Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kan dit wel?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Kan dit wel?

Hoi Bax-leden,

Aankomende vrijdag weer een schoolfeest waar ik nu al zo'n 3 jaar draai met de set van de school, maar mij toch elke keer weer over verbaas. De school heeft een DAP set, de X-12T 2x en de X-15B 4x. Dit alles wordt aangesloten op één DAP Palladium 1600, die in de gebrugde modus staat, en een klein aansluitrackje onder zit. Versterker staat altijd vol open en clipt niet (voor zover ik kan zien of horen). Hoe kan dit toch? Die boxen hebben bij elkaar een impedantie van 2 Ohm wat Palladiums volgens mij sowieso niet aankunnen en bij elkaar een vermogen van ik dacht uit mijn hoofd 2200W, terwijl de Palladium 1600W aankan in gebrugde modus...

Wie kan mij dit uitleggen?

3 x 8 ohm. = 2,66 ohm kan wel, verre van ideaal zeker op een p1600

daarnaast levert de p1600 dus veel minder vermogen als zou kunnen, geen probleem maar je haalt dus lang niet uit je speakers wat mogelijk is.

kan je niet een versterkertje of 2 bij huren?

Comment

Ik geloof ook niet dat de versterker in bridge modus staat en ook zo is aangesloten. Dan kom je namelijk totaal uit op een om en nabij de 1 ohm op de versterker de amp doet dit dan ook nog eens gedeelt door 2 en zal dit zien als kortsluiting en in protect springen.

Dit zou alleen kunnen als er gebruik gemaakt word van een serie en paralel schakeling van de kasten. Maar zoals al gezegd zal je niet het maximale uit de set halen.

De 1600 watt is trouwens bij bridge 8 ohm of 2x 800 watt op paralel of stereo 4 ohm. Ga je er 2x 2.6 ohm stereo aanhangen dan zal het vermogen ookal een heel stukje hoger liggen. Maar de bedoeling is dit eigenlijk niet! De versterker is er volgens de fabrikant niet op gemaakt om 2x op 2.6 ohm te draaien.

Comment

Dat de set kan draaien op 1 p1600 ligt aan het interne filter in de subs zij houden het geheel op 4 Ohm (op stereo).

Je zal inderdaad niet alles uit de set krijgen.

maar het kan wel alles op een p1600 (op stereo)

Comment

Working...
        X