Announcement

Collapse
No announcement yet.

welke speakers en hoeveel?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• welke speakers en hoeveel?

Binnenkort moet ik bij een sponsorloop bij de start op een groot bedrijventerrein geluid regelen muziek en er zal een speaker de boel aan elkaar praten.

Welke speakers raden jullie aan om te huren en misschien meerdere?

Wat wij aan kunnen raden hangt puur af van de lokatie. Wat zijn de wensen? Hoeveel mensen komen er bij de sponsor loop kijken hoe groot is het terrein? Etc.

Comment

Moet het geluid ook op het hele parcours te horen zijn?

Comment

neej dat niet, alleen bij de start en de naastgelegen parkeerplaats waar dingen te doen zijn

Comment

Ik zit te denken aan een stel topspeakertjes op een stokkie. Wellicht 100V luidsprekers (geen roeptoeters dus), afhankelijk van de grootte van het terrein en de opstelling die je neerzet.

Comment

Kijken wat je budget is, goed bedenken wat je wil en gewoon bij meerder bedrijven een offerte aanvragen, dat lijkt mij het meest logisch...

Comment

wat ik wil weet ik dus nog niet daarom heb ik dit topic geopend :)

ik kan ergens een set huren van 2x HK Audio LR112 (of was het nou 115) en 2x HK Audio LR 118
              Voor €70 p.d.d
              of kan ik beter doen wat Rick zegt.
              Last edited by --Djdave--; Wednesday-27-05-2009, 08:38.

Comment

Aan sub heb je helemaal niks, zeker niet aan bassreflex. Topjes op een stokje, daar heb je meer aan.

Comment

Als het voor een spraak dingetje is kan je beter een stuk of 6 topjes neer zetten op een paaltje, dan heb je tenminste een goede spreiding. Als je ok nog een btje achtergrond muziek ga draaien, kan je er voor kiezen om het front setje te voorzien van 1 topje en 1 subje per kant. Zeker buiten is het fijn om gewoon meerdere punten te hebben waar de spraak vandaan komt.

P.s. Zorg wel dat het 10" of 12" zijn, voor spraak is dat prettiger.

Comment

Hier de locatie:

Het rode streepje is de start, en op de parkeerplaats worden diverse activiteiten gedaan.
                    -klik hier voor het plaatje-

Comment

Het is best wel grootschalig. Ik zou met ongeveer 6 topkasten gaan werken.

Comment

Ik zou wel met een 100V-systeem werken, of actieve luidsprekers. Dit zodat je kunt doorlussen.

Comment

Originally posted by roderickk View Post
                          Het is best wel grootschalig. Ik zou met ongeveer 6 topkasten gaan werken.
                          Wat ik al zei...:-)

Originally posted by Rick View Post
                          Ik zou wel met een 100V-systeem werken, of actieve luidsprekers. Dit zodat je kunt doorlussen.
                          Voor 6 kastjes? Lijkt mij erg lastig, spanning en een dun signaalkabeltje... Je kan beter met een amp werken die 2 Ohm ook aan kan, kan je gewoon 4 kasten per kantje aan sluiten, hoef je alleen speakons door te lussen.

Comment

Originally posted by Fel en Bruut View Post
                            Wat ik al zei...:-)
                            Voor 6 kastjes? Lijkt mij erg lastig, spanning en een dun signaalkabeltje...
                            Alleen wanneer er geen andere optie is. Heb ook nog geen budget gezien, dusja.
                            Je kan beter met een amp werken die 2 Ohm ook aan kan, kan je gewoon 4 kasten per kantje aan sluiten, hoef je alleen speakons door te lussen.
                            Dan toch liever een 100V-systeem.

Comment

Originally posted by Rick View Post
                              Alleen wanneer er geen andere optie is. Heb ook nog geen budget gezien, dusja.

Dan toch liever een 100V-systeem.
                              Jaah, dat klinkt idd een stuk beter dan 6 topkastjes op statief...

Comment

Working...
                              X