Announcement

Collapse
No announcement yet.

Platen Speler

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Platen Speler

Hey,

Ik zal maar even mezelf voortestellen. Ik ben Joshua Reijnders en ben 14 jaar, ben net begonnen met sparen en heb al wat geld bij elkaar gekregen om in de DJ-Gear te stoppen

Nou even waar dit bericht om draait!
    Ik zie in jullie webshop bij DJ-Gear&Effects 2 dingen staan: Direct Drive Draaitafels en Belt Drive Draaitafels

Nou wil weten wat het verschil hier tussen is?

Alvast Bedankt!!!

Belt drive: Het gedeelte tussen de motor die het geheel aandrijft en het daadwerkelijke deel waar je vinyl plaat op ligt is verbonden door middel van een aandrijfriem
    Direct drive: De motor is direct verbonden met het deel waar je vinyl plaat op ligt.

Voor echt DJ-gebruik kun je beter kijken naar een direct drive.

Comment

Bedankt!

Comment

Beste Joshua,

Als ik vragen mag waarom wil je zo graag met vinyl draaien?
        De tafels zijn best betaalbaar maar de platen zijn vrij prijzig en beperkt verkrijgbaar.

Is het geen idee om met mp3/cd te draaien?

Comment

Ik ben gister bij mijn buurman geweest die alles met vinyl doet, en die vinyl platen vond ik tenminste super klinken! muziek die bijna nooit word gebruikt, maar ik denk dat ik eerst digitale DJ gear ga gebruiken. Maar ik wou even het verschil weten.

Comment

Je kunt ook nog kijken naar de mogelijkheden van een timecode-systeem. Dan kun je met je draaitafels DJ-software op je laptop of PC aansturen, waardoor je in principe met al je MP3's kunt scratchen e.d.

Comment

Om even toe te voegen aan Rick's verschillenverhaal: Doordat de belt drive draaitafels aangestuurd worden door een aandrijfriem, kun je hier minder mee scratchen. Als je namelijk gaat scratchen op een belt drive, dan rek je de riem uit en zal hij minder (of na lange tijd helemaal niet) gaan presteren. Bij direct drive is dit niet het geval

Direct drive heeft nog een voordeel, als je gaat scratchen vertraag je de platter vaak een klein beetje (tenminste, dat gebeurt bij mij altijd. Correct me if I'm wrong) en de direct drive draaitafels zijn sneller terug op snelheid. Het verschil tussen beide is bovendien niet zo groot, dus je kan het beste eventjes doorsparen voor een direct drive, anders moet je namelijk na een jaartje je belt drive's de deur uit doen (met een flinke waardevermindering) en daarna alsnog direct's kopen.

Comment

Nogmaals bedankt!

Comment

Working...
                X