Originally posted by Fel en Bruut
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
welke speakers en hoeveel?
Collapse
X
-
-
Originally posted by Deejay View Post... een stuk of 8 actieve 15" speakers zodat muziek en spraak goed komt.
Comment
-
Sorry wat ik 15" noem bedoel ik 15"/1,75" (Mackie SR1521z) niks mis met de spraak, zeer breed inzetbaar.
Maar ik denk dat je mogelijkheden afhangen van het budget en wat de plaatselijke verhuurder heeft te staan.
Al met al een topic vol goede tips, maar als we geen budget weten schiet het niet echt op.
Comment
-
Originally posted by Deejay View PostSorry wat ik 15" noem bedoel ik 15"/1,75" (Mackie SR1521z) niks mis met de spraak, zeer breed inzetbaar.
Maar ik denk dat je mogelijkheden afhangen van het budget en wat de plaatselijke verhuurder heeft te staan.
Al met al een topic vol goede tips, maar als we geen budget weten schiet het niet echt op.
15" speakers presteren gewoon beter op op laag, zo ook jouw Mackie SR1521z kastje http://www.mackie.com/products/sr1521z/pdf/SR1521z_OM.pdf (pagina 10)
Je ziet aan de specs van deze kast dat hij indondert tussen de 1000 en 10Khz
en een piek heeft tussen de 180 en 700hz (iets wat je niet wilt met spraak), wordt het lekker plopperig van.
Dus ik zeg niet dat het niet kan, maar wat Rick en ik proberen te zeggen is dat 10" en 12" geschikter hier voor zijn. Op de website van bijvoorbeeld RCF (Art12) zie je op de specs dat deze veel meer midgericht is dan de 15" versie hiervan.
Comment
-
Dat snap ik ook wel, maar ik gebruik ze best veel op evenementen ook b.v. tijdens bekeruitreikingen en krijg alleen positieve commentaren over de kwaliteit. Ik heb ook speakers in de 12" range, maar die zijn hier lastiger weg te zetten. Al zal dat ook deels door de looks van de 15" speakers komen...
Kijk gelukkig staan er bij dergelijke evenement geen audiofielen en ben je met een stel speaker snel beter dan een stel van die omroeptoeters
Comment
-
Het worden andere speakers en ik ga ze huren voor 150 euro.
daarvoor heb ik: 6topjes op statiefen een hoofdsetje (dus 8 topjes en 2 basjes) incl statieven, ampjes en bekabeling.
Alleen weet ik niet welke speakers ik krijg en de wattages etc.
daarvoor moest ik naar =->Deze<-= pagina gaan, alleen hier begrijp ik helemaal niet van, iemand die dat wel kan?
Comment
-
Ik heb het idee dat je aan iets begint waar je totaal niet van weet waar je mee bezig bent. En dat is niet goed.
Het verhuurbedrijf is het eerste punt waar je iets vraagt als je iets niet begrijpt, aangezien zij jou de set verhuren en zij alles over de sets weten. (Dat mag ik toch hopen.) En als je er dan nog niet uitkomt, regel dan dat zij het geheel opbouwen.
Je kunt dan wel zelf gaan aanmodderen met aansluiten, maar dan is de kans dat je het zaakje sloopt een stuk groter, want je zult met impendanties moeten gaan rekenen en werken.
Comment
Comment