Announcement

Collapse
No announcement yet.

Waneer moet ik niet harder met mijn speakers.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Waneer moet ik niet harder met mijn speakers.

Hallo,

Ik heb een Palladium 900 versterker en 2 Dap MC-15 speakers.
    Mijn versterker heeft 5 lichtjes op de versterker, namelijk:

Protect
    Clip
    Sign
    Sign
    Ok

Ik hoor soms van mensen dat ik wel in de clip kan draaien maar niet in de protect, of dat de protect maar een heel klein beetje mag branden (knipperen).
    Mijn vraag was wanneer ik niet harder moet met mijn speakers. Ik weet en heb al vaak genoeg gehoord op dit forum dat deze speakers heel snel vervormen en niet zuiver klinken. Dus ik wil gewoon weten hoe hard ik kan draaien zonder dat het ten kosten van mijn speakers gaat.

Mvg stijn, ;)

Clip lampjes zitten er niet voor niets op en ze zijn ook niet voor niets anders gekleurd dan de rest. Clip wil zeggen dat je versterker tegen zijn maximum aan speelt en er moeite mee heeft om er nog extra vermogen uit te krijgen.

Gevolg: Een overstuurd signaal, wat niet bepaald goed voor je luidsprekers is.

Gaat het goed met je versterker, maar vervormt je geluid of hoor je gekraak uit je speakers? Ook dan zul je gas moeten terugnemen!

Gebruik dus je oren én je ogen goed. Clip LEDs moet je voorkomen, gekraak van je speakers moet je voorkomen, vervorming van je geluid moet je ook voorkomen.

Hou je dit in de gaten en stuur je geen overstuurd signaal uit vanaf je mixer, dan komt het helemaal goed.

Comment

Working...
    X