Announcement

Collapse
No announcement yet.

dB Technologies : Opera vs. Cromo

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Kan misschien ook aan de manier liggen waarop het verhuurbedrijf en de klanten met de spullen om gaan.
    Wij hebben hier SRM-450 voor losse verhuur en een aantal kasten voor eigen producties (die dus nooit voor losse verhuur buiten gaan).
    Deze zijn allemaal even oud, maar ik kan je zeggen dat degene die we enkel zelf gebruiken er nog stukken beter uitzien dan degene die in de losse verhuur gezeten hebben.
    Klanten zijn nu eenmaal niet altijd even zorgvuldig met het materiaal...

Comment

Ik weet zelfs collega dj's die niet zorvuldig met hun spullen om gaan en na een paar jaar zien die er ook niet meer uit, alles kan je kapot krijgen hoe duur en stevig het ook is ;-)

Comment

Natuurlijk ligt die aan hoe de klanten met de spullen omgaan. En alles kan kapot. Het enige wat ik probeerde te zeggen is dat ik de Opera niet zo hufterproof en verhuur-geschikt vind ;)

Comment

Ik vind het dus juist wel 1 van de betere. Roosters en buiten kanten zullen vooral bij verhuur altijd beschadigen. Dus tja dan kijk ik naar de overige dingen. Kunnen ze snel kapot gaan bij overbelasting of valt het mee. Hoe is het gewicht. Is het eenvoudig in gebruik. Op al die dingen komt bij db een positief antwoord. Dus vandaar waarom niet?

Vergeet verder niet dat na een paar jaar voor een verhuur bedrijf betekent zeg een 200x weg geweest. Vergeet dit ook niet. Dan mag er ook wel wat aan te zien zijn als ze er niet erg netjes mee omgegaan zijn. Ik hoor alleen ze zien er niet netjes meer uit. Doen het dus wel gewoon. Lijkt me een belangrijk detail

Comment

Het gebruik van dB Technologies speakers in de verhuur is een prima oplossing voor de 'niet veeleisend' gebruiker. Denk hierbij aan de simpele setting voor een verjaardag, klassenfeest of BBQ.

Aantrekkelijk in aanschaf voor de verhurende partij, en kan daarbij tegen een aantrekkelijk tarief weer verhuren. Cromo kasten gebruiken wij hier in Zeeland ook, werkt prima heb nog nooit iemand er over horen klagen. (Je kunt het ook gewoon niet verkeerd aansluiten)

Voor een professionele setting zal je toch met RCF, Dynacord, of beter op de proppen moeten komen. Een zelf respecterend bandje zal nooit over een dB Cromo spelen ;-).

Comment

In de verhuur zie je ook steeds meer Electro Voice tegen komen. Zowel de Live X serie, de nieuwste en de RX serie. De passieve variant. Klinkt gewoon lekker strak, goede lak en er bestaan nette hoezen voor.

Comment

Hangt er ook vanaf waar je ergens zit. Hier zie je steeds meer db technologie en rcf.

Ook spelen bands met liefde en plezier over onze db set. Maar ja de dvx en dva serie is dan ook wel een andere klassen. Als je de meest standaard instap serie neemt van een ev of een jbl of wat dan ook zal een band er ook niet blij mee zijn. Het is in ieder geval echt niet zo dat een band alleen over 1 bepaald merk wil spelen. Ook is verhuur met een band of dergelijke wel echt iets anders dan het standaard feest setje. Voor een standaard feest setje is de opera serie meer dan ideaal. Ook kan je er meer dan prima een presentatie over houde.

Het ligt er dus maar aan wat je branche is. Wij doen heel breed dingen in de licht, geluid en beeld sector. Hebben dus ook een vrij breed aanbod als het om verhuur gaat. Zijn misschien wel een klein hobby matig bedrijfje maar in de sector en afdeling dat wij zitten redden we ons prima. Het is dus erg belangrijk daar goed over na te denken. Anders zit je straks met een set waar geen vraag naar is of zwaar over rated is. Dus super set voor dingen waar mensen veel minder voor verwachten en er dus niet voor willen betalen.

Comment

Working...
                X