Ik heb besloten om mij een zeer gewaardeerde en zeer prachtig klinkende Yamaha MOX6 aan te schaffen echter is het handig om enigzins de prijzen van speakers of monitoren af te stemmen alvorens ik ga luisteren, en niet te vergeten dus het merk en type, Mijn hoofdvraag is : Welke speakers of monitoren komen het beste tot hun recht wanneer er Electronische signalen versterkt moeten worden zoals dus met deze synthesizer ? En dan bedoel ik de catagorie ; Passief of Actief. En nu ik toch aan het typen ben : Is het gebruikelijk om ook actieve speakers via een mixer te laten lopen om hiermee de monitoren en/of passieve speakers in de mogelijkheid te stellen deze af te stemmen door de low, mid en high instellingen ? Of ga je dan zogezegd meer kwaad doen dan goed ?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Welke type versterking voor Synthesizer
Collapse
X
-
Welke speakers of monitoren komen het beste tot hun recht wanneer er Electronische signalen versterkt moeten worden zoals dus met deze synthesizer ? En dan bedoel ik de catagorie ; Passief of Actief.
En nu ik toch aan het typen ben : Is het gebruikelijk om ook actieve speakers via een mixer te laten lopen om hiermee de monitoren en/of passieve speakers in de mogelijkheid te stellen deze af te stemmen door de low, mid en high instellingen ? Of ga je dan zogezegd meer kwaad doen dan goed ?
Over een poosje kunnen we de Alto Pro Kick 12 en 15 leveren, dit zijn allround instrumentversterkers die het ook voor live-gebruik goed doen.
Het ligt er echter maar aan wat je doel precies is. Ben je echt een entertainer die evenementen doet met meer dan 150 man dan is het niet wat je zoekt, maar ben je meer iemand voor de kleinere gelegenheden dan zou het wel eens erg praktisch kunnen zijn.
Is het meer voor thuisgebruik, dan zou ik kijken naar een set studiomonitoren van Yamaha, zoals de HS-serie. Optioneel aangevuld met een subwoofer, indien je voor de HS50 monitoren kiest.
-
Dank u wel voor de oh zo snelle reactie haha, zo snel als het licht zullen we maar zeggen.
Het wordt geen machine voor performance al hoop ik uiteraard dat er enige vooruitgang zal zijn in mijn speelkunsten. Maar het is eigenlijk puur voor thuis gebruik, voor een kamer van 400 bij 400 cm en onbehandeld voor zover dus misschien wat schuim kopen om zo misschien de kleur van het geluid te regelen ? Ik heb al hele goeie referenties mogen vernemen van de HS serie ze zijn hoog aangeprezen en mijn voorkeur gaat daar dan ook zeker naar uit. Allround speakers vind ik een beetje een vreemde term maar de HS serie is in staat om zowel zuivere tonen en noten te produceren zo goed als lagere tonen niet te laag want ik hoef geen subbasses die de scharnieren van mijn deur lostrillen zodat die op een dag in de kamer ligt. Maar ze zijn in staat om drumkits en Bass lijnen goed neer te zetten ?
Comment
-
In een ruimte van 400x400 zou ik eerder neigen naar een set HS50M met de bijbehorende subwoofer er bij. Dit omdat het een aardig grote ruimte is. Bij een mini-studio van 2x2 zouden 8 inch monitoren wel voldoen om ook wat lage tonen te creëren, bij een ruimte van 16m² heb je daar wat meer voor nodig.
De subwoofer hoeft echt niet de scharnieren uit je deuren te laten trillen, maar geeft alleen een mooie aanvulling in het laag, waardoor je klank direct een stuk voller en realistischer wordt. De mate van intensiteit kun je natuurlijk zelf bepalen met de volumeknop. Bij drumkits e.d. komt dat beter tot zijn recht, bijvoorbeeld bij kicks en bassdrums.
Behandeling van de ruimte met akoestisch schuim zou ik niet direct mee beginnen, kijk eerst eens hoe de akoestiek zich gedraagt als je alleen de monitoren neerzet. Wel zou ik aanraden een goede set monitorstands te nemen die je goed op hoogte kunt plaatsen, plus een set Auralex Propads en, indien je een subwoofer gebruikt, een Subdude. Hiermee worden je speakers ontkoppeld van de ondergrond waar ze op staan, wat resonanties en 'doordreunen' voorkomt.
Comment
-
Kijk is aan, dat is erg handige info, ik had zelf al een hoop gelezen over geluid en de verschillen in het spectrum en hoe het eventueel zou gedragen in mijn kamer maar om nou te zeggen dat je dan een idee hebt over hoe dat te verenigen is met speakers die je echter in een totaal andere ruimte zal beluisteren als die van je eigen alvorens de aankoop, hmm nee niet echt. Maar nu zal ik me toch meer gaan richten op de sub catagorie en de 2.1 installaties. Want voor mij en ik denk voor vele is het belangrijk dat er voldoende vermogen van geluid is over het gehele spectrum en zeker wanneer het aankomt op leidende instrumenten zoals drums en bas noten. En het leek er eventjes op of de HS80M wel voldoende oemf had en brains om de lagere noten goed te verdelen en neer te zetten. Dank u wel voor uw antwoord !
Comment
Comment