Announcement

Collapse
No announcement yet.

welke speakers en hoeveel?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Het aansluiten is voor mij zowiezo geen probleem want dat weet ik wel (we bouwen zoiezo samen het spulletje op)

maar wat ik bedoel dat ik wil weten welke apparatuur ik krijg, maar die lijst die ik doorgestuurd kreeg kom ik niet uit.

Comment

Dan vraag je aan je verhuurder wat je krijgt. (En volgens mij doe je dat ook eerst vóórdat je de offerte accepteert.)

Comment

Ik heb zoiezo de offerte nog niet geacepteerd (heb nog niks betaald en ik heb geen factuur of wat dan ook ontvangen)
        Ik heb zo juist een bericht verstuurt over de speakers.

Comment

Originally posted by --Djdave-- View Post
          Alleen weet ik niet welke speakers ik krijg en de wattages etc.
          Wattages zeggen overigens lang niet alles hoor. Denk bijvoorbeeld alleen al eens aan de geluidskwaliteit.
          Maar goed, 150 euro voor 6 topjes en 2 subs is opzich niet heel duur.

Zelf huur ik overigens niet heel vaak speakers, maar dan ook alleen nadat ik het eerst gehoord heb.

Comment

Rendement is inderdaad belangrijker dan wattage, maar ik zou er wel vanuit gaan dat dit bij een verhuur-setje wel goed zit.
            Een keertje luisteren en je eigen spraak testen kan natuurlijk nooit kwaad.

Comment

Dit word het:

8x X12T topjes 450Watt RMS p/s
              2x X18B 600Watt RMS p/s
              Versterkerrack:1xLD1600, 1x LD1800 en 1x DBX driverackPA prosessor
              Lose amp: 1x LD1800 met DBX eq

:)
              Last edited by --Djdave--; Friday-12-06-2009, 13:41.

Comment

Iemand opmerkingen hierover?

Comment

Nou even denken:D

De x18b's zijn bas-reflex, dus dan zal je niet zo veel bas meegeven, kon je de x-15hl niet krijgen? Die heeft ook nog eens een hoger rendement.
                  Verder toch wel goed idee dat je de x-12T topjes hebt genomen, want deze topjes hebben achterop een schakelaar met trow: medium or long. Als je ze op long zet kun je heel ver komen met het geluid omdat hoog rond de 4 khz en hoger wat feller wordt.

Comment

Stijn, is het je wellicht al opgevallen dat het géén volledige disco is, maar een omroepinstallatie met achtergrondmuziek? En dat je dus niet de mensen 500 meter verderop moet wegblazen? En dat de verstaanbaarheid er onder gaat lijden wanneer je een stel hoorngeladen subs neerzet?

Kortom, géén hoorngeladen subs neerzetten.

Comment

Überhaupt subs lijkt me wat overbodig. Mag ik vragen wat het bovenstaande genoemde setje kost in de huur. Als dit 150 euro is, is het een lachertje.

Comment

Originally posted by roderickk View Post
                        Überhaupt subs lijkt me wat overbodig. Mag ik vragen wat het bovenstaande genoemde setje kost in de huur. Als dit 150 euro is, is het een lachertje.
                        Subs zijn puur voor de achtergrond muziek. En 150 euro is idd een matsprijsje, het is die jongen zijn 1e "grote" klus...

Comment

Working...
                        X