Announcement

Collapse
No announcement yet.

AX400 versterker + TSX10 speakers

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• AX400 versterker + TSX10 speakers

IK heb hier een AX400 versterkert van JB-Systems en daar moeten kleine speakers bij, voor een ruimte van 10 x 12 mtr met 20 mensen.

Het geluid moet goed zijn en de buren (100mtr verderop) moeten niet gaan klagen. welke speakers erbij:

TSX10 van JB systems
    MC10 van DAP
    SL10 van Skytec (ivm prijs)

graag goeie tips. ik kan niet kiezen tussen de TSX10 en de MC10, of zal ik toch voor goedkoopgaan en die van skytec nemen. het is voor prive gebruik op een feestje.

Wat is het budget dat je er aan kan hangen.
    Van zowel de MC10 als de TSX10 zal je al niet snel vrolijk worden vrees ik.
    Begrijp me niet verkeerd, ik ben zelf ook jaren geleden gestart met 2 TS-10 speakers en een AX-400 versterker, maar ben toen vrij snel overgeschakeld naar de in die tijd heel populaire K-112.
    Als je budget het enigszins zou toelaten, zou ik zeker de Artis 10 van Devine of de XSP-8 van AA in overweging nemen.
    Dit zijn zeker ook niet de topspeakers maar volgens mij ga je hier meer plezier aan hebben dan aan de TSX of MC serie.

Comment

Ik heb nog een setje Dap K-112 speakers met statieven te koop staan. Ze zien er als nieuw uit en zijn niet veel gebruikt.

Comment

prijsje?

edit: te duur.
        dus welke van deze 3:

TSX10 van JB systems
        MC10 van DAP
        SL10 van Skytec (ivm prijs)
        Last edited by minioot; Friday-12-10-2012, 14:03.

Comment

Dan zou ik mijn gok wagen op de MC10.
          Deze klinken het minst scherp in het hoog.
          De klank is niet 100%, maar dat is bij geen enkel van de 3.

Comment

Ik weet niet of jij de mc 10 ooit hebt gehoord, maar minst scherp in het hoog? Nee, vergeet het.

Heb de mc 8 (zelfde hoogdrivers als de mc 10) naast een tsx 10 gehad. Qua hoog zou ik zeker gaan voor de tsx, maar voor het laag ook. De skytec zou ik sowieso gewoon overslaan.

Comment

@JanPetersen. Ik heb blijkbaar gemist.
              Ik dacht dat in de MC-10 dezelfde hoog driver zat als in de MC-12, maar dit is dus niet het geval. De hoogdriver van de MC-12 klinkt namelijk een stuk beter dan die piëzo bullets.

Wat betreft vergelijking in het laag vind ik persoonlijk dat je de MC-8 en de MC-10 niet met elkaar kan gaan vergelijken. Het gaat hier namelijk over een verschil in woofer en dat is net de reden waardoor je uit een 10" meer laag gaat krijgen dan uit een 8"

Comment

Heb de MC 10 tot mijn spijt ook mogen horen! En vond de bass niet echt geweldig. Ik kreeg zelfs meer bas uit 1 10" topje dan de MCB15!

En er zit wel degelijk een piezo in de MC12 hoor. Maar dan in driver vorm op een hoorn gemonteerd (zelfde als mc215/mc15)

Comment

Overweeg dan ook de Devine Trono 12 eens. Daar komt nog wel wat meer laag uit dan de meeste 10 inch speakers.

Comment

Originally posted by Rick View Post
                    Overweeg dan ook de Devine Trono 12 eens.
                    Hmmm, die zijn wel erg groot, kwa formaat.

Ik kreeg van showtechnicus de tip om naar de XSP-8 van American Audio te kijken om die voor hoog geen Piezo element hebben maar een compressie driver.
                    Daarnaast is die maat, maar 42 cm hoog ideaal.

Comment

Welke past het best bij de ax400 versterker van JB-systems?
                      De Devine Artis 10
                      of
                      de XSP-8 van American Audio

Comment

Qua vermogen zou ik gaan voor de Devine.
                        Ook qua geluid zou ik gaan voor de devine. Heb ze 1 keer mogen horen, en klonken nog niet eens zo slecht, voor de prijs. Ook mede dankzij de 10" woofer ipv de 8" woofer zal er meer bas uit gaan komen.

Comment

Denk dat het de Devine Artis 10 inch gaan worden
                          Devine Artis 10 koop je bij Bax Music met de laagste prijs garantie en 30 dagen niet goed geld terug garantie. Voor 23:00 besteld, morgen in huis!

Lijken wel heel heel veel op de Dap PS-110
                          De DAP PS-110 is een 10\" luidspreker, gemaakt van ABS-plastic dat het gewicht extreem laag houdt. De speaker haalt een theoretische geluidsdruk van 122dB op een RMS vermogen van 160W!

Comment

Behuizing is een chinees broertje. De drivers denk ik ook, maar weet ik niet zeker.

Comment

Working...
                            X