 8 graden te zetten naast de rechtlijnige stand.

Succes!
                      Last edited by Firespace Recordings; Sunday-07-10-2012, 21:54. Reason: Boren in je studio monitoren is gelijk aan studio apparatuur verkrachting!

Comment

Ik snap de reacties niet zo. Topicstarter zoekt een leuk monitorsetje om op goede hoogte te plaatsen en heeft de MS40 van Behringer gevonden.

Mijn idee: Haal bij de Gamma of Ikea een leuk plankje dat je aan je muur bevestigt, gooi hier een setje Mopads op, zet hier je monitoren op en klaar ben je. De Mopads kun je eventueel nog op maat snijden en omlaag positioneren. Dankzij de opstaande rand van het schuim vallen die er echt niet af.

Geen moeilijk gedoe met spanbanden of riemen (hoe verzin je het?), ook geen gedoe meer met resonanties en je hoeft ook niet te boren in je speakers (en ik snap ook niet waarom je dat zou willen...).

Comment

Heel Erg bedankt allemaal voor jullie reactie !
                          Rick advies vind ik wel een goed idee want dan hoef ik niet in de monitoren te boren.
                          Want stel je voor opeens doen je boxen het niet meer en zit in de garantie periode, dan zeggen de winkels ja sorry maar U heeft in Uw boxen Geboord.

Nogmaals bedankt

Groetjes Rick

Comment

Working...
                          X